Moeite met me mond dicht houden!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hannah1989, 15 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Hey meiden,

Vinden jullie het ook zo moeilijk om niks te zeggen?
    Toen we net wisten dat we zwanger waren heb ik het 4 weken vol gehouden en toen hebben we het tegen de ouders verteld met 10 weken want ik hield het niet meer!

Nu weten we wat het word en willen we wachten tot de verjaardag van me man tot we het gaan vertellen..
    Maar ik vind het zo moeilijk!
    We zijn zo enthousiast!
    Zijn er nog meer dames die nog even niks willen zeggen maar ook zo veel moeite hebben met hun klep dicht houden?

Nog maar 3 weken te gaan!!

2. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Gefeliciteerd ja ik vond het ook heel moeilijk hoor mijn beste vriendin wist het al na de positieve test haha en mijn moeder al na 3 weken .ik dacht als het mis gaat heb ik natuurlijk ook steun nodig.maar de rest heb ik het pas verteld na 12 weken.
    Liefs

3. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113

4. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    ja ik ken het helemaal..
    omdat we al een dochtertje zijn verloren waren we extra voorzichtig..
    maar nu word de enthousiastme me soms de baas hihi
    we hebben met mijn verjaardag aan de rest verteld dat we een kindje krijgen en nu willen we wachten tot me man zn verjaardag..

5. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Jeetje, ik kon ook mijn mond niet dicht houden! Ik vond het veel te lang wachten tot de 12 weken echo. Gelukkig wist mijn familie het wel snel, kon ik het er lekker over hebben :)

6. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    whahha ik zit vandaag op 5 weken, en ik draai al door ;).

We zijn net getrouwd en iedereen die ons kent weet dat we graag ooit kinderen hopen te mogen krijgen.
    Dus nu krijg ik ook nog bijna wekelijks de vraag: "En, nog niet gestopt met de pil." of "Zijn jullie nog niet zwanger"

NU ben ik ook al 2 weken niet gaan sporten, terwijl ik normaal 3 keer in de week ga, maar na de innestelingsbloeding was ik wel geschrokken, dus heb het even voorzichtig aan gedaan.
    Een vriendin waarmee ik ga sporten, wil plotseling met mij naar de kroeg omdat ze het niet vertrouwd :D

Mijn broer zag me lopen met een zakje van de apotheek, en die is al argwanend, en vriendinnen vragen het om de haverklap

7. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha je kunt dadelijk niet veilig meer over straat. Voor hetzelfde geld ga je ff stiekem naar de markt voor een haring (zul je mij trouwens niet op betrappen!) en word je al nagekeken :D

Hier is het ook nog best moeilijk! Wij moeten nog tot volgend weekend wachten en dat kan lang duren ;)

8. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Na de positieve test hebben we het gelijk dezelfde avond nog onze ouders verteld...
    En omdat we beiden een thuiswonend broertje hebben hebben we besloten het onze broers en zussen ook vast te vertellen, want tja, als de ene het weet kun je het moeilijk niet tegen de ander vertellen.
    Maandag moeten we voor de eerste echo, en daarna zien we wel.. Ik vermoed dat we het allebei niet vol gaan houden om het heel lang stil te houden, we willen het wel van de daken schreeuwen.
    Daar komt bij dat ik nu al begin te groeien, op beide plekken ;) en ik zelf een klein en tenger meisje ben, dus dat gaat gegarandeerd een keer opvallen natuurlijk. Ik heb wel gezegd, ik weiger mezelf wekenlang onder slobbertruien en grote sjaals enzo te gaan verbergen :p
    En we hebben afgesproken dat we er niet om gaan liegen. Als mensen een vermoeden hebben en er letterlijk naar vragen ga ik niet zeggen 'nee joh, hoe kom je erbij?'
    Zal misschien wel proberen me eruit te kletsen als dat nog enigszins mogelijk is, maar we gaan niet liegen...

9. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik vind het ook zo lastig....! Op eerste kerstdag positief getest en pas 17 febr hebben wij de termijnecho.. pff das gewoon bijna 2 maanden :O Veel te lang... Nog maar 4,5 week mondje dicht ;)

10. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Wij willen graag het geslacht helemaal geheimhouden. Daar heb ik best veel moeite mee. Maar tot nu toe doe ik het vrij aardig vind ik zelf..
    We hebben dan ook wel aan onze familie en vrienden gevraagd of ze er echt niet naar willen vragen. Iedereen behalve mijn schoonmoeder houd zich daar netjes aan.. (Schoonmoeders... pfff;))

11. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    wauw jij heb het wel heel zwaar!
    ik zou ook door draaien! haha
    hebben jullie een tijd afgesproken wanneer jullie het gaan vertellen?
    dan heb je nog een punt om naar uit te leven hihi

12. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    je heb helemaal gelijk!
    zou ik ook niet doen!
    gelukkig vinden een hoop mensen het ook vaak een ongemakkelijke vraag dus heel veel kregen we die vraag niet ;)

13. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Haha, als ik het zo lees zijn wij helemaal rap! De eerste keer hebben we het diezelfde avond nog verteld aan onze ouders. We waren zo enthousiast! Een paar dagen later ook aan broer en zussen. Ik denk 2 weken later ook aan onze beste vrienden en toen ik 7 weken was hebben we het op een verjaardag waar bijna al onze vrienden waren bekend gemaakt. Het zou immers opvallen als ik niks zou drinken;).

