vlooien

Discussie in 'De lounge' gestart door Joeja, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    Wij hebben 1 vlo :confused:
    En we hebben niet huisdieren die dat op zich kunnen hebben...
    Nu zat ik te denken aan de honden van onze bovenbuurman. Die heeft 2 grote honden die hij hier altijd door het veld laat rennen. En hij klopt hun kleed altijd uit op zijn balkon waardoor er vaak haren op de railing van ons balkon liggen (wat ik gruwelijk vies vind overigens, maar we wonen hier toch niet meer zo lang dus ik zeur er maar niet over). Nu was ik aan het denken dat die vlo misschien van zijn honden af kon komen, via zijn kleed op mijn balkon geklopt en zo hier naar binnen aangezien we altijd de balkondeur open hebben staan. Ik ben net bij hem aan de deur geweest om te vragen of hij daar toevallig last van had. En toen werd ik heel cru behandelt, maar het kwam erop neer dat hij zei dat hij daar geen last van had.
    Wat moet ik nu?! Ik ga nu eerst de boel maar ontsmetten denk ik, mijn kleintje heeft 2 beetjes op haar arm. Als die vlo echter wel van de bovenbuurman is dan kan ik hier blijven ontsmetten, dat heeft dan weinig nut. Maar ja.. misschien heeft ie echt geen vlooien en is er een andere manier waarop ze hier naar binnen zijn gekomen :( .. .al kan ik me niks bedenken...
     
  2. Bkoenen

    Bkoenen Niet meer actief

    ja kan ook zelf vlooien mee naar binnen nemen hoor...soms zitten ze 'gewoon' op je kleding als je van buiten komt. Maar als je helemaal geen huisdieren hebt zal ie wel snel weggaan/doodgaan. Ze zoeken toch hun favoriete bloed op en als dat niet te vinden is zal je er niet snel last van houden.

    Ontsmetten lijkt me ietwat overdreven....

    Als je de vlo ziet (zou ik knap vinden) doe 'm dan in een bakje met sop (dreft/water) Dood knijpen ofzo lukt niet!
     
  3. Arendskelk

    Arendskelk Niet meer actief

    Als je zelf geen huisdieren hebt kan het echt een probleem worden. Bij gebrek aan beter kunnen ze jou bespringen omdat er geen huisdier voor handen is waar z op kunnen gaan zitten. Daarbij is het zacht weer, dus planten ze zich als gekken voort. Wij hebben echt precies hetzelfde probleem in onze vorige woning gehad. Buren hadden honden met vlooien. We hebben een ware plaag gehad. Als ik jou was, zou ik even een dagje uit plannen en 's ochtends voordat je weggaat de hele boel inspuiten. Bij thuiskomst flinks schoonmaken, die vlooienkillers zijn niet zo best voor de gezondheid van je ukkie. Het hoeft geen ramp te worden natuurlijk, het zou ook best kunnen zijn dat het toevallig 1 verdwaald vlooitje is... Ik hoop het voor je in ieder geval Succes ermee hoor!
     
  4. esther78

    esther78 Bekend lid

    23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    lekkere buurman zeg!
    hij klopt niet alleen de haren en eventuele vlooien naar beneden maar denk ook eens aan de eitjes en/of larven!
    Die komen zo dan ook op jou balkon terecht en loop je zo mee naar binnen.

    Bij de dierenwinkel kan je poeder of spray halen die eitjes en larven aanpakt, dit zou ik op het balkon strooien.
    Ik zou die deuren hierna even gesloten houden zodat de poeder zijn werk kan doen en jullie niet in aanraking komen met poeder.
    Doe voor de zekerheid ook wat poeder opzuigen met de stofzuiger zodat er wat in de zak komt te zitten.
    Mochten je wat eitjes naar binnen gelopen hebben en deze opgezogen hebben dan komen ze uit in je stofzuiger, die poeder dood ze dan in de stofzuiger.

    Hopelijk ben je er snel weer vanaf!
     
  5. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    1 vlo is nooit alleen.
    Koop een spuitbus voor de eitjes.
     
  6. Annerie

    Annerie Bekend lid

    22 jul 2006
    925
    0
    0
    Inderdaad, 1 vlo kan bijna niet, want ze verspreiden en vermenigvuldigen zich enorm snel. En ik heb al heel wat vlooien (plagen) in huis gehad met onze hond (heel vies, maar erg moeilijk uit te roeien), maar je ziet ze niet tenzij je met een grote bouwlamp gaat kijken.

    Is het wel een vlo?

    Ze springen alleen op mensen als er geen dieren in de directe omgeving zijn. Je kunt er kleine, rode bultjes van krijgen.

    Heeel erg goed en regelmatig stofzuigen (zak vervangen of slang dichthouden met bijv. keukenrol) is een goede remedie. En anders een spuitbus halen bij een dierenwinkel.
     
