We hebben met sinterklaas een gietijzeren poffertjespan gekregen.(gietijzer ivm de kookplaat) Mijn man zegt dat ze vroeger thuis ook een poffertjespan hadden en dat je de poffertjes naar het gietijzer smaakten. nu vroegen we ons af wat wat je daartegen kunt doen, kun je de pan van te voren ergens mee behandelen zodat de smaak van gietijzer niet aanwezig is als je de poffertjes hebt gebakken? want het zou jammer zijn als ze idd naar gietijzer zouden smaken. wie heeft er tips of heeft er ervaring met gietijzeren poffertjespannen?
Ik denk net als met alle pannen. Heet laten worden met een scheutje olie dat die "erin brandt" als het ware Daarna zullen de eerste poffertjes wel naar pan smaken maar dat is met alle nieuwe dingen. Wij hebben een nieuw tosti ijzer. De eerste tien tosti's ofzo smaakten ook naar plastic.
Die heb ik ook al een tijdje , bakt er goed , klontje roomboter en goed heet laten worden , dan komt het vast goed!! eet smakelijk !! Mijn lievelingskostje mmmmmmmmmmmmmm
Heel lang goed in laten branden met zonnebloem!olie. geen andere olie oid gebruiken. Ik heb mn pan zeker een kwartier laten "walmen" onder de afzuigkap. In de tussentijd beslag gemaakt enz enz. ook nooit je pan afwassen met zeep. Even een keukenpapier erdoor halen en in wikkelen in keukenpapier. Op die manier houd je hem vet