Bij de tweede de volgende dag mijn schoonouders verteld en een dag later via Skype aan mijn moeder. Broer en zussen volgden wederom een paar dagen later. Onze beste vrienden hebben we het een week later verteld, de rest van de wereld na de 1e echo.

14. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    spannend he meiden!

nog even volhouden allemaal!
    gelukkig hoeven de meeste maar een paar weekjes!

als we straks ons kleintje in onze armen hebben zullen de spanningen het allemaal de moeite waard zijn geweest :D

is het al bijna juni? hihi

15. Lief87

Lief87 Actief lid

19 nov 2014
    317
    119
    43
    Vrouw
    Pfff het klopt zo moeilijk om vol te houden! we weten het nu een week maar ik ben zo blij haha! We wachten met vertellen aan de schoonhouders en ouders tot aan de 1e echo, gepland op 10 februari. Dan zijn ook zusje en broertje aan de beurt. Vriendinnen denk ik ook in die week want we hebben dat weekend carnaval en dat vieren we hier groots. Het zal te veel opvallen als ik een heel weekend lang geen alcohol drink. Wil het eigenlijk pas vertellen met 11 á 12 weken maar kan helaas niet anders. Wil ook niet dat ze al vermoedens hebben dan is de lol er ook af haha

16. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Ja ik wil het graag over 4 weken vertellen. De dag ervoor aan mijn schoonouders en de volgende dag aan mijn ouders, dan is mijn moeder jarig.

Mwa, momenten heb ik het heel zwaar..
    Ook een beetje zelf schuld natuurlijk, ik had namelijk heel veel last van de hormonen bij het stoppen met de pil, dus vrienden waarmee ik ga sporten merkte dat wel.

Daarbij zijn we 3 maanden geleden gestopt met roken, en vinden veel mensen dat sowieso wel een aanwijzing (Ik kreeg zelfs laatst de vraag terwijl ik met wijn in mijn handen stond)

17. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    We gaan voor dezelfde tijd :D
    Hier ook carnaval, dus al aan het plannen hoe we dat gaan doen ;)
    Zei al tegen mijn vriend dat ik voor in de optocht maar maltbier meeneem, met etiketten van gewoon bier (Ben geen grote drinker, maar normaal wel iets in een optocht)
    In het belangrijkste cafe werkt een vriend, dus die moet dan maar maltbier komen brengen.

Daarom wil ik het ook voor carnaval vertellen, ga mijn best doen om het verborgen te houden, maar de kans is heel groot dat dit gaat mislukken. Onze ouders en broers en 3 vrienden willen we het dus voor dat weekend vertellen.

18. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    haha alles tegelijkertijd!
    wij waren al een tijdje bezig dus een hoop mensen wisten wel dat het er aan zat te komen.
    we zijn deze zomer ook een dochtertje verloren dus echt niemand had verwacht dat het al zo snel weer raak zou zijn..
    iedereen was alsnog oprecht verrast!
    super leuk!

nu denken heel veel mensen dat het een bepaald geslacht gaat worden dus ben zo benieuwd hoe ze nu gaan reageren! hihi
    alleen me zus weet het want die gaat behangen :D
    toen zij het hoorde moest ze het echt even 10x laten bezinken haha
    ze was zo blij!

19. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Wij hebben afgesproken om het geslacht lekker geheim te houden voor ons. Van mij mag iedereen het gewoon weten, maar mijn vriend wil liever dat niemand het weet. Ah, het heeft ook zijn charmes, nu is het lekker ons kleine geheimpje:)

Wel droom ik 's nachts soms dat ik het verklapt heb en de naam er ook al bij vertelde, nare droom!! Dan schiet ik wakker en moet ik even bekomen, want ik denk altijd dat het echt is:D

Ik vind het ook moeilijk om te zwijgen hoor. Niet tegen familie ofzo, vind ik wel leuk en spannend dat zij het niet weten. Maar zo tegen een goede vriendin zou ik het wel graag zeggen. Maar ik heb plechtig beloofd het tegen niémand te zeggen, dus ga me daar wel aan houden.

20. Lief87

Lief87 Actief lid

19 nov 2014
    317
    119
    43
    Vrouw
    Haha grappig we lopen ook bijna gelijk zie ik wel! Ja ik vind het wel lastig hoor. Wil het eigenlijk pas met 12 weken aan iedereen vertellen maar ja dat gaat hem dus niet worden.

Morgen avond hebben we ook een groot feest waar we met iedereen gezamenlijk op de fiets naar toe gaan. Ik ben nu al zenuwachtig hoe ik dat in godsnaam ga doen. Ik begin denk ik maar met wat fris en daar doe ik heel erg langzaam over. Daarna maar overstappen op een wijntje en deze stiekem maar ergens neer zetten of in de wc gieten haha. Weet het anders echt niet. Normaal ben ik altijd diegene die direct met wijn of bier in de hand staat dus. Iemand nog tips?
    Smoesjes als medicijnen of wat dan ook helpen niet. Dit heeft mijn vriendin tot 2x toe en als iemand nu zegt aan de antibiotica te zijn gaat echt niemand dat geloven.

Deel Deze Pagina