Wie helpt me op weg?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Geluk2, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geluk2

Geluk2 Actief lid

1 feb 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil graag ook gaan temperaturen, wie kan mij helpen?
    Waar moet ik het kaartje invullen, en temperatuur je rectaal elke ochtend? Wat zegt de temperatuur precies? Is hoger voorbereiding eisprong? En vul je digitaal dan elke dag je temperatuur in via een website? HEEL erg bedankt voor mij een nieuwe wereld!!!

2. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ook ik ben nog nieuw hiermee, maar doe het net als de meeste hier via Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting (ff).
    Daar meld je je aan.
    Ik temp idd rectaal en doe dit op een vroeg tijdstip voor je eruit gaat, dus ook voordat je naar de wc gaat.
    Dit tijdstip moet iedere dag hetzelfde zijn.

Lager is de voorbereiding en nadat je temp omhoog is gegaan is de eisprong geweest, ff geeft dit ook aan, zie mijn link in mijn handtekening voor een voorbeeld.

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Op de in het vorige bericht genoemde site van FF kun je ook een cursus volgen, dat legt precies uit hoe en wat. Is wel in het engels.

Heel kort:
    Temp elke ochtend voordat je opstaat, elke dag om dezelfde tijd, rectaal of vaginaal. Minimaal 3 uur slaap gehad.
    Lage temp is voor de eisprong, als je oestrogeen dominant aanwezig is. De dag ná de eisprong schiet de temp omhoog, omdat je lichaam progesteron gaat aanmaken.

Nadeel: als je temp omhoog gaat is je eisprong al geweest! Als je dan nog moet klussen ben je vaak te laat.
    Dus extra tip: houdt je baarmoederslijm in de gaten, als hij vruchtbaar wordt dan weet je dat je eisprong eraan zit te komen. Eventueel kun je dan ook starten met ovulatietesten en je kunt je eisprong nog preciezer duiden.
    HOe je je baarmoederslijm moet interpreteren staat ook in de FF cursus

4. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Ik doe het ook met FF, als je je aanmeld krijg je een heleboel informatie. Je kunt ook je slijm bijhouden en andere kenmerken en invullen of je geklust hebt. FF zet dan een rood kruis als je eisprong geweest is.
    Ik doe zelf elke dag om 6.30 uur tempen. Op zondag zet ik dan de wekker. Ik doe rectaal omdat dat het beste resultaat geeft.

5. Geluk2

Geluk2 Actief lid

1 feb 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus ik temperatuur elke ochtend rectaal vast moment zet die temperatuur in het kaartje onder temperature en dan de tijd. Ook het klussen leg ik vast. Het baarmoederslijm moet ik nog opzoeken!

6. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    FF zet trouwens pas (met terugwerkende kracht) een kruis bij je eisprong als je 3 dagen een temperatuur hebt gehad die een stuk hoger ligt dan het gemiddelde van de voorgaande dagen. Kijk maar eens in mijn kaartje (zie handtekening). FF heeft vandaag pas het kruis gezet, omdat ik vandaag pas 3 dagen een hogere temp had. Maar mijn eisprong was dus zondag.

7. Geluk2

Geluk2 Actief lid

1 feb 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal duidelijk!
    Ik snap nu wat je invult, kan iemand alleen in het kort nog uitleggen hoe het baarmoederslijm werkt!?!?

8. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Het tijdstip van tempen maakt niet uit, zolang je het maar doet nadat je minstens 3 uur slaap hebt gehad en voordat je opstaat (dus ook voor wc bezoek oid..) (Tenminste volgens mijn huisarts en ook volgens de regels die ik meegekregen heb van de fertiliteitsarts in het ziekenhuis, ga er vanuit dat die het wel zullen weten :D)

Baarmoederslijm kan je ook vertellen wanneer je eisprong eraan komt.. Als je vruchtbaar slijm hebt (dit is doorzichtig en plakkerig, zoals rauw eiwit) dan is je vagina in optimale conditie om zaadjes te vervoeren :D

Succes ermee!

9. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Enne mocht je rectaal of vaginaal niet aantrekkelijk vinden... ik heb het continue via de mond gedaan (onder de tong).

Belangrijk is wel dat je het altijd op dezelfde plek temperatuurt.
    Rectaal/vaginaal schijnt overigens wel preciezer te zijn, maar ik had ook overduidelijke kaartjes toen ik in de mond temperatuurde.

@ Leo - spannend, ik zie dat je in de mmm zit en vandaag mag testen. Succes joh!

10. Leo85

Leo85 Niet meer actief

@ Arnoe ja zeker spannend.. Nog niks te bekennen, maar heb wel vaker paar daagjes verschil.. Wacht nog zeker tot vrijdag met testen.. Zou mooi zijn, dan blijft ons het hele circus btje bespaard :)

Vandaag voor het eerst temp opgemeten, denk als k ongi word dan ben k netjes op dag 1 begonnen in ieder geval :p Hopelijk kan ik er snel weer mee stoppen :D

Deel Deze Pagina