meningen gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door linnim, 21 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Hoi allemaal

graag zou ik jullie mening willen over het volgende

We hebben een keuken van 4 jaar oud waar 5 jaar garantie op zit. Door een montage fout 4 jaar geleden is het voor paneel van de vaatwasser er af gevallen en hierdoor beschadigd.
    Nu alleen het probleem, het paneel is niet meer leverbaar omdat deze keuken uit de collectie is genomen.
    Het alternatief is een nieuw front naar keuze. Nu hebben we uit een map moeten kiezen waar maar 1 keuken in dezelfe kleurstelling staat die we niet mooi vinden.

Ik heb daarover contact gehad en als we een andere kleur uit kiezen moeten we dus bijbetalen (offerte is onderweg) omdat ze niet de zijkanten en zierlijsten van de kastjes vervangen.

wat zouden jullie doen? een keuken uitkiezen die je niet mooi vindt, zelf bijbetalen (weet nog niet hoeveel) ondanks dat de keuken nog maar 4 jaar oud is en niet toe is aan vervanging of het er niet bij laten zitten en kijken voor een andere oplossing/regeling.

bedankt

2. truelove4ever

truelove4ever Fanatiek lid

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    het valt nog onder garantie dus zoeken zij maar voor een oplossing...
    laat je niet afschepen ..... ze moeten gewoon zorgen dat het in orde komt en je niks hoeft bij te betalen

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Idd, garantie is garantie. Dan zouden ze aan mij een goeie hebben.
    Ze zorgen maar dat ze een oplossing hebben anders betalen ze maar een flinke vergoeding?

4. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

garantie is idd garantie, maar ze bieden wel een oplossing. En dat je die dan zelf niet mooi vindt kan de winkel niet helpen.
    Ik zou bijbetalen denk ik. Vind een keuken die ik mooi vindt belangrijker dan een kleur die me niet aanstaat.

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

mijn vriend maakt die frontjes waar jij het over hebt en krijgt geregeld opdrachten van frontjes waarmee iets mis is gegaan en wat garantie is dus. ik begrijp je verhaal niet zo goed geloof ik. wil je nu een hele keuken vol met nieuwe frontjes omdat er 1 stuk is die kan zo bijgemaakt worden hoor? en ookal issie uit de collectie dat zegt niks. hij is ooit gemaakt dus kunnen ze heel gemakkelijk de oude instellingen er even terug inzetten.
    ik snap geloof ik niet helemaal wat het probleem nu is. wat vind je niet mooi? de keuken die je nu hebt?

6. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou nog even doorduwen. Misschien kun je erop uit komen dat je de kosten van de sierlijsten e.d. deelt (dus die offerte die nog komt).
    De oplossing die zij aanbieden voldoet namelijk niet, je vindt het dan niet mooi.
    Ik zou zéker niet gaan voor een keuken die ik niet mooi vind. Daarvoor ben ik er te vaak, en staat hij te veel in het zicht.

7. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

maar lees ik nu goed dat het al 4 jaar geleden is gebeurd? Als dat zo is ,waarom dan nu pas stappen ondernemen?

8. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    @allemaal bedankt voor jullie reacties

op 11/7 is er een nieuw front besteld maar deze blijken ze dus echt niet meer te maken. daarom willen ze alle fronten vervangen.

nu hebben we een vanille kleurige keuken met kleurverschillen (licht en donker) in de fontjes. Het alternatief wat ze aanbieden is volledig vanille en dat vinden we dus niet mooi.
    Heb ze al gezegd dat als ik die mooi vond die toen al wel had uitgezocht

@ wonderteam, sorry zie dat ik het wat wazig neer heb gezet. het front is 9/7/11 er af gevallen. dit hebben ze 4 jaar geleden niet goed bevestigd (met 2 schroeven ipv 4) Doordat het gewicht niet goed verdeels was zijn deze afgebroken en is het front gevallen en daardoor beschadigd

9. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@linnim, ah nou snap ik hem.

Nou ik zou voor dit gaan en niet akkoord gaan met de opties die ze nu bieden.

10. Sensea

Sensea Niet meer actief

je krijgt allemaal nieuwe frontjes en vind dat nog niet genoeg omdat het geen mooie kleur is en nu wil je nog meer? omdat er 1 front gesneuveld is 4 jaar geleden notabene.

nou, ik wens je succes want ik denk dat een hele nieuwe keuken aan frontjes al heel billijk is eerlijk gezegd.dat hetgeen het dichtste in de buurt komt niet precies je smaak is kunnen ze ook weinig aan doen natuurlijk.( je hebt over het algemeen 2 vanille kleuren hadden ze die andere kleur niet meer?) maar om nu te verwachten dat ze nóg meer gaan vergoeden omdat het niet je smaak is en je dus een luxere uitvoering wenst?

11. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    @blub

Sorry,begrijp je reactie niet helemaal.
    Mijn vraag was wat anderen hun mening hierover is.
    De offerte is onderweg zodat we weten wat we kwijt zijn
    als we die dingen zelf gaan laten vervangen.

12. danip

danip Niet meer actief

Ik denk dat jij niet goed gelezen hebt. De keuken is 4 jaar oud. Er is nu iets kapot gegaan wat onder de garantie valt. 1 frontje, alleen kunnen ze alleen nog maar hele andere frontjes leveren. Daardoor moet dus alles worden vervangen, je kunt niet 1 frontje totaal anders doen dan de rest toch? Niks geen geluk met zo'n regeling. Dit is gewoon standaard garantie.

Ik vind dat je hier geen genoegen mee moet nemen. Het probleem moet wel naar genoegen worden opgelost. Het is hun probleem dat ze je geen bijpassend frontje kunnen leveren. Als dat niet kan moet je gewoon of een schadevergoeding krijgen, zodat je elders nieuwe frontjes kunt halen, of je zelf iets aanbieden waar je tevreden mee bent.

13. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik vind dat ze van hun probleem nu jou probleem proberen te maken..

Het valt onder de garantie. Het is niet jou schuld dat dat frontje eraf is gevallen, en zij nu niet meer dat frontje kunnen leveren.

Ik heb op dit moment iets soortgelijks. 3 jaar geleden is onze keuken geplaatst en nu laat een hoogglansplaat los, wat niet hoort en mag gebeuren. In ons geval wordt het keurig opgelost.
    Ze moeten de hele kast vervangen, maar dat is niet ons probleem.
    Zou echt op mn strepen gaan staan in jou geval!

Oja en een keuken van 4 jaar oud is een hele nieuwe keuken in mijn ogen, aangezien die dingen minimaal 10 jaar mee moeten gaan...

Succes!

14. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook superveel gedonder gehad met onze keuken (nu 2,5 jaar oud en eindelijk is ie goed). Ze probeerden ons steeds af te kopen met een laag bedrag zodat ze geen nieuwe dingen hoefden te leveren. Niet accepteren dus, dan komen ze vanzelf over de brug.

15. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik denk dat ik inderdaad niet zo goed begrijp wat nu precies het probleem is nee. een hele nieuwe keuken aan frontjes is niet ok. omdat het model ts niet aanspreekt. ze wil een duurder en mooier model? zit dat dan in de garantie. duurdere modellen willen.

16. danip

danip Niet meer actief

Er staat niet duurder, maar een andere kleur. Ze heeft een bepaalde keuken, die is dus niet goed. Ze hebben de kleur die ze heeft en graag weer wil niet meer, en willen alleen voor kleuren vervangen die ts niet mooi vind. Had ze dat wel mooi gevonden dan had ze dat 4 jaar terug wel gedaan.

17. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    @ allemaal
    bedankt voor de reacties

@blup
    nee het hoeft niet duurder en mooier, ze hebben alleen maar 1 keus. klassiek vanille. zoiets als op deze foto (iets ander motief in de deuren) en dit vinden we dus niet mooi.
    als ze meer keuzes hadden of niet klassiek dan had het makkelijker geweest

18. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ze wil niet duurder... Ze wil gewoon waar ze 4 jaar geleden voor gekozen en betaald heeft en nu niet goed blijkt te zijn. Zou jij een keuken (en volgens mij hebben we het dan niet over een paar 10 tjes) waar je geld voor hebt betaald laten vervangen door iets wat je niet mooi vind? Ze heeft betaald voor de keuken die ze heeft gekozen, niet voor een alternatief wat ze lelijk vind!

19. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hmm smaak is persoonlijk, ik vind dit ook niet mooi.. Heb je een foto van je huidige keuken?

20. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    @maartt
    nee jammer genoeg niet op de computer staan. we hebben nu een donker aanrechtblad, tegels met wit en creme/vanille, en de kasten zijn basis vanille met verschillende kleuren licht en donker erin en met een sierlijst.
    Hij is landelijk en het alternatief echt klassiek

Deel Deze Pagina