Kan je dit wel doen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door annet2006, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annet2006

annet2006 Lid

27 aug 2009
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden, even een dilemma voorleggen.
    Ik ben zwanger van een tweede zoon. Nu heet onze oudste zoon precies hetzelfde als de zoon van de broer van een kennis. Geen familie dus. Nu vinden wij de naam van de tweede zoon van deze mensen ook erg mooi. Kan je het maken om twee dezelfde namen te gebruiken die ook al in een ander gezin voorkomen? In eerste instantie had ik deze naam gelijk afgeschreven, maar hij blijft in m'n hoofd zitten. Ik kom deze mensen 1x in de paar jaar tegen op een verjaardag....... ben benieuwd wat jullie vinden. Zou je dit doen of niet?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    De zoon van de broer van een kennis..? En eens in de paar jaar elkaar tegenkomen. Tja.. Zelf zou ik daar echt geen punt van maken. Als het de naam voor jullie is, waarom niet? :)

3. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tja je komt elkaar niet veel tegen.
    Maar ik denk niet dat ik er voor zou kiezen. Twee keer de naam over nemen. Dat is mijn persoonlijke mening. Als het jullie naam is, tja dan kan je het natuurlijk wel doen.

4. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Hmm.. Ik zou het persoonlijk niet doen. Maar het ligt eraan of je hem echt van hun hebt gehoord en toen dacht: leuk!! Of dat je hem zelf bedacht en toen dacht: Hij heet ook zo.. Snapje?? In het tweede geval zou ik het nog wel doen, in het eerste geval niet. Het is toch het leukst om zelf een naam te hebben bedacht.

5. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Bijna niemand bedenk de naam helemaal zelf (een zelf gepuzzelde naam)
    Je hebt de naam die je kiest, bijna altijd wel een keer ergens gehoord of gelezen.

Dus als het een zoon van een broer van een kennis is.. Gewoon doen:)

6. Missy1985

Missy1985 Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.009
    0
    36
    Zelf zou ik het niet doen! 1 naam van een familie oke! Maar 2 namen zou ik niet doen! Zelf heb ik het ook gehad, het gezin waar ik de naam van had (meisjesnaam), hebben hun zoon ook een te gekke naam gegeven, past gewoon zo goed. Maar ik hb de naam toch snel afgeschreven, vond het toch wel inspiratieloos van mezelf!! (ook al ken ik de mensen niet persoonlijk, we hebben dan wel weer vrienden en fam. die dit gezin wel persoonlijk kennen)

Maar we krijgen een meid, dus probleem was in 1x opgelost.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik vind het erg naaperig overkomen en zou het nooit doen. Nou heeft onze dochter een orginele naam, maar zoonliefsnaam komt ook voor ineen gezin dat ik ken. Maar het was voor ons gewoon de naam. In het gezin zijn nog meer kinderen en die hebben ook een leuke naam, maar als er een 3de zou komen dan kies ik niet een van die namen.

8. Bri

Bri Niet meer actief

Hangt een beetje van de namen af.
    Zijn het allebei top10namen, dan zijn er honderden gezinnen waarin die namen beide voorkomen en dan kun je het gerust doen. Zijn het allebei erg bijzondere namen, dan zou ik het erg vreemd vinden om ook de tweede zoon dezelfde naam te geven. Als ik dan die broer van een kennis was geweest, of zijn vrouw :), dan zou ik het niet zo leuk vinden als je je 2e kind ook dezelfde naam geeft als ik gedaan heb.
    Maar als het om (bijvoorbeeld) Sam en Daan gaat, tja, daar lopen er wel meer van rond.

9. Kit

Kit Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.132
    0
    36
    ZZP'er
    Nee, dat zou ik ècht niet doen. Ik zou me zwaar ongemakkelijk voelen tegenover dat stel (en kinderen!) en daarbij is de originaliteit er ook een beetje vanaf, vind je niet?

Er zijn zòveel namen!

10. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik zou het ook écht niet doen. 1 Naam, oke, maar 2 gaat m.i. echt te ver.

11. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    De zoon van de broer van een kennis, tja, ik vind dat zo ver weg dat het wel kan hoor :)
    Als het namen zijn die nooit voorkomen is het misschien wel een beetje raar, maar als het gangbare namen zijn, zou ik het denk ik gewoon doen.
    Vooral ook: waarom niet? Wat let je?

12. Lysette

Lysette Actief lid

22 jul 2009
    374
    12
    18
    The Big City
    What she said!!

13. lyza

lyza Actief lid

24 okt 2011
    239
    0
    16
    Vrouw
    Persoonlijk zou ik het niet doen... Is er geen mooie variatie op die naam te bedenken?

14. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Gewoon doen, misschien zie je die mensen over een paar jaar helemaal niet meer.

Het gaat er toch om dat jullie die naam mooi vinden niet om wie er ook zo heet, vindt dat altijd z´n gedoe wat mensen ervan maken.

Je vindt die naam helemaal te gek, maar omdat iemand anders ook zo heet ga je voor een naam die je niet mooi vindt.....dat vindt ik pas raar.

15. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    mee eens

16. Tess00

Tess00 Actief lid

12 jul 2011
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het wel vrij dichtbij hoor...een broer van je kennis en die zoontjes... 2 namen zou me echt te ver gaan en zou ik persoonlijk niet eens willen!

17. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Mee eens!
    en wat Sylvana zegt is natuurlijk ook zo: Als jullie dit de mooiste naam vinden dan zou het toch zonde zijn om een andere naam te kiezen alleen omdat het bij de broer van een kennis voorkomt?

Ik neem aan dat je de namen voor jezelf wilt houden? zou iets makkelijker discussieren zijn als we de namen wisten, denk dat het daar best vanaf hangt.

18. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Ik zou het ook niet doen.
    Het zou op mij over komen dat jullie zelf geen inspiratie hebben.
    En persoonlijk zou ik ook liever iets origineels willen, dus geen twee namen die ook in een ander gezin zijn gebruikt!

19. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    weet niet of ik het zou doen...

maar als het echt de naam is voor jullie , tja waarom ook niet?

20. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Ik zou me niet zoveel aantrekken van wat anderen vinden! Als het voor jullie dé naam is, dan is dat zo en zou ik me er niet druk om maken. Desnoods zou je het aan die mensen kunnen vragen, of zij het erg zouden vinden (kan het me namelijk niet voorstellen -lijkt me alleen maar een eer- maar dan neemt dat misschien ook wat zorgen weg).

Succes!!

Deel Deze Pagina