Oké dit wordt een redelijk verhaal maar ga het kort houden. Half juli onze auto naar de dealer gebracht voor een nieuwe startmotor, totale kosten 400,00! Veel kosten gehad met die auto in 2 jr. dus kort met de dealer gesproken over evt privé lease, niks concreets. S avonds de auto opgehaald, bij de garage weg rijdend was er niks aan de hand. S avonds thuis nog ergens heen willen rijden en de zelfde klachten als voorheen doen zich weer voor + nu horen we ook een zoevend geluid bij het starten. Garage was al gesloten dus de volgende morgen meteen weer gebeld. Konden 2 dgn later pas weer langs komen met de auto. Zo vroeg mogelijk man was daar om 8 uur maar werd pas tegen half 11 geholpen! Diagnose werd gesteld, kapotte starterkrans van het vliegwiel. Reparatie kosten ruim 2200 euro!!!!!!!!!! WTF! Dat is de auo niet meer waard. Man was redelijk boos, en ik was wit heet! Als ze tijdens het vervangen van de startmotor goed hadden opgelet hadden ze dit al kunnen zien. Dan hadden we de startmotor op voorhand al niet laten vervangen want een reparatie van die aard was de auto niet meer waard. Man heeft de auto weer mee genomen want hier gingen we niet aan beginnen. Oké, maar dan wel even 40 euro afrekenen meneer voor de diagnose! Dit heeft hij toen niet betaald. Verzoek van garage was omdat die avond over te maken. Ook dat hebben we niet gedaan. Na ik verschillende plekken info te hebben verzameld een klacht tegen de garage ingediend bij de Bovag, hier kregen we later van te horen dat de garage de 400 euro van de eerste reparTie af wil trekken van een lease auto. Echter had mijn man onverwacht die week een lease auto van zijn werk gekregen dus we hadden geen nieuwe auto meer nodig. Bovag ging opnieuw met garage in gesprek en daar kreeg ik 2 wkn terug wen bericht van dat de garage geen enkele coulance biedt in de in rekening gebrachte 400 euro. Anyway, nu had ik net wen voicemail bericht van de garage over een openstaande factuur. De 40 euro van de diagnose of ik ze wil bellen omdat dit nog betaald moet worden! No way! In alle vertrouwen onze auto daar gebracht maar 400 euro door de play gespoeld omdat zij niet goed hebben opgelet/ verkeerde diagnose hebben gesteld. Nu hebben ze ook nog de brutaliteit om die 40 euro te vragen! Ik heb nog niet terug gebeld. Ik wil gewoon niet betalen maar ben ergens ook een beetje huiverig voor het telefoon gesprek! Haha! Iemand tips?
Gewoon herhalen wat je hier hebt opgeschreven? Sounds good to me! En dat blijven herhalen bij hen! Tot in de eeuwigheid
p.s. toen ik de titel van het topic las, dacht ik aan New kids. WIJ BETALEN HELEMAAL NERREGES MEER VOOR!
Houd vooral vol ... weet alleen niet of je in je recht staat. Heb je een rechtsbijstand verzekering? Die zou ik anders bellen voor advies.
Tja ik zou dit inderdaad overleggen met je rechtsbijstand. Het is voor een buitenstaander moeilijk om dit te beoordelen. Er komen aardig wat technische zaken bij kijken. Een technisch expert van de verzekering kan hier meer duidelijkheid over verschaffen. naar mijn idee is het geen vanzelfsprekendheid dat ze het defect aan het vliegwiel hadden moeten zien tijdens het herstel van de startmotor. De eerste 400 is trouwens geen gekke prijs. Voor een diagnose rekenen wij ook kosten, de monteur werkt immers niet voor niets. In dit geval zou een beetje coulance netjes zijn, maar goed dat is niet een vanzelfsprekendheid. jij laat niets repareren en zij kiezen ervoor dit in rekening te brengen.
