Baas ruikt naar alcohol

Discussie in 'De lounge' gestart door Kimmie1983, 8 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

5 aug 2008
    255
    0
    0
    Hallo dames,

Mij is opgevallen dat mijn baas erg naar alcohol ruikt op het werk.
    Vooral op maandagmorgens, maar sinds een tijdje ook gewoon op doordeweekse dagen. Het is nu 12.30 uur en ik ruik het nog van afstand.
    Mijn baas is veel in gesprek met cliënten en ik vind dit erg vervelend voor hen. Maar durf er tegen hem eigenlijk ook niks van te zeggen.

Wat zouden jullie doen?

Groetjes Kim

2. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ohhh ik had ook zo'n 'baas' vroeger.
    Verschrikkelijk...
    Je schaamt je gewoon in zijn plaats! Slecht voor de business.
    Ik kwam dan wel eens de spreekkamer binnen lopen en opperde dat er misschien wel een raampje open kon...maar met deze kou?

3. Milujem

Milujem Niet meer actief

Mmm, ja moeilijk... Het gaat hier om je baas niet om een collega of zo.

Misschien anoniem een brief op zijn bureau leggen of zo?? Ik heb werkelijk geen idee?!

4. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk dat het heel moeilijk is om hier iets mee te doen. Het is je baas natuurlijk... ik weet niet in wat voor soort bedrijf je werkt, gaat er boven hem ook nog een leidinggevende??? Als het meer wordt dan zou je evt. die kunnen aanspreken, of een vertrouwenspersoon op je werk.

Misschien hebben andere mensen het niet zo door, ik zie dat je zwanger bent en dan ruik je veel beter. Niet dat het dan niet erg is hoor, zo bedoel ik het niet.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

oef dat is moeilijk.. denk dat dat er heel erg aan ligt wat de relatie is. ben je veel alleen met hem en dus moeten jullie veel met elkaar bespreken, dan is de "relatie" meestal redelijk goed en zo uik eens rustig aangeven dat het je opvalt dat hij redelijk ruikt naar alcohol of je ergens mee kan helpen? Of zie je hem als hij met clienten praat en verder niet. dan zou ik kijken of ik het er met een al wat langer werkende collega over kan hebben met hem.

6. noukie89

noukie89 Niet meer actief

leg een briefje op zijn bureau

7. me83

me83 Niet meer actief

miss een raar soort parfum? probeer er iets van te maken...

ik zou er wel wat van zeggen maar wel de woorden heel goed uitzoeken zodat je niet een stempel op hem drukt.. maar wel in het belang van de zaak blijven denken..

als je drinkt of rookt ruik je het niet bij een ander... maar anderen wel bij jou. dus een kleine hint oid is denk wel fijn.. zodat ook hij denkt.. andere mensen ruiken het dus ik moet wel zorgen voor een frisse adem en schone kleding ed.

tis lullig als hij niks doorheeft en andere mensen achter zijn rug om gaan praten erover.. zo worden verhalen alleen maar groter en groter..

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zou het gewoon zeggen. Weet niet hoe je omgaat met je baas. Maar als jullie gewoon goed met elkaar omgaan zou ik er een grapje van maken. Iets van: Heb je gisteren een feestje gehad? Want ik ruik wat alcohol.

9. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Zou ik ook doen hoor.

Maar ik zou het tegen mijn baas wel gewoon zeggen. Misschien is dat ook omdat hij jarenlang mijn collega is geweest en nu sinds dit jaar mijn werkgever.

10. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

5 aug 2008
    255
    0
    0
    Ik schaam me inderdaad in zijn plaats, erg hé.
    Het is een klein bedrijf en hij is de eigenaar, dus helaas geen leidinggevende boven hem.
    Bovendien is het een 'moeilijke, wat oudere man'. Ik zit wel vaak alleen met hem, maar heb niet zo'n goede klik dat ik het het zo als grapje durf te zeggen.
    Mijn collega is het ook al opgevallen, maar zij durft ook niet goed iets te zeggen.
    Tsja hoe breng je zoiets... "Geachte baas, het spijt me dat ik het zeggen moet, maar uw adem ruikt naar alcohol" ofzoiets?
    Ik ben echt bang dat hij het ontkent en boos wordt.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.086
    3.869
    113
    Poeh, zo'n baas heb ik ook gehad, maar dat was ook een verschrikkelijke zak, kon me niet schelen dat hij zo bij klanten stonk, hij haalde geen opdracht meer binnen en is uiteindelijk ontslagen.
    Hij golfde zo'n 3 werkdagen per week onder het mom van 'aquisitie', yeah right, ik kreeg van de golfclub de drankbonnen eens per maand en die waren lang!
    Had het een aardige vent geweest, dan had ik nog een keertje gezegd van 'volgens mij heb je een gezellig weekend gehad, maar je ruikt nog wel wat naar drank, i.v.m. het klantencontact wou ik dat wel even zeggen, misschien dat je er een beetje op kunt letten'. Zoiets. Let op je woorden, dat je niet te veroordelend overkomt, want wie weet pakt dat dan helemaal verkeerd uit.

