Hallo, Mijn kleine uk van 5 weken krijgt nu 2x op de dan (middag en laatste avond voeding) een fles van 150+5. Hij drinkt eerst gulzig en dan traag tot hij stopt met drinken en niet meer wil. Dan ligt hij in m'n armen of leg ik m in bed. Dan is hij tevreden of slaapt. MAAR...dan opeens bedenkt hij zich en zet z'n honger keel/huil op en wil de rest van de fles. Hij drinkt op deze manier de fles in 3 delen... Komt iemand dit bekent voor? Ps..nu weet ik wel waarom de borst zoveel tijd in beslag neemt, dit doet hij op dezelfde manier alleen blijft wel aan de borst "hangen"
mijn dochter deed dit ook , soms wel in 6 delen :O . later bleek ze reflux te hebben en was volgens de ka dat de rede dat ze steeds kleine beetjes wilde drinken en idd wat je zegt met bv had ze ook zulke momenten dat ik geen kant op kon omdat ze om de 10 minuten een slokje wilde
Welke symptomen had ze nog meer? Ik hoor niet echt voeding terug komen ofzo. Wel knort hij veel! Weet niet of dat erbij hoort?
Ik zou het cb raadplegen of huisarts en eens een pre-logopedist mee laten kijken. Toevallig vorige week zelf eentje aan huis gehad en zij zegt minimaal 10 en maximaal 30 minuten over de fles doen. Niet langer want dan kunnen de darmen van slag raken. En dan duurt het te lang voor het de maag gepasseerd is. Misschien moet je iets anders met de fles of de flesspeen.
daarnaast spuugde ze alles met bogen uit, veel huilen enz...en met veel bedoel ik soms wel 13 u. idd misschien een andere fles proberen? ik weet niet welke je nu gebruikt ?
Dat komt me bekend voor. De onze doet dit nog steeds. Eerst de fles in de stoel en dan opnemen, boeren en vervolgens de rest van de fles in zijn bedje. Geen goede gewoonte volgens mij om in het bedje te geven want nu wil hij niets anders meer in ons geval. In de arm wil hij ook geen fles meer. Maar denk dat het in 3 delen geven niet erg is, eerder goed want zo drinken ze niet te snel.
Wij hebben juist altijd de fles in delen gegeven o. Tussendoor te laten boeren, anders zat het hem nog een uur lang dwars. En dat was geen strijd omdat ie zelf vaak al ophield met drinken, hij smakte de eerste weken ook erg veel lucht mee. En nu nog regelmatig dat ie halverwege in slaap valt. Ik gebruik het moment meestal om even te verschonen, wordt ie weer wakker en drinkt ie weer verder. Vooral 's avonds en 's nachts of als tie heel moe is gebeurt dat.
Spugen doet mijn meisje niet na het eten, maar heeft wel pauzes nodig om tussentijds te boeren.. Ze krijgt nu elke 3/3.5 uur 80cc.. Toevallig net een fles gegeven en heeft ze 3 pauzes gehad, ze stopt dan gewoon met drinken, duwd de fles uit dr mond en zodra ze geboerd heeft begint ze te happen of te jammeren De pauzes ook op advies van de kraamhulp gedaan omdat ons meisje nog geen 3kg weegt en het anders dus dwars zit, gepaard me veel huilen en krampjes