Net Joey's pufje opgehaald met een Aero Chamber, vanavond krijgt hij voor het eerst een pufje. Nu ik het ding zo in mijn handen heb gehad vraag ik me af of dit wel goed zal gaan! Kan me voorstellen dat dit nogal een indruk kan maken op een dreumes... * Is het een beetje handig in gebruik? Heb je een ritueel? * Zorgt het ervoor dat het pufje snel word ingeademd? * Is het reinigen een beetje makkelijk te doen? Ik kon uitleg krijgen bij de apotheek maar het handigste was dat Joey erbij was zodat ik gelijk kon zien hoe het werkt. Dat doe ik morgenochtend om 8.30 want dan is het nog lekker rustig en hebben de dames daar alle tijd voor. Maar nu moet Joey alsnog vanavond zijn 1e pufje hebben, vandaar mijn vraagjes!
Marijn gebruikt deze ook. Ik heb eerst geoefend zonder gelijk de puf te geven. Eerst hem zelf vast laten houden, laten kijken etc. Daarna heel even opgezet en gelijk weer weggehaald. Helaas ondanks dat vond hij het een drama. Hier was het dus een kwestie van op school zetten met zijn rug tegen mij aan, mijn arm over zijn handen en puffen maar. Nu vind hij het helemaal prima en pakt zelf de spullen al. Met de Aero Chamber krijgt hij de puffen heel snel binnen. Lees even de buisluiter goed door staat veel handige info in. Schoonmaken gaat prima en snel. Als je nog meer info wil hoor ik het wel. Marijn krijgt al 1,5 jaar puffen.
Zo gaat het hier ook, met z'n rug tegen ons aan zitten en dan laten puffen, het was eerst een drama maar hij vindt het nu leuk om te doen.
Nynke, dankjewel voor je reactie! Ik laat hem dus eerst even spelenderwijs kennismaken met de Aero Chamber. Nog een vraagje over het schoonmaken; Na het weken in het sopje mag ik de voorzetkamer niet uitspoelen staat er. Dat is dus het gedeelte waar het pufje ingaat toch? (Niet dat ik hem zo ga schoonmaken en ik doe het andersom)
Hij was ruim 2. Toen het een drama was heb ik 't ook wel es gedaan toen hij sliep, kreeg ie toch wat binnen.
@Truusdemier: ik waste alles in een sopje en spoelde dit ook gewoon af met water. Ik heb nooit geweten dat dit niet zo mogen. Idd even laten drinken na de puf om spruw ed te voorkomen. Soms wil het ook wel helpen om je kindje een speeltje in de handen te gegeven, dan zijn ze wat meer afgeleid en minder geneigd om de boel weg te duwen. Succes vanavond en laat je even weten hoe het gegaan is? Wat voor puf krijgt Joey, en waarvoor als ik vragen mag?
Joey krijgt 2x p.d 1 puf met Flixotide, Zijn luchtwegen worden teveel geprikkeld waardoor hij heel veel hoest en daardoor snachts paniekerig wakker word. HA wil nog niet helemaal van astma uitgaan, daarom moeten we dit eerst een maand proberen. Ik zal zeker laten weten hoe het is gegaan!
Mijn zoontje heeft pufjes gekregen toen hij 6 maand oud was. We hebben ook de aerochamber gebruikt. Ik geloof dat het ook een paar keer drama is geweest, maar we zijn rustig gebleven en hebben hem dan maar vastgehouden. Daarna ging het prima en wist hij wat er komen ging. Hij gebruikt ze nu al een tijd niet meer (gelukkig maar) dus ik weet niet meer of we toen een trucje gebruikt hebben. In elk geval de hemel in prijzen als hij ze weer gehad heeft Succes!
Ik deed dit altijd op de commode terwijl hij op zn rug ligt. Kan ie ook geen kant op. Ik noem het altijd dat we even gaan toeteren. Dus 1 toet, 2 toet 3 toet enz. Ik haal hem na elke keer dat ie ingeademd heeft even van zn mondje af zodat ie even gewoon kan ademhalen, anders raakt ie in paniek. Eerst op je eigen mond zetten en hard toet toet in dat ding roepen en dan spraytje en bij hem op zn mondje en dan toet toet roepen. Grote hilariteit bij ons en geen problemen en hem er eventueel zelf mee laten spelen zodat ie er aan went. succes ermee.
