Hallo dames! Wat ik wilde weten, is of er iemand van jullie hier is die eens heeft meegemaakt dat er wel een eisprong is opgetreden, maar dat de tempcurve geen tempstijging liet zien. Het zit namelijk zo. Ik heb tot nu toe een regelmatieg cyclus van 33 dagen gehad, met een eisprong steeds op dag 19 of 20. Ik zit deze ronde vandaag inmiddels al op dag 26 en ik heb nog steeds geen tempstijging gehad, terwijl ik de vorige rondes echt een hele sterke stijging had (van 36.6 naar 37.3). Kan het zo zijn dat mijn ei wel geweest is, maar dat om de een of andere reden mijn temp niet is gestegen? Of kan het zijn dat ik nu gewoon een ronde zonder ei heb (wat ik natuurlijk extreem k*t zou vinden, want geen ei, geen baby). Iemand hier die zoiets al eens heeft meegemaakt? Dank voor de reacties!
Helaba, Ik heb het deze maand ook: geen tempstijging! Terwijl hij normaal na mn ei toch met 0,5 ofzo omhoog gaat. En nu niks... Enkel geleidelijkaan. Maar nog steeds niet zo hoog als dat hij anders was. Heb ook totaal geen idee of ik nu een ei heb gehad ja of nee. Heb nu ook sinds 2 dagen denk ik, steken in mn buik, gister zelfs heel erg. Dacht dat dat mss dan mn ei was, maar nee, vandaag is temp nog steeds niet de lucht in! Kan er ook echt niet meer aan uit. Hoop dat hier nog iemand zal reageren die het heeft meegemaakt, en toch een ei bleek te hebben!
Ha Meisje89, Jij zit in het zelfde schuitje als ik. Raar hè? Ik begrijp er ook echt niks van. Nu maar hopen dat iemand reageert, het liefst iemand die hetzelfde had en toch ineens zwanger bleek te zijn .
Ik had het ook. Uiteindelijk steeg mijn temp 5 dagen later ineens (5 dg na positieve ovutest). Toch ben ik ervan overtuigd dat ik mijn ei 5 dagen eerder had dan de stijging, omdat ik toen ovupijn etc had. Inderdaad heel raar. Misschien is het een slechte eisprong met te weinig progesteronproductie?
Ik zie dat je in maart ook pas op dag 25 je eisprong had, misschien is hij deze keer ook gewoon later. Ik zou nog even door klussen als ik jou was.
Bij mij kan er nu geen ei meer komen (als hij nog niet geweest is) volgens mij. Want zit op dag 31 dus lijkt me sterk. Zaterdag is mn NOD! Vanmorgen zakte mn temp weer. Normaal had hij nu 36,8 of 36,9 moeten zijn, maar hij is nu 36,3. Geen ei dus!
Het kan wel, hoor, Meisje89, dat je ei nog komt, dan heb je deze keer een hele lange cyclus. Maar het kan ook zijn dat ie niet meer komt. Maar de vraag is dan of je wel op je NOD ongesteld zult worden, dat kan ook pas veel later zijn. Je had altijd een regelmatige cyclus? Als mijn temp morgen hoger is, dan heb ik afgelopen zaterdag mijn ei gehad, op dag 25. Dat was inderdaad in maart ook zo, maar toen had ik in de week voor mijn eisprong ontzettend veel alcohol gedronken (was op stap in buitenland, dacht dat ei in die week zou vallen en dus onbenut zou blijven), dus ik dacht dat het late ei toen door de alcohol kwam. Deze keer is dat dus niet zo. Misschien heb ik wel een "luie" eierstok, ofzo. Dat de een een ei afgeeft op dag 20 en de ander pas op dag 25. Kweenie. Eerst maar eens morgen kijken of mijn temp hoog is.
Ja was echt perfecte cyclus die ik had! Zou raar zijn moest het nu opeens veel langer worden... Had eergisteren serieus steken links onder (zelfde als eisprong maar dan iets harder) en toch blijft temp heel laag. Dus ik kan er echt niet meer aan uit. Normaal zou ik vandaag of over paar dagen bruinverlies moeten krijgen, als zaterdag mn regels komen! Dus dan weet ik al genoeg als ik niks heb. Dan zal mn cyclus wel superlang zijn....
Mag ik jullie iets vragen? Ik temp nu op aanraden van de dokter sinds 2 maanden. Maar hoe moet ik zo'n temp lijst precies aflezen??? Ik snap er geen hout van. Is het zo dat als je temp stijgt dat dan je ei eraan komt binnen 48 uur of is het zo dat als je temp stijgt je je ei hebt gehad? Alvast bedankt voor de reactie! Liefs Heidi
Heidi, je temp stijgt NADAT je je ei hebt gehad. Je temp bijhouden is een hele goede manier om je zien of en wanneer je meestal ovuleert, maar het is dus geen goede manier om de seks te timen. Dat kun je pas achteraf na ongeveer 3 rondes getempt te hebben.
Gister is mn temp wat gestegen naar 36,6. Vandaag 36,7. Gister negatief getest... Benieuwd wanneer mn regels komen.. Of wat die tempstijging betekent! Heb geen steken gehad ofzo dus lijkt me raar moest ik nu pas mn ei gehad hebben! (hoop van niet want hebben al een week niet geklust )