Sinds 6 maanden krijgt mijn zoontje vast voedsel. Met wisselend succes. Hij heeft een week ''goed'' gegeten en daarna bijna 3 weken drama en sinds twee dagen gaat het wel weer. Hij zit wel ondertussen op 4 flessen dus dat is fijn. We geven gepureerd en ''stukken'' dat wil zeggen de ene keer geef ik hem een sperzieboon of een stuk banaan of peer. Dit is eigenlijk tot op heden geen succes hij wordt daar echt super boos van. Geprakt of gepureerd eet hij wel. Als we een broodkorst geven of een rijstwafel gooit ie het weg en je kan het 40 keer aangeven maar hij wil het niet. Stukje brood in wangzak is krijsen tot je het er uit haalt (sterk willetje) slappe thee of water wat slokjes maar dan is het klaar. Zijn schema nu: 630 - Papfles 9.30/10.30 - fruit 11/12- fles dan tussendoor ergens een soepstengel of zo maar dat is nog proberen 15/16 - fles 18 - avondeten (dat is nu nog voornamelijk groente met aardappelen gepureerd) en dan komt hij ergens 's avonds nog voor een fles rond 21/22/23 Ik ben een beetje zoekende naar de volgende stap. Die fles van 21/22 kunnen we niet laten vallen die eist hij echt anders gaat hij niet slapen (en hij slaapt niet door dus afhankelijk van de nacht is het troosten maar soms ook nog een minifles) Ik wil straks 's middags brood gaan geven (als hij dat een beetje gaat eten) en uiteindelijk ook vlees bij zijn eten toevoegen. Maar ga ik zo wel een beetje goed? We zijn pas een maandje bezig natuurlijk en ik ben al blij dat hij nu uberhaupt het op eet (ongeveer 180 gram/ 1 stuks fruit en 180 gram avondeten) Hij is nogal klein en licht en dipt vaak in zijn curve. Daarnaast altijd een slechte eter geweest al gaat het drinken nu goed en ben ik echt blij met 4 flessen dus liever laat ik hier nog even niks vallen tot hij echt wat meer binnen krijgt. Gaat het allemaal vanzelf en moet ik gewoon afwachten? Of moet ik echt naar een schema toewerken?
Ik zou hem rond 19.00.20.00 zijn laatste fles geven daarna richting bed. Ik zou het hem blijven aanbieden soepstengel zou ik geven naar de 15.00 fles. Maar verder blijven aanbieden wat hij eet eet hij en zo niet ook prima.
Probleem is dat wij pas rond 18 thuis zijn uit werk. Dan is het eten maar is hij ook al zo moe dat het douchen en naar bed is. Ik kan hem dan niet wakker houden tot een fles van 19/20 en hem wakker maken na een uur werkt ook niet want dan drinkt hij niet. Bovendien krojg ik hem bij zo vroeg z'n laatste fles nog twee keer per nacht ipv 1 keer. (Al krijgt hij niet altojd fles maar hij slaapt nooit langer dan 5 uur aaneengesloten) dus die fles vervroegen gaat nog niet.
Ik denk dat je een goed schema hebt. Die late avond fles laat hij wel vallen als hij het niet meer nodig heeft. En het brood e.d zou ik gewoon blijven aanbieden. De flessen zijn toch nog de hoofdvoeding dus het maakt nog niet zoveel uit dat hij niet veel wil eten.
Dankje voor je reactie. Ik vraag mij dat inderdaad steeds af of dat ooit gebeurd haha. Maar goed ook dat doorslapen komt wel een keer dus die avondfles eraf vast ook! Enne, gefeliciteerd!
Ik herken het wel. Wij zijn onlangs begonnen met brood maar is geen succes. Hij plakt alles aan z'n gehemelte en zit dan te kokhalzen. Drinken uit een tuitbeker lukt niet hij weet niet wat ie moet doen. Bijt alleen maar de op de tuit. Ik zou niet proberen om een fles te laten staan. Je geeft zelf al aan dat hij vaak beetje dipt in de curve en dat hij snachts nog iets wil. Daarbij eet hij niet geweldig dus heeft hij die flessen nog nodig. Ons schema: 7.30/8.00 fles 10.00 fruit (4a5 ijsblokbakjes of 3/4 banaan) 12.00 fles 16.00 fles 18.00/18.30 warm eten (groente, aardappel en yoghurt totaal 200 gram) 20.00/20.30 fles Op crechedagen is de 1e fles om 6.30 en verloopt de dag natuurlijk anders maar krijgt hij hetzelfde. En de inhoud van z'n fles is nog zuigelingvoeding nummer 1. Ik ben ook zoekende hoe ik hem meer aan het vast voedsel eten kan krijgen. Wij moeten morgen naar CB en zal daar vragen of we op de goede weg zijn