ik dacht in je 1e post te lezen dat je oudste al naar die school gaat, dus ik dacht dan doe je dat wanneer je hem naar school brengt, maar nu ik beter lees, zie ik dat hij er nog niet op zit. Ik zou het toch proberen als ik jou was. Je hebt die man toch ook met een intake ontmoet, misschien herkent hij je nog.
Ik zou bellen. Weet je de naam van die man nog? Gewoon vertellen dat je door de intake een goede indruk hebt gekregen van de school. Dat hun wijze van organiseren/lesgeven o.i.d. jou ontzettend aanspreekt. En dat het je best leuk lijkt om daar te werken. Dan merk je vanzelf wel of het zin heeft om een brief te sturen. Brutale mensen hebben de halve wereld. Stel ik zou die directeur zijn en ik zou een open sollicitatiebrief van jou krijgen terwijl ik je onlangs nog op intake heb gehad, dan had ik een betere indruk van je gekregen als je wat meer 'actie' toont. (Bellen is directer en actiever dan een brief, je hebt gelijk actie->reactie, wat je bij een brief niet hebt) Zeker als er een vacature open zou staan en jij zou gewoon tussen de rest van de stapel zitten, zou de intake van jouw kind bij mij op school, geen reden zijn om jou om die reden op het stapeltje 'door naar de volgende ronde' te leggen. Als je die man belt en er is nu geen vacature, dan heb je iig wel duidelijk actie ondernomen en je interesse getoond. Stel er komt dan op termijn wel een vacature dan schiet je misschien wel door zijn gedachten, waardoor je misschien wel direct een streepje voor hebt.