Manlief is automonteur. Hij zegt dat ze dit bij het vervangen van de startmotor hadden moeten zien. Heeft te maken met tandwieltjes ofzo (sorry, ben echt a-technisch). Komt er op neer dat een tandwiel van de startmotor in een tandwiel van dat vliegwiel-ding valt wat dus ook stuk was. Dit houd in dat t tandwiel van de startmotor ook stuk is. Voor manlief is dan 1 + 1 = 2... Met andere woorden, deze diagnose hadden ze meteen kunnen stellen. Niet betalen dus. Eigen schuld dikke bult. Als ze bellen gewoon te woord staan en je standpunt uitleggen.
Zolang je geen officiële factuur van die 40 euro hebt gekregen sowieso niet betalen. Anders gaat het namelijk rechtstreeks zwart in zijn zak. Zodra je wel een factuur krijgt meteen een brief naar hun toe sturen waarin je de hele situatie uitlegt met de melding er bij dat je niet van plan bent te betalen. Vanaf dat moment ook alles schriftelijk afhandelen of alle telefoon gesprekken opnemen (kunnen als bewijs dienen) Mocht het tot een rechtszaak gaan komen (die kans acht ik 0,001%) dan moet je dat bewijs overleggen. Verder kan je dan een onafhankelijk garagebedrijf de situatie laten bekijken en die zal dan oordelen dat ze dat bij de eerste reparatie hadden moeten zien. Alle kosten zijn dan voor het garagebedrijf inclusief de door jouw gemaakte uren/kosten. Maar persoonlijk denk ik dat voor 40 euro met een 99% kans dat hij verliest er geen zaak zal komen. Enige is dat je waarschijnlijk niet meer bij hun terecht kunt voor reparaties e.d. (maar dat doe je sowieso niet meer denk ik)
Ik zou toch verwachten dat als er direct na een reparatie van 400 euro direct weer dezelfde problemen zijn, de garage kosteloos nakijkt wat er dan mis is. Lijkt me niet meer dan redelijk. Zou ook zeker niet betalen, helemaal gezien je geen officiele nota hebt ontvangen. Gewoon aangeven dat het onder de garantie op de reparatie moet vallen.
Dit is ons dus ook door meerdere monteurs verteld. We hebben zelfs een dealer in een andere provincie gebeld en de vraag voor gelegd. Zelfs die gaf aan dat het te zien moet zijn. Onze garage zegt echter dat dat niet zo is en dat zijn chef werkplaats 20 jaar ervaring heeft met alleen dit merk en deze auto's door en door kent en hij juist heeft gehandeld.
Factuur hebben we wel, die heeft man meteen al mee gekregen. Maar rechtsbijstand hebben we, zal die morgen is bellen. Niet eerder aan gedacht!
Ik zou ook tegen ze zeggen dat mensen op facebook het fijn vinden om deze info over de garage te hebben. En ook idd dit op fb zetten. Zien andere uit je omgeving ook hoe deze garage is én zijn ze vaak niet echt blij mee.
Tja daar heb ik ook al aan zitten denken. Alleen ligt fb nog al "gevoelig". Door privé omstandigheden weten wij hoe vervelend en pijnlijk dat is/ kan zijn. Dit hebben we zien gebeuren bij naasten met een eenmansbedrijf. Daar werden dingen wel uit zijn verband getrokken. Anyway, ik twijfel daardoor dus of ik dat wel moet doen?!?
Dat vind ik dus kinderachtig dreigen om je zin te krijgen. Dat je een negatieve beoordeling plaatst ok, dat is je goed recht als je ontevreden bent. maar om dat dan zo weer naar de dealer te brengen
Hè wat rot. Ik zou mijn 400 euro zelfs terug eisen... Dat defect hadden ze meteen moeten zien en ze hebben jullie daarvoor nodeloos op kosten gejaagd, geld dat prima in een andere auto had kunnen steken. Die 40 euro zou je wel kunnen betalen, ze hebben immers wel de diagnose gesteld, dus niet zo gek dat je daarvoor wel betaalt. Aan de andere kant, die diagnosestelling was na de eerste reparatie dus zouden zij moeten zeggen: sorry onze fout... Lastig dilemma...
Ik vind best dat je mag aangeven dat je dat hebt gedaan. Is tenminste eerlijk. En je hoeft het niet te overdrijven, je kunt de oplossing van het bedrag in mindering brengen op de lease auto er ook bij zetten, maar dat dat geen zin heeft.