Moeders voor moeders in de bocht...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lousaa, May 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

Nov 18, 2011
    2,497
    2
    38
    Ok, het is aan de andere kant van de grote plas, en ik ben altijd al kritisch geweest over de werkwijze van MvM, maar laat je niet te makkelijk misleiden door de mooie praatjes die je het gevoel geven dat je een ander helpt... Het gaat de farmaceuten primair om het geld, en je mag daar best kritisch over zijn.

Zwangere vrouwen misleid door farmaceutisch bedrijf - Binnenland - VK

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dit was wat ik in het lopende topic er al over zei:

Ik heb beide zwangerschappen mee gedaan.

En mocht ik een derde keer weer zwanger raken zal ik zeer zeker weer mee doen.

Al is het maar om 1 vrouw te helpen en dat de rest naar weet ik het wat ga.
    Het zal wat zijn als niemand meer mee doet en vrouwen die afhankelijk van dat medicijn dus niks meer kunnen en geen kinderen kunnen krijgen daardoor.

Alle goede dingen hebben zijn slechte kant.
    Unicef KWF etc etc etc maar als we massaal stoppen met geven ( of in dit geval plassen ) leiden de goede onder de kwade en dat zou ik in dit geval erg kwalijk vinden want dan kunnen er ik weet niet hoeveel vrouwen dus geen kinderen meer krijgen.

Kortom mocht er een 3e komen plas ik weer braaf mee.

3. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

Jul 13, 2012
    923
    46
    28
    Female
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Ik ben het eens met Saja, ik heb meerdere vriendinnen die dankzij mvm wel zwanger zijn geraakt en een aantal die er nog midden in zitten.

Ik zelf heb ook 'hulp' nodig gehad, maar ik ben 1 van de gelukkige die snel resultaat had.

Ik zou mijn vriendinnen echt niet onder ogen durven te komen als ik die paar weken niet voor hun over zou hebben. Wat voor kanttekeningen er dan ook zijn.

4. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

Dec 16, 2012
    877
    0
    0
    Ik heb het artikel niet gelezen maar wil wel even op jullie reacties reageren.

Jullie laten het nou net overkomen dat als je niet mee doed aan moeders voor moeders dat je dan een schande begaat en niemand onder ogen durft/mag komen.

Er zijn zat vrouwen die er niet aan mee doen,
    Bvb ik, ik heb er zelfs bewust voor gekozen om er niet aan mee te doen.
    En schaam ik me nu? Nee absoluut niet,
    Durf ik mijn vriendinnen en schoonzus die moeilijk zwanger werden? Worden nog onder ogen te komen, ja dat durf ik zonder enige moeite.

Ik vind dat er nogal overtrokken gereageerd word tegen/over vrouwen die niet mee doen

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Oh nee ik vind het zeker geen schande laat dat duidelijk zijn ( dat heb ik ook niet in mijn reactie gezegd ) En ieder moet doen wat hij of zij wilt doen.

Ik vind alleen dat ik ( dus niemand anders ) niet zou stoppen ivm dit nieuwsbericht. Omdat ik vind dat er met alle goede doelen dingen aan de strijkstok blijven hangen.

Maar uit eindelijk doe je mee om die ene vrouw te helpen die je er mee kan helpen. Zo ook met bijv geld doneren. Je doneert geld om mensen te helpen.

6. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ditzelfde is ook in Nederland gebeurd hoor een aantal jaren geleden. Toen dat aan het licht kwam zijn de praktijken verhuisd naar 'over de plas'. Zelf vind ik dat een beetje 'kop in het zand' van ons westerlingen, maar goed.
    En geloof me: Dit gebeurt bij heel veel, zo niet alle, farmaceutische bedrijven. En nog veel ergere dingen.
    Zag gisteren dat 'Constant Gardener' weer op tv komt.
    Ook dit is geen fictie.

Daar staat tegenover dat ik zelf wel twee kinderen heb met dank (oa) aan Pregnyl. Het niet voorlichten van mensen is ronduit fout, maar verder zeg ik: Dank u wel, Organon!!!

(en de mensen die voor mij hebben ingezameld natuurlijk :D)

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Overigens toen ik hier aan de consulente vroeg naar de medicijnen die gemaakt worden om af te slanken gaf ze daar eerlijk antwoord op.

8. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik doe ookal voor de 2de x mee. So what? Overal en met allew verdienen ze geld op ons de mensen. Wel eens gekeken naar een docu over sanquin? Waar je bloed doneert voor een glaze koek en een kop koffie? Ze verdienen miljarden en wij krijgen een coupon. Jeeej. En als je niet mee doet ook prima, moet iedereen idd voor zichzelf weten. Maar net als het bloed en de urine van MvM, we doen het om mensen te helpen

9. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik heb ook in het andere topic gereageerd.
    Ik doe deze keer wel mee. En al help ik 1 vrouw om zwanger te worden en 10 varkens dan doe ik nog mee.
    Nee ik heb het niet nodig gehad was bij beide zwangerschappen meteen raak.
    Nee ook geen vrienden die het nodig hebben.
    Gewoon omdat het een kleine moeite is. Van elke euro naar het goed doel gaat er ook veel te veel naar de verkeerde plek.