Batuhan gebruikt het ook. Moet het eigenlijk 3x per dag. Maar zelfs 1x lukt niet! Het is echt een ramp. Hij begint keihard met zijn hoofd te schudden en blijft gewoon zijn adem inhouden tot hij echt verkleurd. En dat zelfs zijn saturatie daald naar de 75-77% In het begin ging het veel beter. Heb het dus ook laten gaan. Ze noeman batuhan hyper alert hij is zooo gevoelig zelfs in zijn slaap wordt hij meteen wakker. En ik doe het echt rustig.
mijn meisje heeft dit ook, ze is heel erg ziek geweest, ze had een strottenhoofdontsteking en een stembandenontsteking en daar weer een infectie bovenop ze had het harstikke benauwd en kreeg daarom een pufje, ik deed het eerst voor, en toen wou zij ook, want welk kind wilt nou niet hetzelfde doen als mama? en ze vind de dokter ook helemaal geweldig en als ze dan even niet zoveel zin had zei ik gewoon, de dokter is heel trots op jou als je het goed doet! en misschien proberen als je kindje slaapt? heb ik bij mijn meisje ook wel eens gedaan omdat ze soms gewoon zomaar in slaap valt en anders als afleiding een leuk tekenfilmpje aan zetten? na 10x ademen is het al klaar, en ik geef haar inderdaad ook altijd wat drinken erna, uit een tuitbeker of fles drinken de meeste kindjes automatische in hun slaap
Dankjewel voor jullie reacties, Ik ga zo Joey uit KDV halen, heb hem op de salontafel liggen en ga zo kijken wat Joey doet als hij hem ziet lieggen....
Joey komt thuis, rent naar de tafel, grijpt dat ding en smijt het op de grond. Zonder de puf erin vond ie alles best, maar toen het pompje erin zat was het drama! Het is me gelukt, met de houdgreep en rustig blijven maar volgende keer houd de 1 hem vast en de ander het "apparaat"
hier ook een pufje met hulpstuk, ik zet mijn dochtertje op schoot (ze is 7 mnd) en dan zet ik het mondgedeelte op haar mondje, spuit het pufje en laat haar 10 keer inademen, als ik haar rechtop op schoot zet met haar rug tegen me aan dan kan ze ook niet naar achter, het lukt altijd wel, ze krijgt flixotide 2 keer per dag en als ze naar bed gaat ventolin ivm benauwdheid. ik heb haar eerst met het hulptstuk laten spelen trouwens, maar dat hielp niet tegen het huilen
voor het eerste gebruik moet je hem schoonmaken even in een bakje met een mild sopje laten liggen, en dan het sopje er doorheen bewegen, uitschudden, en laten drogen aan de lucht niet met een handdoek en ook niet in de vaatwasser. dan word die statisch en slaat het medicijn gelijk neer laat hem er anders gewoon mee spelen of doe het voor, bij jullie zelf... en kijk of hij het dan ook interessant vind. anders morgen even kijken wat ze je adviseren er is ook een astma forum, mischien kunnen ze je daar meer tips geven. vraag me af of er filmpjes zijn, soms als kinderen iets zien, willen ze dat graag immiteren
Hey hey... Wellicht is het prentenboekje 'pufje en kuchje' nog een idee? En ook zou je samen mooie stickers van een favo film oid kunnen kopen en deze samen op de voorzetkamer plakken. Samen een keer bij een pop/knuffel puffen.. Ook zijn er wel een paar filmpjes via youtube te vinden... En zoals hier boven staat... het astmaforum is ook een prettig forum! Alles om eraan gewent te raken en te laten zien dat het 'normaal' is
Hier ook de puf. Toen hij nog kleiner was inderdaad op schoot met het ruggetje tegen je aan. Op dezemanier kan je je kindje het makkelijkste in bedwang houden. Inderdaad een spel van maken, zodat het leuk is, en blijft. De puffen zijn tien tellen, en zo min mogelijk van het mondje afhalen. Dus de 2 pufjes (of meer) moet je even stoppen, want 2x in 1x werkt niet
niet te veel proberen als hij het niet wil. iets wat moet, of ze het idee hebben dat het moet, dat werkt averechts, helemaal als die merkt dat jij er stress van krijgt en zoals gezegd met een beer doen of pop? of ga er zelf interessant mee doen, samen met je man? en dan niet op hem gericht (dat die het van een afstand kan aankijken), dan trekt hem dat mischien wel aan en komt die er mischien wel zelf om?