Voor de moeders met een eigen zaak.

Discussie in 'De lounge' gestart door Luuz, 3 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dames.

Ik kan niet teveel uitweiden over het waarom van mijn vraag i.v.m. Herkenbaarheid.

Ik zou graag willen weten of hier moeders zijn die een eigen bedrijf hebben.
    Is dat te combineren met kinderen? En hoeveel tijd ben je kwijt aan je bedrijf?

Ik wil het èèn en ander aan informatie uitzoeken, maar weet niet goed waar ik moet beginnen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik geen bedrijf op ga starten dus dat soort informatie zoek ik niet. Het gaat er mij puur om de tijd die je eraan kwijt bent.

Alvast bedankt :)

2. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Hier 1 met eigen bedrijf!
    De tijd die je eraan 'kwijt' bent is afhankelijk van de branche en t soort werk.
    Bij mij is t zo dat de ene week drukker is dan de andere. Moet wel zeggen dat t soms arbeidsintensief is. Doe t alleen en ben er gemiddeld 25-35 uur pw mee bezig (bestellingen maken, administratie enz)

Of t goed te combineren is met kinderen; dat ben ik nog aan t ondervinden.

En ik heb geen vol verlof. Ben blijven werken. Zij aangepast en verdeelt over paar dgn.

3. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hier ook een eigen bedrijf. Goed te combineren met kinderen, alles gaat vanuit huis. Gemiddeld wel ook zo'n 25u pw mee bezig, maar is erg verschillend.

4. bloem3

bloem3 Actief lid

17 mrt 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed te doen, maar wel veel hulp ingeschakeld. Kdv, opa's en oma's. Ik heb 10 medewerkers dus ben zelf enigzins flexibel. Werk ong 40 per week en bijna niet vanuit huis. Voor ons kind is het bedrijf het tweede thuis. Kind zelf is wel flexibel en graag onder de mensen. Ook zijn wij zelf vrij flexibel, als je dat niet bent wordt je helemaal gek. Geen dag loopt zoals gepland... Ik weet je beroep niet, dus moeilijk om aan te geven of het voor jou te doen is. Het is denk belangrijk dat je omgeving achter je staat en financieel haalbaar is. Je bent nooit klaar en echt vrij. En als je dan al je geld naar de kinderopvang niet brengen moet je je afvragen of het loont. Al moet ik er niet aan denken om voor een baas te werken.

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Bedankt voor de reacties.

Het werken zelf kan niet vanuit huis, maar bijvoorbeeld een groot deel van de administratie wel. Het is ook niet per se noodzakelijk om elke dag aanwezig te zijn. De kinderen zullen dan een behoorlijk stuk ouder zijn, dus kdv zijn we dan niet meer nodig.
    De kinderen zijn nu wel heel flexibel, ik ook dankzij familie die graag willen oppassen.

Maar het zal wel gaan om werkweken langer dan 40 uur. Die haal ik al met gemak als de kinderen bijvoorbeeld hele dagen op school zitten.

Het zal dus zeker nog wel 10 jaar duren, maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat ik er tegen die tijd klaar voor ben en zal de komende jaren alles van en in het bedrijf moeten leren. Dus dat zullen ook drukke jaren worden.

Maar over twee jaar zit de jongste ook op school dus qua tijd word het dan wel makkelijker.

Het is natuurlijk nog toekomstmuziek, maar wel iets om de komende tijd over na te denken. Ik wil er niet aan beginnen als ik twijfels heb.

Deel Deze Pagina