Zucht... Ik maak elke week een lijstje wat we aankomende week gaan eten. Lekker makkelijk voor het boodschappenlijstje, want we doen maar 1 keer per week boodschappen. Alleen... Nu zit ik dus weer te bedenken voor volgende week. En ik blijf altijd hangen op de groente. Aardappels, vlees en ???? Ik kom niet verder dan boontjes, bloemkool, wortels of broccoli. Heel af en toe doperwtjes uit de vriezer en soms mais uit een blikje. Maar dan houdt het meteen ook wel weer op. Heeft 1 van jullie misschien nog een tip? Wat eten jullie zoal in een week?
Rode bietjes (met ui?), sla/salade, hartige taart met groenten erin, kip met tomaatjes uit de oven, rode kool met appeltjes, spinazie..
hier is het ook meestal bloemkool, broccoli, bonen etc. wat ook lekker is wat uien,paprika en champignons roerbakken.
Spinazie inderdaad! Dat is een groente die ik altijd vergeet! Stom! En bietjes met ui is ook lekker!! Sla vind ik heel erg lekker, maar dat eet de kleine man (2) niet, dus dat eten wij ook praktisch nooit. Roerbakken! Dat is ook een goeie!
spinazie , andijvie rauw of gekookt. sla. bietjes, wortels met peultjes (hier momenteel favo uit eigen tuin) paksoi ook erg lekker. gewoon wat het seizoen te bieden heeft zeg maar. al hebben niet alle supermarkten veel keuze. op de markt heb je veel meer keuze in seizoensdingen en vaak goedkoper ook
Sperziebonen, snijbonen, tuinbonen, witte bonen in tomatensaus... Verder radijsjes (in salade), witlof (ham/kaas), inderdaad alle groentes die je kunt vinden samenvoegen en roerbakken met/zonder lekker sausje erbij. Worteltjes/doperwtjes, die blikjes festini mexico melange met paprika, mais en doperwtjes... Courgette, gevulde aubergine, komkommersalade (je kunt van alles door een salade gooien!). En als je dán nog niets meer weet, haal je een zak diepvriesgroenten met 'van alles door elkaar heen' en dan roerbak je dat, hahahahaha. Hier heb ik dat ook heel vaak! Dus ik ga dit topic opslaan bij mijn favorieten - dan kan ik eens terug kijken.
Ik kan de hele week wel broccoli eten, we eten dus soms ook gewoon 2 keer in de week broccoli! Maar ik koop vaak een bloemkool, broccoli, rode bieten en spinazie, zakje wokgroente. En de overige 2 dagen wordt het vaak iets van spaghetti o.i.d.
Wij eten niet vaak aardappelen. groente en vlees maar vaak roerbak, pasta's, wraps, soep etc. Misschien een idee om dat soort dingen wat vaker te eten? Je maakt bijvoorbeeld heel makkelijk een broccolisoepje of courgettesoep. Daarbij een volkorenpistoletje gezond en je hebt een heerlijk, gezond maaltje.
Koop altijd diepvriegzak : Sperziebonen Spinazie ala creme Broccoli Bloemkool En daar doe ik de hele week mee, daarnaast eten we ook wel eens chili con carne of lasagne dus verse groenten koop ik dan ook nog.
Witlofschotel uit de oven. Verse spinazie met gekookt eitje Sperziebonen met spekkies Rode kool Bietjes Pannenkoeken Spaghetti Wortelen Aardappels met kaas Tjemig nu krijg ik honger
Ons weekmenu is voor aankomende week: Vandaag: patatjes Zaterdag: pasta met gehaktballetjes en bolognesesaus Zondag: geroerbakte spinazie, krieltjes, sateschnitzel Maandag: rode bieten, gek aardappels en rundersaucijs Dinsdag: Chili con Carne met rijst Woensdag: aardappeltjes uit de oven met Thijm en knoflook, beenham en salade Donderdag: risotto met champignons en paprika en kip en komkommersalade. Vrijdag: gek aard, sperzieboontjes en kipfilet Heb er nu al zin in haha
Ik vind 't fijn om verschillende groenten te eten, wortel en brocoli bijvoorbeeld. En bloemkool heb ik er nu 2 van liggen, 1x een curry van bloemkool wortel aardappel en rijst. De 2e keer met verse worst en aardappels. Brocoli gaat ook vaak met geruld gehakt en kruidenkaas ( boursin oid ) door de pasta. En aardappels raspen, een gesnipperd ui erdoorheen, een ei en peper en zout en dan in pannekoekjes bakken, heb je rosti. Zo blijft het wat minder saai als gekookte aardappels groenten vlees. Verder lekker: Pompoen ( evt stampot van maken met aardappels ) Sheppers pie: geruld gehakt, diepvries erwtjes, aardappels en een meegekookte appel tot puree maken met melk en roomboter en peper, en paneermeel op de bovenkant in de oven.
spruitjes met spekjes mijn favoriet broccolieschotel van de magi:gehakt,ui,broccolie,tomaat en dan zo1n zakje met rijst mmm bloemkoolschotel ook van de magi lasagne met kip en wokgroente of met gehakt en boontjes en annanas rijst met kip en hete boontjes witte bonen in tomatensaus komkommer radijsjes en ik kijk verder vaak wat er in aanbieding is