Wie helpt mee turen

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door HaNa540, 15 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dotjes

Dotjes Bekend lid

17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Vorige week vrijdag was het hcg 11 geloof ik.

Maar jammer mama van d!
    Ik hoop voor jou dat je volgende ronde een mooie test hebt!

HaNa540 en paula1984 vinden dit leuk.
  2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar je lichaam kan je ook voor de gek houden, dat je je zwanger voelt betekent niet dat je zwanger bent. En daar was jij wel stellig van overtuigd. Wat je gewoon niet 100% zeker kan weten. Ik 'wist' bij mijn jongste ook dat ik zwanger was, gewoon een gevoel. Maar had net zo goed niet zwanger kunnen zijn. En iemand die nooit zwanger geweest is kan best aangeven dat als je je zwanger voelt, je niet zwanger hoeft te zijn.

Op je laatste bericht reagerend, ik zou geen kuur nemen, maar het nu gewoon even afwachten. Je lichaam kan van slag zijn na de spiraal, geef het gewoon even de tijd. Ik snap dat je graag snel zwanger wil zijn of in ieder geval duidelijkheid wil, maar je moet je lichaam de tijd geven. Je bent er zoveel mee bezig, dat ik ook denk dat je dingen gaat voelen die er niet zijn. Zo kreeg ik lichamelijke klachten terwijl ik psychische problemen had. Het werkt gewoon samen en ik denk niet dat jouw spanning en stress positief werkt voor je lichaam.

3. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Is dit serieus een topic van 8 pagina's van iemand die bang is dat dr lichaam helemaal van slag is na een spiraal? Dat ding is er net 4 weken uit. Calm down girl.

Zulke vage streepjes zijn echt kut maar je zit nog maar 4 weken na je spiraal. Ik denk dat je hormonen gewoon wat verhoogd zijn. Geef je lichaam even de tijd.

Ow enne veel begrip hier voor mensen die hormonaal reageren maar op dit forum tegen iemand zeggen: wat weet jij nou, je ben nog nooit zwanger geweest, is echt onder alle omstandigheden not done!

4. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Dat weet ik dat het zo kan zijn dat het door de stress uit kan blijven. Maar zoals uit de bloed test blijkt was er wel degelijk iets gaande in Mn lijf en had Mn gevoel het dus wel goed.
    Ik heb dat duidelijk gevraagd en de huisarts zegt ook hcg word niet verhoogd door andere hormonen of ontpillen ( spiraal)
    Ze zegt er is wel iets gebeurd van binnen want je had hcg in je bloed

5. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Uit bloed test blijkt dat ik er wel iets gaande was in Mn lijf zojuist door de huisarts bevestigd en dir kan niet van ontpillen(spiraal)
    En zoals je her hier schrijft heb ik het absoluut niet gezegd en bedoeld!

6. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    De kuur duurde bij mij 10 dagen, na het stoppen wordt je meestal na 2 a 3 dagen ongesteld. Daarna zou je cyclus overnieuw moeten verjongen. Echter bij een medisch traject mocht ik de cyclus er op dan pas weer starten. Dus hoe dat zit met natuurlijk zwanger raken kan ik niet zeggen. Voor je de kuur doet is een echo wel ok. Kunnen ze zien wat je bent in je cyclus. Dat ze daarna pas voor de kuur kiezen of niet uiteraard.

Ik heb ooit de mirena gehad, voor mijn cyclus op orde was, was ik een paar maanden verder met de eerste maanden weinig bloed. Nu was dat bij mij en is jouw lijf wellicht anders. Ik had zover ik weet geen hcg toen.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja dat kan dat er iets gaande was. Maar het vroeg testen geeft je nu alleen maar stress. Als je rond 14 dpo had getest, had je geen streepje gehad en had je gedacht, helaas toch niet zwanger en had je geen bloed hoeven laten prikken. Je kan jezelf zo een hoop leed besparen. Ik denk dat ik zelf ook een keer een heel vroege miskraam heb gehad, werd een paar dagen te vroeg ongesteld maar wel heel hevig. Maar ja, nooit getest, dus niet zwanger, en gewoon weer verder naar de volgende ronde. Je maakt het veel te groot, door in de eerste ronde al zoveel te testen, de gynaecoloog te bellen, bloed te laten prikken. En waarvoor? Het levert je helemaal niets op behalve heel veel stress. Loslaten is echt beter.

YellowEyes, bozoe en Rosa5 vinden dit leuk.
  8. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Allereerst gewoon even diep in en uit ademen. Relax, je komt echt zéér gestrest en overspannen over wat nog nergens voor nodig is mijn inziens. Pak een kop warme thee en ontspan! En nee, niet lullig bedoelt maar puur advies. Vind je opmerking naar Lisa ook echt ver onder de maat.

Je spiraal is er nog maar net uit en je bent nu al bang dat je "grootste angst werkelijkheid gaat worden" en dat dus je lijf van slag is. Ik kan mij persoonlijk ergere dingen bedenken maargoed. Het is logisch dat je lijf weer moet wennen en het zou ook best nog een tijdje kunnen duren.

Ik denk dat je arts Provera bedoelt, een kuurtje van pillen die je moet nemen waarna je gaat menstrueren. Het kan werken als een soort reset inderdaad, maar vind het al vrij snel dat je dit nu al voorgeschreven krijgt. Vond ze het niet verstandig eerst even je lijf de tijd te geven alles zelf op gang te brengen? Je bent pas net van de spiraal af.

