Bang dat t niet zomaar gaat lukken...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door chan1983, 22 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chan1983

    chan1983 Lid

    29 dec 2007
    8
    0
    0
    Hoi hoi meiden,

    Ik zit al een tijdje over na te denken om hier wat over op te schrijven, maar ik durfde niet. Ik bedoel, we zijn "pas" in ronde 9. De mensen die al veel langer bezig zijn zullen wel denken.... :oops:
    Maar ik hoop dat het mijn zorgen wat weg kan nemen door het hier op te schrijven voordat ik mezelf opvreet van de spanning.

    Ik moet zeggen dat ik al heel lang, nog voordat we besloten om met de pil te stoppen, het gevoel heb dat wij niet zomaar kindjes kunnen krijgen... Ik kan niet uitleggen waarom ik dit al een vreselijke lange tijd denk...
    Toen ik nog aan de pil was, kwam het geregeld voor dat ik mijn menstruatie een maand oversloeg zonder de pil te hebben doorgeslikt. Meerdere keren naar de huisarts geweest die mij vertelde dat dit bij meerdere vrouwen gebeurde. Zelfs 2x doorgestuurd naar de gynaecoloog die op dat moment niets kon vinden. Alles zag er goed uit...

    Toen wij in december afgelopen jaar besloten met de pil te stoppen ben ik regelmatig ongesteld geworden, meestal een cyclus van 27 dagen... toch vrij op tijd. Zodoende kon ik ook mijn meest vruchtbare dagen berekenen en gaan klussen met mijn mannetje... :) Maar nog steeds zonder resultaat. :( Terwijl ik heel veel lees dat meiden die een vrij regelmatige cyclus hebben, toch best snel zwanger zijn...
    We zijn nog geen jaar bezig dus wat zit ik eigenlijk te zeuren :oops: , maar ik ben zo bang dat mijn gevoel werkelijkheid wordt...

    Natuurlijk kan het zijn, juist door deze gedachten, dat het nog niet is gelukt of het kan misschien ook nog wel aan mijn mannetje liggen, maar toch... A.s. zondag zou mijn NOD dag moeten komen, maar ik heb al flink pijn in mijn buik dat ik een zwaar vermoeden heb dat we naar ronde 10 zullen gaan.

    Wow, een heel verhaal...
    Is er iemand die dit gevoel herkent?

    Bedankt voor het lezen en wellicht voor je reactie ;)

    Liefs Chan
     
  2. Dreamer83

    Dreamer83 VIP lid

    16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ja hoor herken het zeker.
    Wij zitten nu in ronde 4 en heb ook het gevoel dat het niet zonder hulp zal gaan lukken bij ons.
    Ik gebruik ovu test en ik temp, dus ik weet precies wanneer mn ei komt en is geweest.
    Maar ondanks dat nog niet gelukt.
    Ik ben heel bang dat mn man zn vroegere leefstijl heel slecht is geweest voor zn zaad.

    Ik weet dat het nog wel even kan duren, maar onzeker word je er wel van!

    Hoop dat we snel zwanger raken zodat we niet meer onzeker hoeven te zijn (over het zwanger raken dan ;) )
     
  3. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik herken het ook. Wij zijn ook nog geen jaar bezig (ik weet niet eens hoeveel maanden.. zes? acht?) maar er zijn van die kleine dingetjes waardoor ik dan denk: zou het wel lukken? Op de 'gewone' manier? Bijv. mijn menstruatie die maar één dag duurt, mijn man die zoveel moeite heeft met klaarkomen.. Ook ik hoorde mezelf drie jaar geleden al zeggen dat het niet vanzelfsprekend is om (snel, natuurlijk) zwanger te worden. Waar haalde ik het vandaan? Ik was drie jaar geleden niet bezig met zwanger worden, maar had er wel dat idee over.. We doen er weinig aan, vrees ik?
     

Deel Deze Pagina