Groetjes paula

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Het is trouwens ook niet moeders voor moeders die de pies doorverkoopt aan deze "praktijken"

Maar de geen die de urine omzet in medicatie en verkoopt aan artsen.
    En wat artsen er vervolgens mee doen.
    Bij de laatste twee liggen dus de fout en niet bij MvM.

Het enige wat die doen is urine verzamelen meer niet.

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    #11 Bouwjaar1979, May 27, 2013
    Last edited: May 27, 2013
    +1 :D

Tja ik heb er geen ene zak zin in en heb wel een goede echo afgewacht ivm het gehannes van vorige keer. Maar ik doe maar weer mee. Als iedereen nu meteen zou stoppen zijn daar vrouwen met een uitblijvende kinderwens de dupe van.
    Als dit nieuws de reden is om niet meer te doen of om te stoppen dan vind ik dat wat kort door de bocht. Als je andere redenen hebt... tja t blijft een keuze.

Ik doneer ook bloed (nu ff niet) en daar wordt ook geld aan verdient, maar ja ik kon t makkelijk missen, kost me een uurtje per 3 mnd en moet ik die mensen dan maar laten stikken?
    Dan zouden we moeten ook geen meer geld geven aan goede doelen....

12. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Saja, goed dat je het opneemt voor MvM hoor.
    In principe helemaal mee eens.
    Maar waar denk je dat MvM zijn geld vandaan krijgt om draaiende te blijven? Niet iedereen is daar vrijwilliger. Komt gewoon bij Organon vandaan hoor.
    Dus over 'goed' en 'fout': In die zin is MvM net zo fout.

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ohh dat zeker hoor dat ben ik ook helemaal met je eens ( logisch want zonder geld kan zoiets niet blijven bestaan )

Alleen MvM kan dit niet stoppen en hebben het geld wel hard nodig om te zorgen dat mensen oa blijven plassen de kado's benzine om urine te halen etc etc.

14. Bri

Bri Niet meer actief

Zonder urine van zwangere vrouwen geen pregnyl.

Daarom was de keuze voor mij heel snel gemaakt.
    Ja, er gebeuren ook dingen met die urine waar ik niet voor 100% achter sta, of waarvoor ik die moeite van het inzamelen niet voor over heb. Maar nogmaals: zonder die urine, geen pregnyl.

Als iemand grote problemen heeft met het 'behandelen' van varkens met dit soort middelen, stop dan gewoon met het eten van vlees. Lijkt me minder vervelende bijeffecten hebben dan het stoppen met doneren van hcg.

15. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik heb er ook niet aan mee gedaan en nee daar schaam ik mij ook niet voor. Maar an sich is dit geen nieuws, altijd al geweten dat het om grof geld gaat want voor niets gaat de zon op en dat is dus precies de reden dat ik niet mee deed. En ik vond het niks in een fles pissen geef ik eerlijk toe :):)

16. Bri

Bri Niet meer actief

Van mij hoef je je niet te schamen als je niet meedoet. Het is je eigen keus. Het is ook je eigen keus om je organen te doneren, of om bloeddonor te worden.
    Ik ben blij dat mensen er voor kiezen om het wel te doen, maar als je je redenen hebt om het niet te doen, prima. Zolang je je realiseert dat als niemand het nog doet, middelen als pregnyl gewoon niet meer gemaakt kunnen worden. (en dat als niemand bloed doneert, er heel veel mensen dood zullen gaan die vrij eenvoudig gered hadden kunnen worden.)

17. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

Jul 13, 2012
    923
    46
    28
    Female
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Ik zeg ook helemaal niet dat het een schande is om er niet aan mee te doen. Ik zeg alleen dat IK mijn vriendinnen niet onder ogen zou durven komen. Mijn beste vriendin heeft 6 jaar moeten ploerten om zwanger te worden en ik heb elke seconde daarvan mee gemaakt. Dankzij pregnyl is dit uiteindelijk gelukt. Dus dat is voor mij reden om er zonder er een moment over na te denken aan mee te doen.
    Maar nergens schrijf ik of vind ik dat anderen precies hetzelfde moeten denken en doen.

18. leonie85

leonie85 Lid

Jan 9, 2013
    32
    0
    0
    financiele dienstverlening
    Brabant
    Jammer dat MvM weer negatief in het nieuws is.
    Wordt onze urine niet gebruikt voor het de aanval op zwaarlijvigheid, dan wel om zeugen sneller biggetjes te laten krijgen...... 'Farmaceut misleidde zwangere vrouwen bij project Brazilië' | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Prima als ze mijn urine gebruiken voor andere doeleinden dan zwangerschapsproblemen, maar geef er dan aub een brochure bij waarin het netjes vermeld staat. Naast de financiële tak mag de gezondheidstaks ook transparant zijn/worden!! Dan kan je een bewuste en overwogen beslissing nemen m.b.t. deelname MvM!

Ik hoop i.i.g. dat ik, met de minimale inspanning, wél vrouwen en de partner kan helpen met de kinderwens!! Alleen die hoop zorgt dat ik het programma nog steun, anders had ik er vandaag definitief de brui aan gegeven.

Share This Page