Ohja, enne... 'zwanger worden' en 'de touwtjes in handen hebben' gaan écht niet samen door één deur ;)
    Dat kun je helaas echt vergeten. Was het maar waar, dan had ik mijn touwtjes nog strakker aangetrokken. Je kunt zo gezond mogelijk leven, maar verder: je hebt mazzel of je hebt het niet.

Veel succes, hopelijk mag je snel zwanger zijn.

Zonnetje13 en Olifantje vinden dit leuk.
  9. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik zou proberen wat ontspanning te zoeken en zeker niet zo'n kuur nemen. Tenzij ik al weken op een cyclus wacht ofzo maar ik denk dat de hormonen in dit geval niks goeds gaan brengen. Gun je lichaam even wat tijd.

10. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.041
    2.727
    113
    Vrouw
    Je zit nog niet eens op jouw nod dus zou zeker nog niet met zo'n kuurtje beginnen. Daarbij kan het bloedverlies van de afgelopen dagen ook de menstruatie geweest zijn. Je had namelijk geen positieve ovulatietest en adhv groeiende follikels wordt het bms opgebouwd. Dan was het gewoon een lichte menstruatie. Kortom, van alles kan......geef het wat tijd en rust. Vaak wijst het zich dan vanzelf uit

11. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Dank je wel voor je uitleg. Ik wacht nu ook gewoon af tot de huisarts me belt.
    Ik ben alleen zo gespannen omdat ik echt voel dat er iets niet klopt :(
    En ik heb dir gevoel 2 x eerder gehad zo sterk en dat was met Mn mola zwangerschappen

12. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Dank je wel.
    Mn voorkeur gaat okk niet uit naar zo kuur. Maar omdat de huisarts dat aangaf, ik heb gezegd dat ik me er even in wil verdiepen en zij neemt contact met de gyn op. Kijken wat zijn advies is.
    Ik ben alleen heel gespannen omdat ik voel dat er iets niet klopt, en nu weet ik dat iedereen gaat zeggen gun het tijd? Je bent gewoon van slag! Maar dat gevoel dat er iets niet pluis is heb ik heel sterk en dat had ik ook met Mn mola zwangerschappen

13. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    Maar je HCG is nu 5, dat betekent niet (meer) zwanger. En aangezien hij een paar dagen geleden 11 was lijkt het erop dat het misschien al vroeg is misgegaan en je nu dus in je nieuwe cyclus zit.

14. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Ja dat ben ik ook van plan. Net lekker Mn huisje gepoetst bedje van de kids weer schoon. En ik ga me er even helemaal vanaf zetten ook geen ovu testen en ook geen tempen we zien wel

15. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Ja dat hoop ik echt! Maar dat bloed verlies was zo weinig? Het zou kunnen natuurljk maar ik heb nog noot zo weinig gevloeid. Maar je baarmoeder slijmvlies word dan natuurlijk afgestoten en als ik bijna niks opgebouwd heb door de korte cyclus zou het goed kunnen natuurlijk.

Rosa5 en bozoe vinden dit leuk.
  16. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.041
    2.727
    113
    Vrouw
    Met alle respect: je schiet van zeker weten dat je zwanger bent naar een niet pluis gevoel dat je herkent van de mola zwangerschap. Daar tussenin zitten 50 tinten grijs. Er is nu geen hcg dus je hoeft nu ook niet bang te zijn voor een mola. Daarbij heb je weer een cyclus na het verwijderen van het spiraal dus angst voor het niet op gang komen van een cyclus is ook niet terecht.

17. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Daar geen ervaring mee maar weet dat je die beter niet kunt hebben. Heel veel succes en hoop dat het geen Mola is!

18. Followyourdreams

Followyourdreams Fanatiek lid

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Oké .. misschien even relaxen ?
    Er is iets gaande geweest gezien je hcg van 11 vorige week , daarna bloeding gestart dus cyclus dag 1 ..
    Zoals je mijn onderschrift ziet ervaring genoeg met miskramen helaas , ook al mee gemaakt dat ik maar 1 dag bloed verlies had ! En dat was gewoon weer cyclus dag 1 ..
    succes voor de toekomst maar probeer ff te kalmeren want dit is echt wel wat overdreven

19. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Ik zal straks de reactie opzoeken en hem hier delen. Zo heb jij het zeker wel gezegd.

Als er een niet uitgaat van een soort standaart boekje ben ik het wel! Heb ik je ook verschillende keren gezegd.

Maan14, Olifantje, Izzie7676 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Je bent niet gewoon van slag maar je lichaam wat tijd gunnen ipv nu een stoot hormonen te geven, want dat is zo'n kuur in mijn ogen, lijkt me echt beter. Het beste voor je lichaam lijkt mij nu zorgen om uit je stress modus proberen te raken. Kijk in ieder geval even deze week aan, zo'n kuur kan eventueel later ook nog wel dus dwing jezelf niet tot een keuze. Stress doet ook veel met je, dus wees even lief voor jezelf en kijk hoe je lichamelijk reageert. Misschien pakt je lichaam het wel beter op dan je denkt als je een beetje ontspant.

HaNa540 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina