Hoi meiden Wij vieren ieder jaar met een groepje vrienden oud en nieuw. Alleen dit jaar zijn er een aantal dingen veranderd, vrienden die dit organiseren hebben ook nog andere vrienden uitgenodigd, maakt allemaal niet uit, maar we zitten met een probleem. Die mensen hebben een behoorlijke tuin en een groot huis. Alles wordt buiten gehouden, en er komen vuurkorven te staan. Het was dus de bedoeling dat onze dochter naar mijn schoonouders ging, het is lekker dichtbij. Alleen nu ligt mijn schoonvader met een zware hernia in bed en mijn schoonmoeder is ook niet goed op been. Dus we hebben besloten om onze dochter daar niet naar toe te brengen, ik wil hun er nu niet mee opzadelen. Mijn ouders zijn dit jaar niet thuis met oud en nieuw dus we hebben geen oppas. Nu willen we eigelijk afbellen, ik wil haar niet meenemen ze moet dan slapen in een groot huis, wij zijn achter in de tuin dus dat zie ik niet zitten. En ik laat haar ook niet buiten rond lopen in de kou met dat vuur. Nu gaat mijn man afbellen, maar wij zijn altijd bang dat mensen commentaar gaan geven. Zouden jullie wel je kindje van 2 meenemen als je in deze situatie zat? Daarbij zijn haar bloedwaardes ook te laag, dus we moeten nu heel goed opletten. Ik weet het het is onze eigen keuze maar ik was benieuwd naar jullie mening.
Wat heeft ze dan met d'r bloed? Als het niks ernstigs is zou ik 'r gewoon meenemen en haar daar laten slapen.
Ze heeft itp dat betekend dat haar bloed niet stolt, en aangezien dat die mensen een hele speeltuin achter het huis hebben. Het kan zo gevaarlijk zijn dat ze inwendige bloedinge kan krijgen. Het huis is onwijs groot ze is niet het enige kindje die daar slaapt, wel de jongste. Want de rest van de vriendengroep met kinderen van die leeftijd hebben oppas geregeld. Wij staan helemaal achter in de tuin, en geloof me, je moet al 5 min lopen om daar binnen te komen. En ik ben bang dat onze dochter in een wildvreemd groot huis niet gaat slapen.
Je moet doen waar je je goed bij voelt, als jullie je er niet prettig bij voelen dat ze daar in een groot huis slaapt moet je het niet doen. En wat dan nog als mensen daar commentaar op hebben? Het is toch jullie beslissing. Kan me ook niet echt voorstellen dat mensen er geen begrip voor hebben eigenlijk. Je hebt nu eenmaal een klein kindje en helaas lukt het nu niet om je kleintje weg te brengen.
Je kunt het altijd proberen en evt eerder naar huis gaan als het niet gaat. Ik zou dan ook een babyfoon meenemen zodat je het goed hoort.
als jij er geen fijn gevoel bij hebt nu zal je dat zeker daar niet krijgen als je dochter dan in bed ligt maak jij je steeds zorgen.... ik zou het zelf denk ik niet doen... maar aan de andere kant, ook wel weer erg jammer van het feest.... maarja kinderen gaan voor en dan moet je keuzes maken in hun belang....
Je geeft toch al duidelijk aan dat je het geen prettig idee vind, dus de keuze heb je al gemaakt. Wat maakt het dan uit of je commentaar krijgt? Snap dat het niet leuk is, maar moet je dan maar daar met tegenzin gaan staan? Gewoon afbellen, os helemaal niet erg! Ik zou gewoon afbellen en alleen zeggen dat je het heel jammer vindt en dat het helaas niet gaat lukken om te komen. Je hoeft nl niet uitgebreid de reden uit te leggen, doe je dat wel dan gaan mensen met oplossingen komen waardoor het nog lastiger word om nee te zeggen Succes en hopelijk hebben jullie toch een leuke avond
Ik zou er niet te moeilijk over doen en denken.Als jullie je er niet oke bij voelen zou ik het afzeggen en als zij dan commentaar hebben zegt dat meer over hun dan over jou. Ik zou ook niet gaan... Ik heb er ook een klein meneertje lopen van twee en wij blijven ook thuis. Ik vind het maar niks dat gesleep met een kindje midden in de nacht..
