Camper huren

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door MinnieJ, 31 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Wij willen deze zomer een camper gaan huren en hiermee naar Italië reizen, om uiteindelijk bij het huis van mijn schoonouders te eindigen.

Wij hebben alleen helemaal geen verstand van campers:(, huur je zoiets bij een particulier? OF bij een bedrijf? Hier iemand op het forum die dit ooit heeft gedaan? Tips waar je op moet letten? Alle info is welkom!!

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.517
    14.019
    113
    Vrouw
    Ik heb jaren geleden in Canada een camper gehuurd, dit heb ik via een verhuur bedrijf gedaan. Dan zit je tenminste zeker weten goed met de verzekering.
    Geen idee of de campers in Europa ook zo groot zijn maar let erop of je de camper met je rijbewijs B mag besturen.
    Wij hadden net 4 personen een 8 persoons camper. We hadden namelijk geen zin om elke keer het zit gedeelte s avonds om te moeten bouwen tot bed. Daarnaast zitten er uiteraard wel kastjes in zo'n camper maar op een of andere manier neem ik altijd te veel spullen mee die dus mooi op het overgebleven bed gestald konden worden. 😉
    Kijk bij het huren ook of er inventaris aanwezig is, anders moet je straks alsnog naar een campingwinkel voor je borden en je buiten stoelen etcetera.
    Als je van te voren al weet welke campings of camperplaatsen je aan wilt doen dan kan je kijken of je daar rechtstreeks je camper kan aansluiten op de waterleiding en het riool. Als dit niet mogelijk is, dan heeft het geen zin om een camper met die aansluitpunten te huren.
    Verder lijkt in de zomer airco en zonwering mij ook wel fijn.

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    wij hebben afgelopen zomer een particuliere camper gehuurd.
    Wij vonden het fijn dat de complete inrichting erbij zat. Ook buitenstoeltjes, tafel en alle servies en bestek enzo. Bij bedrijven zit dat er soms niet bij en dan moet je dat dus allemaal zelf meeslepen.
    Let op de verzekering en pechhulp. Wij hadden best een hoog eigen risico maar dat was overal zo. Pechhulp moesten we apart regelen bij de Anwb maar dat kostte maar een tientje of zo.
    Let ook op het gewicht. Met een b rijbewijs mag je maar tot 3500 kilo rijden. Als een camper zelf al 3200 kg weegt dan zit je met alleen de passagiers al bijna over je gewicht en dan miet al je bagage en water enzo nog mee. Vooral in Oostenrijk schijnen ze hier streng op te zijn.
    En let op het aantal gordels. Oudere campers hebben achterin niet altijd overal gordels. Dat mag ook, maar dan zitten je kinderen dus niet vast. Vond ik geen fijn idee.

4. ErikvanBuuren

ErikvanBuuren Nieuw lid

6 jan 2017
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Luppy,

Het is inderdaad mogelijk bij particulieren te huren. Wij verhuren onze eigen camper via www.bedandwheels.com. Daar staan particulieren, maar ook bedrijven op in heel Nederland. Bij een particulier heb je vaak veel al er bij inzitten, zoals servies, dekbedden (en wij doen er altijd een wijntje bij ;))

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Ja, wij hebben inmiddels ook zelf een camper gekocht. Helaas staat onze verzekering verhuur niet toe, anders hadden we dat waarschijnlijk ook wel af en toe gedaan.

Deel Deze Pagina