  7. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    Hallo dames,

    Het mysterie is opgelost. De buurman is aan de deur gekomen en heeft zijn excuses aangeboden met de melding dat hij toch vlooien had.
    Ik heb inmiddels mijn benen VOL (18 beten op 1 been) en ik word gek van de jeuk.

    Ik heb gister groooooote schoonmaak gehad hier en spul tegen vlooien op het balkon gegooid en ik heb er op dit moment geen nieuwe beten bij.
    Mijn man had die ene vlo die wij gezien hadden opeens op zijn hand zitten (terwijl ie op de wc zat HAHAHA), vandaar dat we er zeker van zijn dat we vlooien hadden.
    Dat van die poeder in de stofzuiger is een goede tip! Dat ga ik zeker doen.
     
  8. Annerie

    Annerie Bekend lid

    22 jul 2006
    925
    0
    0
    Bah, maar gelukkig weet je wat het is en kun je het oplossen, succes!
     
  9. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Pas op met spuitbussen, anti-vlooienspray mag beslist NIET gebruikt worden in ruimtes waar kinderen onder de 4 jaar kunnen komen. Volgens mijn dierenarts is de enige oplossing je dieren goed te behandelen, maar als je geen dieren hebt ... ik zou even heel goed bij een dierenwinkel of dierenarts informeren. Ga iig niet lukraak spuiten.
     
  10. esther78

    esther78 Bekend lid

    23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    op de poederbussen en sprays staan uiteraard duidelijke beschijvingen en waarschuwingen.

    als je huisdieren hebt (en vlooien) dan kan je ook beter de leefomgeving mee behandelen, zo ben je er veel sneller vanaf.
     
  11. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Oh, dan is mijn commentaar overbodig, dan heeft er hier natuurlijk NIEMAND ooit een vlooienspray gebruikt in een huis waar kinderen komen.
     
  12. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Maar wat gaat je buurman precies aan het probleem doen?
     
  13. esther78

    esther78 Bekend lid

    23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    bespeur ik daar enige irritatie? :D
     
  14. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dacht je? Sorry dat ik me ergens mee bemoei, ik wilde alleen maar waarschuwen. Zelfs mijn vaste dierenwinkel wist niet dat ik het niet mocht gebruiken, terwijl ik gevraagd had om iets dat veilig was voor kinderen, dus ik kon mijn ongebruikte spuitbus terug brengen en ik kreeg mijn geld terug. Ook mijn dierenarts had er nooit bij stil gestaan dat je geen spuitbussen mag gebruiken bij kinderen, maar hij waarschuwt mensen er nu ook extra voor. Het staat niet voor niets op de bus, maar helaas leest niet iedereen het even goed. Het is immers het allerlaatste regeltje in de gebruiksaanwijzing.

    Maar als jullie het vervelend vinden om gewaarschuwd te worden, dan vooral spuiten zou ik zeggen
     
  15. esther78

    esther78 Bekend lid

    23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    dus toch! ;)

    zonder gekheid....je hebt groot gelijk , een gewaarschuwd mens telt voor twee.
     
  16. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik ben iemand die altijd eerst hele bijsluiters leest alvorens gebruik. ;)

    Ik heb de kleine die dag naar mijn zus gebracht en heb het hier flink door laten luchten. Alle spulletjes van de kleine staan op haar kamertje met de deur daar dicht.
     
  17. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik hoop dat je van de vlooien af bent.

    Voor de volgende keer dat iemand vlooien heeft er staat.

    NIET GEBRUIKEN IN RUIMTES WAAR KINDEREN ONDER DE 4 JAAR KOMEN. het gaat dus niet alleen over het moment van spuiten, de stof blijft 4 weken werkend, in die 4 weken mogen kinderen niet in de bespoten ruimtes komen.
     
  18. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    Dan zijn we daar nu beetje laat mee :( Staat niet op de spuitbus trouwens... Is het dan ook zo?
    Ik hou de kleine wel goed in de gaten. Dat ze geen ademhalingsproblemen of pukkels krijgt enzo..
     
  19. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    als je wel huisdieren hebt, en blijkt een pil te bestaan verkrijgbaar bij de dierenwinkel waar de vlooien zo van dood vallen.

    en moet niet schadelijk zijn!
    maar goed dat heb ik me laten vertellen :D
     
  20. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dat had ik al gepost geloof ik, als je dieren hebt dan is een behandeling met Frontline voldoende om van de vlooien af te komen, maar als je die niet hebt ... dan is een spray de enige oplossing.

    Ik heb in de winkel en bij de dierenarts gevraagd of ik de spray kon gebruiken en na goed luchten mijn dochter weer gebruik mocht maken van de ruimte, dat werd zowel bij de winkel als de dierenarts afgeraden. Nu heb ik wel katten, dus een grondige behandeling van mijn beesten was voldoende.

    Ik zeg niet dat ik een oplossing heb.
     

Deel Deze Pagina