Ik heb een vraag aan de Jehova's getuigen hier op het forum. Wij gaan volgende week naar een uitvaart van iemand die Jehova's getuige is. In hoeverre is dat het zelfde/anders dan een Christelijke uitvaart of van mensen die niet geloven? Dit vraag ik omdat ik weet dat sommige gebruiken in het dagelijks leven anders zijn dan men vaak gewend is (bijv.verjaardag) en wij ons graag willen aanpassen aan de gebruiken.
Ik weet er wel wat vanaf Op zich is het gewoon net als een ‘normale‘ uitvaart. Vaak is het er wel ontzettend druk! Er spreekt ook vaak iemand van het geloof. Die verteld dan wat over de overledene en er word vast ook een bijbel vers, of meerdere gelezen.
T zal vrij sober zijn maar verder niet anders dan een protestantse uitvaart van tante Jo uit Hoogkarspel bijvoorbeeld.
Ik weet niet of zij het zal zien als lastig vallen, misschien stelt ze het juist wel erg op prijs? (Hier zijn in onze directe omgeving dit jaar twee mensen overleden en bij beide personen werd contact en interesse ed juist erg gewaardeerd. Vandaar dat ik denk dat vragen prima kan. Ze kan altijd niet reageren, toch?)