Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Christmas, 7 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Christmas

Christmas Niet meer actief

We wonen nu in een rijtjeswoning (koophuis), 4 slaapkamers, tuin voor en achter. Eigenlijk iets te groot maar op een prima lokatie.

Nu is er de mogelijkheid om het pand van ons bedrijf te kopen met als kers op de taart een groot appartement boven het bedrijf.

Het voordeel is, dat alles gelijkvloers is en dat we dan geen buren meer hebben en ook niet geheel onbelangrijk geen hypotheeklasten meer voor ons als persoon... ! De afstand tot het winkelcentrum blijft hetzelfde, kan allemaal met de fiets en is te belopen.

Het nadeel is: een heel klein balkon en op een minder mooie stek dan ons huidige huis en het is boven een bedrijfspand....

Wat zouden jullie doen: gratis wonen op een minder mooie stek in hetzelfde dorp of de hypotheeklasten dragen en blijven zitten?

2. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Financieel klinkt het beter.
    De vraag is wel of het even groot is, want de kinderen blijven niet klein en je hebt misschien ook bergruimte nodig.
    En of je de tuin niet vreselijk gaat missen, als je enkel een klein balkon hebt.

3. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ik zou neit letterlijk boven mijn werk willen wonen maar denk dst het een heel persoonlijke keuze is. Wij hebben nu sinds we verhuisd zijn een leuk tuintje bij ons huis en ik moet zeggen dat ik dat voor geen goud zou willen missen. Maar je moet het wel kunnen betalen natuurlijk, voor niks wonen betekent wel veel geld over voor andere leuke dingen. wat zegt je gevoel?

4. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Is er bij het pand niet een hoekje wat je voor jezelf in kan richten als buitenspeelplek?
    Een stukje parkeerterrein omheinen en inrichten als tuin/speelplek voor de kids?

5. KimK

KimK Niet meer actief

Geen hypotheeklasten meer als particulier is natuurlijk wat verkeerd uitgelegd, maargoed een zeurpuntje aangezien ik belastingadviseur ben :p

Maargoed. Ik zou het niet doen. Waarom niet? Ik dacht dat ik een tuin nooit zou missen, gevolg ik kocht mijn eerste woning zijnde een appartement met balkon.... Man oh man spijt van gehad..... Jaar daar gewoond, toen zwanger en gelukkig verkocht binnen 2 weken. Nu huis met tuin: heeeeeel blij mee! Je weet pas dat je iets waardeert als je het niet meer hebt! Vooral met kinderen, zonde om een tuin in te leveren!!!!!

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik ga toch echt voor de tuin, dat vind ik persoonlijk heel belangrijk, zeker met kinderen.

7. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik ben benieuwd naar de hypotheeklast. Ik begrijp dat je die hier niet zomaar neerzet maar daar zou ik het van af laten hangen.

Als ik per maand echt een flink bedrag bespaar (zeg 600 euro) dan zou ik direct verhuizen. Lekker iedere maand dat geld aan de kant en heerlijk op vakantie kunnen gaan in de zomer. Tussendoor ook nog leuke dingen kunnen doen zonder daar heel erg bij na te moeten denken...

Het is wel heel persoonlijk hoor, ik ga met de kinderen net zo goed naar speelveldje, speeltuin enz. (ben een stadsmens). Heb je geen plat dak op dat pand? Dan zou je kunnen kijken of een dakterras geen optie is.

8. Christmas

KimK je hebt gelijk hoor... helemaal kostenloos is het natuurlijk niet ;) maar je snapt wel wat ik bedoel.

Ja jullie bevestigen wel mijn gevoel, want het zou dan inderdaad alleen om het financiele plaatje gaan terwijl woongenot toch wel bovenaan staat.

Ben gek op onze tuin, in de zomer lekker languit op een ligbed. Ik weet zeker dat ik dat zal gaan missen.

Een apart hoekje creeeren voor de kinderen zal niet gaan. Er is wel ruimte voor bij het pand, maar het is een garagebedrijf. Daar wil je je kids niet te spelen hebben

Geloof dat jullie me nu al over de streep hebben getrokken ;)

9. Christmas

De hypotheeklast is al deels afgelost maar is alsnog ruim 700 euro per maand netto. Dus dat is wel iets om over na te denken

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oh ik zou never nooit meer zonder tuin willen!

11. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ja dan zou ik zeker voor het geld gaan en verhuizen.
    Hoe groot is het balkonnetje waar je het over hebt? En een dakterras is dat nog een optie?

12. Christmas

Er kunnen 2 a 3 stoeltjes staan en een hangtafeltje bij wijze van spreken... echt heel klein dus

Geen idee of een dakterras mogelijk is, dat zullen we moeten nagaan.. want daar zou ik ook heel blij mee zijn. Als die mogelijkheid er is, dan valt het allemaal te overwegen !

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kan je niet in de buurt een volkstuintje/camping huren waar jullie in de zomer dan veel kunnen verblijven? Of moet je ook in de zomer veel bij het pand aanwezig zijn? (lijkt me niet als de kinderen thuis zijn). Ik zou dan in de zomer als het bedrijf 's middags/'s avonds dicht gaat vaak naar het volkstuintje/camping rijden. En in de winter zit je toch veel binnen dus zul je je tuin niet missen denk ik.
    Ik zou het dan wel zien zitten denk ik. Alleen woon je dan waarschijnlijk op een industrieterrein en dat lijkt me niet zo fijn.

14. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.026
    113
    Nederland
    Nee nooit. Wij gaan over 4 weken uit onze flat en naar en naar een gezinswoning met tuin, nou ik kan niet wachten!!
    Eindelijk ons huis niet meer uit te hoeven vluchten voor die vieze hitte en niet meer élke dag op pad te hoeven voor dochter, want op het balkon kan ze niet spelen. Nu moet ik elke x naar de speeltuin of familie met een tuin en daar word ik soms zooooo moe van.
    Voor mij never nooit geen flat weer.

15. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Kun je dat appartement niet verhuren zodat je maandlasten ook omlaag gaan?

16. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Ik was blijven zitten.. in mijn ogen ga je er op achteruit. Een tuin is toch geweldig met kinderen.

Ook zou ik kijken naar de buurt, zijn er bij de nieuwe woning wel kinderen in de buurt? Of ga je dan echt op zijn bedrijven terrein wonen. Dat laatste zou ik echt niet willen met kleine kinderen.

17. mama2013

mama2013 Actief lid

8 jun 2012
    383
    0
    16
    Daar zat ik ook gelijk aan te denken, is dat geen optie?

18. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Dit! Een jaartje op appartement met balkon gewoont, maar dattie toch echt niets voor mij.

19. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik zou het misschien wel doen, maar dan zou ik een stacaravan in de buurt willen hebben met een lekkere tuin, etc, waar ik in het voorjaar/zomer/herfst in ieder geval de weekenden door zou brengen.

20. lovieyou

lovieyou Niet meer actief

Als ik 700 euro kon besparen, zou ik dat doen. Ipv de tuin kun je w weer andere dingen doen. Ik zou dan met de kids naar een speelveldje gaan ofzo.

Deel Deze Pagina