je kan evt een babyfoon meenemen dan hoor je je kind altijd, ook wel in de tuin. Maar goed, als je denkt dat je kleine ws niet gaat slapen en als je je er nu al druk over maakt (wat ik ook zou doen dan is de vraag of je wel van gaat genieten als je kleine mee is???? Zo niet, dan zou ik lekker thuis blijven!! Jammer dan wat andere mensen vinden!
De tip van de babyfoon is wel een goede vind ik. Maar uiteindelijk moet je er alleen heen gaan als je dat zelf ziet zitten. Als ze commentaar leveren zou ik dat wel heel erg vinden van hun. Dit is toch een begrijpelijke situatie voor een kind van 2.
2 jaar geleden hebben wij de babyfoon gebruikt met oud en nieuw, maar werkte niet echt. continu stoorde hij door vuurwerkknallen...dus werkt niet altijd. Ik zou doen waar ik me goed bij voelde..en anders lekker thuis blijven!
Zelf had ik de babyfoon meegenomen. Zou me sowieso niet druk maken om wat mensen denken waarom we thuis blijven, daar kun je toch zeker geen ruzie om krijgen oid? Persoonlijk zou ik met O&N mijn kinderen niet weg brengen. Dat vind ik toch echt iets voor mijn hele gezinnetje.
Het belangrijkste is dat je ervan geniet. Als je je nu al zorgen maakt en het niet ziet zitten, dan lijkt de keuze me duidelijk.
meis je man en jij zijn er al eigenlijk over uit als het echt vrienden zijn hebben ze toch begrip voor jullie situatie als ik er geen goed gevoel bij zou hebben zou ik lekker afbellen
Ik vind dat als ze daar commentaar op hebben dan zijn ze niet vrienden waardig! Jij kan er ook niets aan doen dat je geen oppas hebt en de gezondheid van je kind gaat voor. Wie dat niet snapt wil ik niet eens als vriend.....En ach, met zijn drietjes is misschien ook wel eens gezellig hihi.
Joh... als die mensen commentaar menen te hebben, dan laat ze lekker gaan Ik zou me er absoluut niet druk om maken. Als je je er niet prettig bij voelt, dan maar niet.
Als je dochter geen makkelijke slaper is ergens anders, dan zou ik dus ook echt niet gaan. Mijn dochter sliep voorheen altijd en overal, maar tegenwoordig dus echt niet meer. Nou, dan heb je zelf dus ook niks aan je avond, want je bent continu met je kind bezig. Voor ons dus ook de reden om thuis te blijven dit jaar met O&N. Wij hebben mensen bij ons thuis uitgenodigd.
Ik zou niet gaan, mijn kind gaat voor, wanneer of om welke reden dan ook. Geen oppas... heel jammer dan maar helaas.
als je toch gaat en de babyfoon doet het dadelijk niet zit je constant op en neer te lopen kijken of je kind wel slaapt of niet en wanneer ze wakker is hele tijd bang dat er iets gebeurt. Dan heb je toch geen leuke avond dan ben je kapot daarna. Ik zou dan gewoon thuis blijven
Ik zou niet gaan. Ik zou zo wie zo mijn kinderen met oud en nieuw niet naar een oppas brengen. Verder maakt het me nooit iets uit, maar juist die avond wil ik ze bij me hebben, vind dat echt iets voor mijn gezinnetje ( ook ivm evt angst voor vuurwerk). Als ik je zo lees heb je er zelf ook geen goed gevoel bij, dus gewoon afbellen. Misschien zouden je vrienden het ook wel heel naar vinden als jij met een rotgevoel op hun feest bent.