Ervaring Weight Watchers?

Discussie in 'De lounge' gestart door dolfijn, 26 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Hee meiden,

Heeft iemand van jullie ervaring (positief/negatief) met WW? Ik wil binnenkort echt een start maken met -10kg!
    6 aug. begint hier in de buurt een nieuwe cursus van WW.

Ik hoor graag of het wat is? En ik op hun site trouwens niks vinden over de kosten....

Gr. Dolfijn

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

hey Dolfijn,

hier een echte WW-fan! Ik ben in januari begonnen met een gewicht van 71kg (BMI: 26,4)
    Ik voelde me zoooo slecht in m'n vel maar heb écht totààl geen discipline! Had nog nooit langer dan 2u een dieet volgehouden...
    Sinds WW heb ik mijn eetgewoonten aangepast, ik eet minder (ben sneller verzadigd), eet veel meer gezonde tussendoortjes en zal nog sneller de fiets nemen....
    Ik ben echt nog altijd geen voorbeeld en het gaat me ook heeeeel erg traag maar m'n gewicht gaat naar beneden!
    Ik weeg nu 64kg. Streefgewicht is 59kg. (veel te idealistisch maar kom...)

Vragen? Stel ze maar, zenne!

3. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Hoi, leuk te horen dat er iemand zo enthousiast is.
    Kun je iets meer vertellen over de cursus zelf? Moet je er elke week naar toe? Hoe lang duurt de cursus? Kun je het daarna zelf goed volhouden? Moet je op de weegschaal waar iedereen bij is? En de kosten?

ALvast bedankt voor je antwoorden.

Gr. Dolfijn

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb het 3 jaar geleden gedaan.
    Kostte toen 10 euro per keer (net iets minder) als je geen kaart koopt. Ook moet je inschrijf geld betalen (dat weet ik niet meer)

Het wegen ging behoorlijk discreet, alleen wordt er geen rekening met kleding gehouden. Eerste keer kwam ik lekker onbenullig met wandelschoenen een spijkerbroek en een t-shirt. 2 weken later kwam ik was ik 3 kilo afgevallen (toen had ik normale schoenen aan en geen spijkerbroek dus tja.. ik was wel afgevallen maar echt geen 3 kilo).

Uiteindelijk ben ik er 5 kilo mee afgevallen (van de 30 die ik er af wilde)

Je bent ook niet verplicht om altijd te komen, je kan ook alleen voor het wegen komen. En je kunt meedoen met de "praatgroep" want zo vond ik het wel een beetje aanvoelen.

Groetjes Daphne

5. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik heb het thuisprogramma bestelt om het op mezelf te doen.

Echter heb ik het puntentellen voor de moment niet volgehouden, ivm vakantie.

Maar na het verlof ga ik het zeker weer opnieuw doen. Het is echt wel een manier van leven.
    Ik ga nu eerder grijpen na een gezond tussendoortje, dan ongezonde snack.

6. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik heb eens de spullen van een collega gekopieerd die op de ww was, heb er erg veel aan gehad. Hier stonden ook de verschillende afvaltypes in: de een die alle punten telt, de ander die meer uit gaat van de principes ipv te tellen enzo. Ik herkende mezelf in dat laatste. Stelde me ook weer gerust dat je dus niet perse alles hoeft te gaan zitten uitrekenen, want dat is echt niets voor mij, maar mijn collega's deden dat wel.
    WW leert je gezond te leven, en realistisch. Destijds werkten ze met groene, oranje en rode producten (van mijn collega hoorde ik dat dat nu iets anders werkt). Rood was slecht voor de lijn (snoep en koek enzo). En het mooie van de ww: je mag rode pruducten eten! Maar een beperkt aantal per week, en eet je meer dan moet je dat compenseren dmv sport. Geweldig toch? Nooit meer snoepen is voor mij gewoon niet realistich, op deze manier leer je dat met mate te doen. En groen mag je zo veel je wilt, zoals groenten en fruit. Ook geweldig, heb je een vreetbui, mag je zo veel eten als je wilt, zo lang het maar groene producten zijn. Je leert dus duurzaam gezond met eten om gaan. Is beter dan al die diëten enzo. Hier leer je zelf nadenken, dus je kunt er je eetpatroon voor de rest van je leven door verbeteren. Weg met het gejo-jo. Maar zo'n cursus heb ik dus nooit gevolgd. Mijn collega had een groter (letterlijk ;) ) probleem met haar gewicht, die had daar wel heel veel aan om het ook vol te houden. Dus, veel succes! :D

7. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik betaal ook 10euro per keer + het inschrijvingsgeld en het materiaal dat je 'moet' aankopen. (best starterspakket kopen)

In het begin ging ik elke week omdat ik de controle nodig had en te curieus was naar het resultaat. Nu ga ik nog maar heel af en toe omdat het zo ook wel lukt. Ik ben niet meer zo streng maar blijf gezond eten. Ik val nog heel traag af en voel me goed bij de manier waarop ik nu eet.
    Ik had het nodig in het begin om erg streng de punten te tellen, ik kon niet 'een beetje' zondigen...

