klinkt als manipulatie.... hij weet wat hij doet en wat hij daarmee bereikt (jullie aandacht en aanwezigheid). Voor zover ik weet vanuit mijn therapeutische studie, betekent goed gehecht zijn dat hij jullie juist ook los kan laten. In ieder geval is dit denk ik wel de richting waarin je hulp moet gaan zoeken. Met Kiss ben ik niet bekend, maar lijkt mij wel een belangrijke factor in de hele kwestie, als ik dat zo lees. Heel veel sterkte nogmaals iig!
Manipulatie klopt inderdaad. Het is verschrikkelijk om over je eigen zoon te moeten zeggen maar mijn zoon heeft nu al door hoe hij zijn zin moet krijgen. Hij is in zijn hoofd verder dan zijn lijf aan kan. Het loslaten is geen enkel probleem! Ik kan hem bij wijze van zo 2 dagen naar jouw toebrengen zonder dat hij gaat huilen, hij zal blij zijn als ik weer terug ben en overladen worden met kussen en knuffels maar hij vind wat dat betreft alles goed behalve..... slapen...
hier ook die ellende gehad met de oudste ik bracht hem naar boven en binnen 5 min stond ie weer beneden totdat ik na het verhaaltje lezen hem het boekje gaf en een lampje aan liet ook snachts en toen was het zo over want hij ging het boekje in zijn eigen woordjes nog eens lezen en ja daar word je moe van en hij is nu al 8 en doe dat nog steeds eerste samen een hoofdstuk en de rest is voor hem morgen weer een nieuw hoofdstuk
komt hij snachts ook het bed uit om bij jou te liggen ? ookal breng je hem terug komt ie binnen 10 weer?
Het is dat hij de trap niet af kan en te klein om de deur te openen maar anders zou hij binnen 10 minuten beneden zijn om... met zijn speelgoed te spelen of om ons als springkussen te gebruiken. Het is er 1 met een overloop aan energie, kan geen seconde stil zitten, klimt, springt, valt van alles af en heeft absoluut geen rust in zijn kontje. Hij is altijd druk zelfs in zijn slaap.
misschien kun je eens met ha overleggen mijn zoon gaf toen hij 6 was zelf aan mama ik kan niet rustig worde om te gaan slapen heb toen in overleg met de huisarts homeopatische druppels gehaald en toen ging het wel wat beter hij gaat hier om half 9 naar boven en slaapt pas tegen een uur of half 10 eerder kan hij iet slapen hij heeft die tijd nodig om tot rust te komen dat heeft ie vanaf dat ie ong een half jaar is hij sliep met 2 jaar overdag ook al niet meer wou alles zien en doen wel geprobeerd maar slapen deed hij niet dan maar een uurtje op bed rusten daar had hij wel vrede mee misschien is het wel verstandig om er met een arts over te hebben om te kijken waar het vandaan komt A.Vogel Dormeasan druppels | Homeopathie | Avena sativa, Lupulus humulus, Lupulinum, Melissa officinalis, Passiflora incarnata, Valeriana officinalis
dat is ook wel een idee wat ik mee kan nemen! Moet morgen sowieso met hem naar de kinderarts wellicht is dat inderdaad een idee om even met haar te overleggen wat te doen eraan (dit is al vanaf zijn geboorte) en hij heeft gewoon zijn rust nodig (en mama en papa stiekem ook wel heel erg) Dank je wel voor de tip! Zoon slaapt hier gelukkig nog steeds! het is echt het in slaap komen daar ben ik wel van overtuigd zolang hij niet al te overstuur is slaapt hij daarna ook gewoon door (oke 1x per nacht wakker)
ik herken echt mijn zoon hier in ik hoop dat ze je kunne helpen weet hoe zwaar het is de jongste is daar in tegen een hele andere baby veel rustiger....nog (gelukkig)
Hihi ja heel raar wij hebben ook de wens voor een 2e waarop iedereen altijd zegt "nog zo 1" Geloof me zoon is een schat en ik zou hem voor niets ter wereld willen ruilen! Hij is leergierig, heerlijk ondernemend en bovenal een jochie wat je met 1 blik je hart kan laten smelten. Hij kan flirten als de beste, is vooral heel vrolijk als er andere bij zijn. Hij moet gewoon altijd uitgedaagd worden!
die reactie kregen wij dus ook maar net wat je zegt het is vervelend maar het is een lieve jongen die ook ik voor geen goud zou willen missen en soms duurt het even voordat je een oplossing vind en wij zeiden ook het is onze zoon en als je het vervelend vind dat ie druk is dan weet je de deur te vinden wens je vast succes voor als ie naar school gaat de juf word soms gek van hem met dat gedraai
Hahahha ik heb al geroepen tegen iedereen zodra de kleine man naar school gaat word ik maandelijks wellicht wekelijks gebeld door het hoofd van de school met de woorden "mevrouw u spreekt met het hoofd van de school" en ik alleen maar kan stamelen "o mij god wat heeft hij nu weer uitgehaald!!" Hij is zo ondernemend en geloof me dat trekt me zo in hem aan ben echt zo wijs met hem Hij laat me alles van een andere kant zien.
ja leuk he ben er zo aan gewend dat hij zo aanwezig is soms wel vervelend vooral als de kleinste probeert te slapen ofzo maar vind het wel gezellig beter dan een kind die stil in een hoekje aan het spelen is en als moeder zijnde ken je je kind het beste en weet je hoe je er mee moet gaan veel geduld en liefde en een beetje hulp van anderen komt het allemaal wel goed
Mijn kind had hele vage klachten waardoor hij niet sliep, een paar keer daarvoor in het ziekenhuis gelegen heeft uiteindelijk bleek het KMA te zijn maar hij was 7 maanden toen ze daar eindelijk achter kwamen al riepen mijn man en ik het al vanaf dat hij 3 weken was.
oo fijn he doktoren die niet luisteren naar de ouders :xhad dat met de jongste ook ben toen zelf maar overgestapt op ha en was het zo over
Wij zijn uiteindelijk zelf overgestapt op pepti ik heb de kinderarts gebeld met de woorden jullie komen er niet achter dus dan doe ik het zelf maar!
ja volg je moedergevoel zit je vaak wel goed je had die kop van die cb arts moeten zien toe ik dat zei pff als blikken konden doden he hadden dat in overleg moeten doen ik zeg ja ik heb het aangegeven dat hij na de borstvoeding overgegaan is op fles omdat ik geen goede melkproductie had dat toen de ellenden begon en niemand geloofde dat het kma kon zijn oo ben nog nooit zo trots op me zelf geweest dat ik een keer mijn moedergevoel heb gevolgd en iet naar die arts en de ha heb geluisterd je gaat ervanuit dat hun er verstand van hebben nou niet dus :x