Tips: - Route even teruglopen/fietsen en zoeken of je jouw portemonnee ergens ziet liggen - Politiebureau bellen om aangifte te doen en vragen of jouw portemonnee is gevonden - Met aangiftebewijs (en legitimatie) naar de bank en vragen of je een klein bedrag kunt opnemen - In huis zoeken naar wat verdwaalde munten (hier ligt altijd wel iets in een keukenlade, een jaszak, etc.) - Heb je maar 1 pinpas? Toevallig niet nog een andere bankpas of creditcard in huis liggen waarmee je geld kunt opnemen? - Heb je helemaal geen voorraad eten in huis? Je hebt vast toch wel een zak pasta of rijst, wat groenten, blik tonijn ofzoiets? (Ik kan me hier geen voorstelling van maken; als we hier ooit insneeuwen ofzoiets heb ik wel voor meer dan een week eten in huis.) - Ik neem aan dat je wel brood en beleg in huis hebt? Dan maar een keer geen warm eten, maar een boterham...? - Heb je in de diepvries geen kliekjes? - Je schrijft dat je weinig vrienden hebt, maar er is toch vast wel iemand in jou buurt bij wie je wat te eten kunt krijgen? (Denk aan buren, ouders die je kent van de opvang, collega's, etc.)
Het is me nu niet helemaal duidelijk of je dan nog wel je pinpas hebt. Anders zou je via internetbankieren kunnen zorgen dat je je limiet voor rood staan verhoogd, en dan kan je wat pinnen.
Oh, mijn reactie was dus mosterd na de maaltijd. Maar als je jouw pinpas kwijt bent, kun je het geld vanavond toch niet opnemen? Of had je jouw pas niet in jouw portemonnee zitten?
Ik zou geen een of andere vage lening afsluiten via internet.. Ik zou je het geld morgen wel kunnen overmaken als dat helpt? Ik weet niet of je je pinpas wel hebt? Echt niet leuk om zo te zitten,ik weet hoe het voelt
Ik zou eerder van hier het aanbod aannemen om wat geld over te maken dan het via die site te regelen. Daar zitten vaak vervelende voorwaardes aanvast. Als ze het vanavond nog over kunnen maken doen ze het vast niet voor niets.
Ik heb wel eens noodgedwongen de spaarpot van mijn kind moeten omkiepen, moest ineens contant betalen aan de monteur omdat hun pin storing had op dat moment. Dus ik zou zeggen: kijk eens in haar spaarpot.
Kijk uit hoor met die internet leningen, ze kunnen je misschien wel veel dingen beloven maar uiteindelijk moet je het dubbele straks terug betalen.
Dat kan ja. Als er al zoveel dames hier je geld willen lenen dan zou ik daar liever gebruik van maken.
Is je pinpas nu ook weg? Want ik wil wel naar je toe storten maar als je dan niet op kan nemen heb je nog een probleem...
Weet niet bij welke bank TS zit maar weet wel dat als je lid bent van de ING dat je dan met legitimatie geld op kan nemen bij een ING kantoor. Geen idee of dat met alle banken zo is. Bij de ING weet ik zeker omdat ik het zelf al eens heb gehad.
Als ts reageert wil ik ook wel overmaken. Zie dat veel dames het willen. Als iedereen een paar euro geeft ipv leent dan komt ze ook niet in de problemen met terugbetalen aangezien ze nu al een heel weeksalaris kwijt is!
Denk dat ze daar inderdaad veel verstandiger aan doet dan via één of andere website een lening af te sluiten, dan ben je volgens mij nog verder van huis. En buiten dat geloof ik nooit dat je zomaar even 50 euro bijvoorbeeld kan lenen van een bedrijf, vind het in ieder geval erg apart klinken.
Heb je je rekening echt helemaal leeg gehaald? Ik heb ook een keer mijn portemonnee verloren, met pinpas. Gelukkig vond ik nog een tientje contant in huis. Daar heb ik eerst op geleefd, daarna ben ik naar de bank gegaan om dmv legitimatie geld op te nemen. Maar wat ik niet begrijp... Is je pinpas ook gejat? Dan moet je een vage internetlening aanvragen en daarna het geld bij de bank ophalen? Waarom kan je moeder dan niet even iets overmaken?