Hallo, Ik heb 2/3 jaar geleden een mirena spiraal laten zetten, en toen regelmatig ongesteld geweest. Toen ik niet ongesteld was geworden begon ik mij toch wat druk te maken. test gedaan, en de ochtend erna weer een test gedaan. deze gaven negatief aan. Een week daarna (6e week overtijd) maar weer twee testen gedaan. weer negatief. Nu zit ik inmiddels al in de 8e week. Iemand die dit heeft meegemaakt?
het komt vaker voor dat vrouwen na verloop van tijd weinig tot niet menstrueren met de mirena ... het hoeft dus geen teken te zijn van een zwangerschap.... echter is het geen 100% garantie van geen zwangerschap dus ook al is de kans nog zo klein er is altijd een kans op zwangerschap ... aangezien je zoveel weken "overtijd" bent en negatieve testen hebt denk ik persoonlijk dat jij bij de dames hoort die stoppen met menstrueren tijdens mirena succes!
Gelukkig! Ik had mijn oude huisarts gebeld omdat ik voor een week bij mijn ouders verbleef. Toen ik hem de situatie uitlegde zei hij : Je moet diegene bellen die die spiraal er heeft ingepleurd OK!?!?! dus veel wijzer ben ik er niet op geworden.
Ja maar de manier waarop niet echt professioneel. Ik zal mijn eigen huisarts maandag bellen. Mocht je zwanger raken met een spiraal, dan neem ik aan dat ze die verwijderen? Kan dit je baby niet beschadigen?
Ik heb 1 jaar de mirena spiraal gehad en werd helemaal niet ongesteld, dat was het enige voordeel daaraan.
Zwanger raken kan met elk anticonceptiemiddel. Als je echt niet zwanger wil worden is onthouding de enige manier Niet meer vloeien tijdens de mirena komt heel veel voor. Ik vloeide juist een half jaar lang achter elkaar, ik heb hem er dus uit laten halen
Zo dan Ik zou me niet te druk maken. Je hoort heel veel dat vrouwen stoppen met vloeien als ze een spiraal hebben. Maar 6 weken overtijd, en een nega test. Dan ben je volgens mij niet zwanger hoor Ik weet niet wat ze doen als je zwanger bent met een spiraal ..
Ik heb 5 jaar de mirena gehad en ben 5 jaar lang niet tot nauwelijks ongesteld geweest. Sommigen zijn dit wel maar in lichtere mate en anderen eerst wel en dan zakt het weg. Ik zal me niet teveel zorgen maken ook omdat verschillende testen negatief aangeven.
Ja maar ik werd de eerste 2 jaar dat ik de spiraal had regelmatig ongesteld. en nu in eens niet meer.
Kan hoor, je lichaam kan gewend zijn aan de hormonen een geen ontrekkingsbloeding meer produceren. Eventueel je eigen huisarts of gyn bellen, zij zullen je hetzelfde vertellen. Verder is inderdaad geen enkel anticonceptiemiddel 100% maar het komt wel aardig in de buurt bij goed gebruik hoor (in jouw geval als je spiraaltje goed zit). Wat betreft het spiraaltje en zwagerschap, dat laten ze (meestal) zitten... Het is gevaarlijker om het eruit te halen tijdens een zwangerschap
heb spriraal gehad en bijna 3 jr niet ongesteld geweest 2e keer gewoon elke maand ongesteld. Dus met spiraal kan je elke kanten op!