Dat "in your face" gedoe van 4 jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sylvia29, 14 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Wat ik mij nu af vroeg, dat hele "in your face" gedoe, is dat een fase, pakken ze dat ergens op, en hoort dat bij het 4 jarige gebeuren?

Wat ik bedoel is opeens dat vinger in je gezicht gedoe, gezicht naar mijn gezicht brengen, hand in je gezicht duwen als je iets zegt wat niet bevalt.
    Het lijkt een beetje op intimideren, echter geen idee waar het vandaan komt, en waarom ze opeens dat gedrag vertonen.
    Tijdens een nee moment gezicht naar dat van mij brengen en dan boos kijkend niets zeggen.
    Of juist vrolijk gezicht heel dichtbij brengen, en voor je beeld gaan zitten.
    Baldadig opeens prikken in je gezicht, en dit alles tot er een reactie komt.

(ik vind het lastig te omschrijven maar denk dat het wel herkend zal worden door de ouders die hier ook mee te maken (hebben gehad))

Opzich heb ik er maar enkele dagen last van gehad, we hebben aangegeven dat dat niet fijn is, en nu is het zo goed als weg, dus het is niet zo dat ik er niet uit kom en tips nodig heb, maar ben wel heel erg benieuwd naar ervaringen, en of dit een "ding" van mijn kleuterpuber is, of een algemeen iets.
    Vraag me ook af waarom ze er opeens mee beginnen, zeker aangezien wij dit juist zelf niet fijn vinden en dus ook nooit doen.
    Iets dat ze op school "leren" misschien?

Nieuwsgierig topic dus, wie o wie heeft er ook ervaring mee?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik herken het niet van mijn 4-jarige, maar ik zou er echt korte metten mee maken want ik hou absoluut niet van dat intimiderende gedrag.

3. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    dit!

4. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik herken het van me werk wel
    volgens mij is het en fase. Hier heb ik twee keer terug gedaan. Het kind schrok er erg van een gezegd dat we dit dus allebei niet meer doen.
    Wa ar ze het leren geen idee

5. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik ook niet, daarom ook mijn topic. Het is bekend dat ze in een pittige klas zit, veel grote karaktertjes (ik help vaak mee, en juf heeft ze goed in de hand dus het is amusant om mee te maken)

Het gaat mij dus niet om korte metten of wat dan ook, maar meer het hele idee er om heen.

6. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Hm ik heb het terug gedaan...en toen begon ze te lachen, ze vond het dus een komisch iets.
    Daarom maar gewoon gesprekje gedaan en aangegeven dat het echt niet fijn is, gelukkig werkte dat wel.
    Ze hebben bij ons op school wel de stop hou op actie, en daarin zie ik ze ook weleens hun hand tegen elkaar opsteken, maar het is natuurlijk niet iets wat je een eigen leven wilt laten leiden.

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.316
    10.282
    113
    Misschien toch van klasgenootjes.en waar zij het dan weer van hebben (misschien thuis).

Deel Deze Pagina