Je gaat op de weegschaal waar iedereen bij is maar enkel degene die jou weegt, ziet je gewicht. Zij schrijven het dan op een kaartje en dan kan jij het ook zien.

Bij ons duurt de 'praatgroep' ongeveer 40min.

De eerste paar maanden raad ik je aan om elke week of om de 2 weken naar de cursus te gaan, je leert er dan nog veel!
    Doe ook elke keer ongeveer hetzelfde aan en als je bv. 's morgens gaat, ontbijt je nog niet en neem je boterhammetjes mee voor daarna.

Groetjes!

8. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nou collega van me is erg veel afgevallen en ik heb dat punten systeem van haar gekregen en ik en mijn man zijn er al aardig wat mee afgevallen
    tis makkelijk vol te houden omdat je veel (alles) gewoon mag eten door middel van je punten op te sparen kun je toch eens in de zoveel tijd een lekker taartje eten

9. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    hier ook een echte weight watchers fan.
    ben na mijn bv periode van elyesa 12 kilo in 4 maanden tijd ermee verloren.
    als je aanmal de punten uit het hoofd weet word het echt super makkelijk en ook je mag gewoon alles eten je moet alleen rekening houden met je punten.
    en het is echt blijven ben de kilos niet meer aangekomen.
    ook tijdens mijn zwnagerschap van erenay heb ik wel aangepast op het puntensysteem gelet. ik mocht normaal 21 als ik zou lijnen en had er 26 van gemaakt en al de kilos die ik bij de zwnagerschap was aangekomen ben ik al allemaal netjes kwijt.
    over een maandje begin ik weer opnieuw.

10. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    zowel mijn moeder als ik zijn met WW meer dan 20 kilo afgevallen. Het werkt echt ontzettend goed. Helaas zijn wij weer de fout in gegaan :D Vandaar dat ik sinds afgelopen woensdag een maagbandje heb laten plaatsen.

WW werkt ontzettend goed mits je genoeg dicipline hebt. Je hebt weinig tot geen honger gevoel dus alle trek in lekkers zitten "tussen je oren". Wat ik dus niet als belediging bedoel :D

Succes met afvallen!

Liefs,

Sam

11. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik bleef na de bevalling van minn eerste hangen op 60 kg en ben er een kilo of 8 mee afgevallen door de WW. Helemaal geweldig.
    Ik schreef mijn weekmenu met de bijbehorende punten per week op, en ging aan de hand daarvan boodschappen doen.
    Als je een keer een feesje hebt en een wijntje wilt meedrinken, kun je dat ook gewoon meenemen in het dieet.
    Ik vind het een ideaal dieet omdat je zelf bepaalt wat je eet. En je dus best een keer iets "lekkers" mag, als je maar binnen je punten blijft.
    Je gaat er heel bewust van eten, ook ná het dieeten.
    Ik kan het iedereen aanraden!

Nu neem ik het er nog een beetje van, maar straks ga ik weer WW.
    (puntenlijst kun je zo trouwens op internet vinden ;) ff googlen, net zoals menu tips enz...)

12. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    wat een leuke reacties allemaal.
    En weet je wat het goede nieuws is? Vanochtend heb ik het eindelijk na maanden! aangedurft op bij de sportschool op de weegschaal te gaan staan. Ik was bang dat ik rond de 85 kg uit zou komen. Had me voor genomen eerst maar eens -10 kilo, dus op naar de 75 kg.
    En wat denk je? Weeg ik 74.5 kg! Kon het echt niet geloven! Dus nog een keer gewogen. Heb dus inderdaad wel een beetje een verkeerd zelfbeeld (zoals mijn man al meerdere keren heeft gezegd :oops: ).
    Maar goed, naar mijn idee is mijn lichaam nog steeds wel anders dan voor de zwangerschap ookal is het gewicht nagenoeg hetzelfde.
    Mijn vetpercentage was 30%, wat op zich goed was, maar wel aan de hoge kant. Idee is nu eerst om via een speciaal voor mij gemaakt schema op de sportschool eerst maar eens wat meer krachttraining te gaan doen. En ik moest meer eten! Kun je het voorstellen. Ik moest vertellen wat ik at op een dag. Te weinig dus, daarom staat mijn verbranding op een laag pitje. Dus daarom meer brood, groente en veel fruit! Onder begeleiding krachttraining doen en elke week met wegen en vetpercentage meten!
    Ik ga ervoor.

Dus je kunt nagaan, mijn dag is helemaal goed! (Had echt kilootje of 9 zwaarder verwacht!)

Gr. Dolfijn

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn moeder is er blijvend 30kg mee afgevallen, al een jaar of 4-5 terug. kosten weet ik niet, maar zij is heel erg tevreden over de ww in elk geval.

14. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Dat zijn nog eens aangename verrassingen ! :D

Ik moet eigenlijk ook wel 15 a 20 kilo kwijt, wil zo eind augustus ook gaan beginnen met WW. Alleen zit ik te denken om het online-programma te doen, heeft iemand daar ervaring mee?

Deel Deze Pagina