12. tulip

tulip Niet meer actief

dan zou je dat idd best kunnen doen, zeker met een geintje ofzo, maar nu lees ik de post van ts en dan valt zo'n vraag/grapje zeker niet goed denk ik.

13. Cintsa

Cintsa Actief lid

8 dec 2011
    295
    0
    0
    Hoi!

Moeilijke situatie...

Ik zit een beetje met hetzelfde "probleem" al gaat het bij mij om een collega en niet om mijn baas.
    Mijn collega ruikt ook vaak naar alcohol, ik werk in de zorg en ja clienten ruiken dat ook neem ik aan.Ik heb dat al vaker geroken...Hij is ook niet zichzelf al een jaar ofzo en ik denk dat er meer aan de hand is. Ik heb hem laatst wel aangesproken op zijn werkhouding.
    Wat betreft de alcohol..hij zei laatst toen ik de dienst van hem overnam..
    pff heb hoofdpijn..toen heb ik er een grapje van gemaakt en gezegd..goh...misschien katertje van gisteravond(was Maandag)Op een grappige manier dan wel gezegd...Hij zei niks..pakte een fishermans friend..
    Ik hoop nu dat hij doorheeft dat mensen het ruiken en merken..en dat hij er iets aan gaat doen..durfde het iig niet op een andere manier te zeggen..en zelfs dit grapje vond ik "eng".maar als het wel zo door blijft gaan stap ik wel naar mijn leidinggevende, want hij moet ook tijdens het werken in de auto rijden en ja met alcohol op achter het stuur kan al helemaal niet!!!

Wat betreft je baas, heel erg lastig..Vooral ook omdat er niemand boven hem staat.Misschien eens met andere collega waar je goed mee om kunt gaan in vertrouwen nemen en kijken wat die ervan zegt?Misschien kunnen jullie het als team oppakken??
    Lastig is de situatie iig wel..

Groetjes Liz

14. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik zou het heel voorzichtig vragen, iemand die suiker heeft kan ook naar alcohol ruiken dus misschien kan je daar wat mee en is het helemaal niet dat hij heel veel drinkt maar verwaarloosde suiker en zou hij het juist heel; fijn vinden als je er wat van zegt !

15. marilouise

marilouise Niet meer actief

toen ik zwanger was had ik veel last van hypo's en ik kreeg heel veel commentaar dat drinken tijdens zwangerschap slecht was , maar ik had diabetes en last van hypo's dronk helemaal niet ! dus wel voorzichtig doen

als je daar last van hebt kan je er nog niets aan doen ook !

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Misschien kan je een brief sturen en doen alsof je een anonieme klant bent (beetje laf, I know:)). Maar dan zoekt hij het in elk geval niet bij zijn personeel als hij wel boos wordt.

17. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb laatst wel tegen een collega gezegd dat ze een flinke kegel had :) maar dat is iemand die daar wel tegen kan en die ook niet onder stoelen of banken steekt dat ze geregeld veel drinkt (ik werk in een bedrijf waar heel veel mensen heel vaak heel veel drinken).

Bij een baas zoals die van TS zou ik het ook moeilijk vinden om erover te beginnen, maar uiteindelijk denk ik wel dat ik een keer iets zou zeggen (met vermelding dat ik het moeilijk vind), waarschijnlijk gecombineerd met de vraag of ik pepermuntjes op kantoor moet leggen... Misschien als je het benadert als een praktisch puntje, dus 'hoe gaan we ermee om' ipv 'wat is er aan de hand' dat het niet eens zo slecht valt...?

Succes er mee iig, want lastig is het zeker.

18. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

5 aug 2008
    255
    0
    0
    Hmmm dat idee van een anonieme brief sturen lijkt me wel wat (niet zo heel dapper, maar wel zonder te kwetsen..).

De opmerking over iemand die suiker heeft en ook naar alcohol kan ruiken: bedankt voor het vermelden, dat wist ik namelijk niet.

19. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Weet niet hoe jullie de pauzes doen. Wij zitten namelijk altijd met z'n allen in de pauze, incl. werkgever. Misschien kun je met je collega's afspreken dat je gaat 'vragen' wie er gisteren een feestje heeft gehad omdat je alcohol ruikt. Als je dit allemaal afspreekt met elkaar en iedereen zegt nee ik niet. Misschien gaat je baas dan eens nadenken of hij het misschien niet is.

Sorry een brief zou ik een beetje laag vinden.
    Moet ook eerlijk zeggen dat ik niet zo goed begrijp waarom je het niet vraagt. Het is niet leuk, maar je bent wel open en eerlijk en ik neem aan dat je baas toch wel kan waarderen. Bedoel jullie ruiken het, dan zal een klant het ongetwijfelt ook ruiken

20. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik heb dit ook gehad met mijn werkgever, gelukkig ging ik wel goed met hem om(ook prive) dat ik hem erop aan kon spreken.

Deel Deze Pagina