inhoud kraammand ideeen

Discussie in 'De lounge' gestart door Pandora, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    mijn vriendin krijgt binnenkort een zoontje en ik wil een kraammand maken waar ook wat leuks voor haar in zit
    de mand moet niet al te groot worden, omdat deze via de post verstuurd moet gaan worden ( ze woont niet in NL)
    hebben jullie leuke ideeën om in de mand te doen voor zowel moeder als zoon

2. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Wij kregen van mijn moeder een kraammand met 7 cadeautjes, elke dag mochten we een cadeautje in de kraamweek open maken.
    Zaten oa kleertjes in, knuffeltje, verzorgingsspulletjes en voor papa en mama ieder een douglas bon (al lijkt me dat niet echt handig in het buitenland, weet niet of ze er een douglas hebben hihi)
    Maar iig iets voor papa en mama.

3. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    het hoeft in ieder geval niet perse een zoveel dagen mand te worden ;) maar gewoon leuke kadotjes...maar wat :( ben even helemaal inspiratieloos :) we hebben niet dezelfde smaak en ik vind het lastig even neutraal te kijken nu ik zelf midden in het babyshoppen zit :)

4. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Voor papa en mama misschien massage-olie of een luxe bad- of douchespulletje? Voor een momentje voor hun samen, zegmaar. Of lekkere dikke huissokken of leuke sloffen voor de nachtelijke verschoon-sessies? Of fijne rustgevende geurkaarsen? Lekkere sjieke theesmaakjes of koffiespul misschien? En iig een zakje drop, want dat mist iedere Nederlander over de grens. :D
    En dan leuk slingers en blauwe muisjes door de mand strooien.

Jammer dat het via de post gaat, ik vind zelf badjassen altijd erg leuk om te geven.

Voor het kindje zijn sokjes en mutsjes natuurlijk altijd leuk. Misschien een leuke badcape (bij de V&D hebben ze nu superschattige) of omslagdoek, of een badjasje? Of zo'n leuk washandje met oortjes. Of een badeentje. Of lieve lakentjes en/of een leuke hoes voor een aankleedkussen? Een lekker babybadspulletje is ook altijd leuk. Met knuffeltjes en speeltjes ben ik zelf erg terughoudend maar een kleine tut is misschien ook wel leuk om erbij te doen.

Tot zover mijn inspiratie.

5. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    Bij mij in een mand zat oa:
    douche spul voor mam en pap
    spele dingetjes voor kind
    baby massage olie
    rompertje
    shirtje ect
    boekje
    cd met baby muziek
    wat ik zelf erg leuk cadeau vond was dat onze zoon iedere 4e vd maand(geboortedata) een Nijntje boek kreeg totdat hij 6mnd was (ook via post) zoow leuk!

6. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik had ook een mand met 7 kadootjes. eentje voor elke dag van de kraamweek. Wat zat erin euuhmm
    kleertjes voor de baby
    douchegel voor mij
    fotoalbum waar ik nu eindelijk de foto's voor heb besteld haha nu nog inplakken.
    setje klei waar ik de hand/voet afdruk van de baby in kon maken.
    bad/douchegel voor de baby
    geurkaarsjes voor mij
    en nog meer kleertjes.

7. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Dat setje klei is ook wel erg leuk, een blijvende herinnering

8. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naast wat al genoemd is misschien wat tijdschriften of een boek over baby's, mama's en papa's (sorry kan het even niet anders verwoorden). Ik vond het, vooral in het begin, prettig om me in te lezen over wat ik kon verwachten.

9. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ze hebben al een dochtertje van bijna 1,5 ;) daarom twijfel ik of ik er wel iets van badcape/wikkeldoek/mutsjes in moet doen :) dit heeft ze namelijk nog allemaal van de eerste

10. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    eerste tandenborsteltje is ook leuk, weet je wat het wordt? haarspeltjes of gel heb ik ook gekregen

voor mijzelf zaten er oorbellen in vond ik ook leuk

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Kleine monsters van rituals voor vader en moeder
    Boekje met baby's eerste jaar

12. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Beschuit met muisjes, of van die chocolade beschuitjes met muisjes. Verder is bijna alles uit NL lekker, idd drop/snoep of lekkere koeken. Maar vond zelf dat de beschuit met muisjes niet mocht ontbreken.
    Verder vond ik kleertjes erg leuk, weet niet waar ze woont, maar hier zijn ze heel anders. Ook nijntje dingen vond ik erg leuk of een leuk nederlands boekje.
    Waar ik ook heel erg blij mee was waren rompers, sokjes en pijama van bambino (kruidvat), maar dan moet je denk ik wel net het geluk hebben dat ze ze hebben..
    En de mama (tijdschrift), echt heel leuk om te krijgen..

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Inderdaad. Die sokjes van Bambino zitten hier ook erg fijn. Ik heb voor Julian alle kleuren daarvan. Volgens mij hebben ze die nu standaard in het assortiment.

14. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Voor mama een lekkere douchegel
    Voor papa oordopjes;):)

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    heb je niet iets typisch NL, ik weet niet of muisjes typisch NL zijn maar zoiets is dan wel grappig.. ik zou iets typisch hollands erin verwerken in elk geval.

Verder vind ik het idee van 7 dagen wel erg grappig,, 7 kadootjes voor de eerste kraamweek :)

Deel Deze Pagina