7 dagen na ei ongesteld, kan dat?

Discussion in 'Zwanger worden' started by anja12, Sep 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anja12

anja12 Lid

Aug 19, 2008
    28
    4
    3
    Hoi meiden,

Ook ik heb even een vraagje..
    In mei van dit jaar heb ik een miskraam gehad bij 8 weken. sindsdien is mijn hele menstuatie op de hobbel, en snap ik echt helemaal niets meer van mijn eigen lichaam maar ja..
    Daarom ben ik een aantal weken geleden begonnen met tempen. Heb altijd constant 36.4/36.5.
    Vorige week zaterdag opeens 36.9 (dag 26)mijn ei waarschijnlijk, maar binnen 3 dagen weer 36.5.
    Nu ben ik gisteren (dag 32) opeens al ongesteld geworden.
    Hier moet toch altijd 12 tot 18 dagen tussen zitten?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Anja

2. usMommy

usMommy Fanatiek lid

Jan 11, 2007
    1,273
    1
    0
    Herndon VA USA
    Hey Anja,

Wat balen zeg dat je ongi bent geworden. Om je ei te spotten moet je temp toch naar beneden gaan en dan omhoog. Hopenlijk vind je bij je volgende cyclus je ei met tempen.

Groetjes

3. Milla

Milla Niet meer actief

Ja dit betekent dat je een korte luteale fase hebt. Luteale fase is de fase tussen de eisprong en de menstruatie. Ik wil je niet bang maken, maar als deze korter dan 10 dagen is, zou het kunnen zijn dat je verminderd vruchtbaar bent omdat een eventueel bevruchte eicel niet in kan nestellen. Wat je kunt doen is vanaf nu je temperatuur bij gaan houden, heb je 3 cyclussen een te korte luteale fase, dus korter als 10 dagen, dan zou ik hier mee naar de huisarts gaan om je zelf te laten doorverwijzen naar een gyn. Die kan een bloedtest doen om te kijken of je na je ei te weinig progesteron aanmaakt. Hier zijn medicijnen voor. Wacht er in ieder geval geen jaar mee, want dat is zonde van je tijd, als je aanwijzingen hebt waardoor het niet lukt mag je ook eerder naar je huisarts stappen! Succes!
    Als je trouwens googled op 'korte luteale fase' kun je veel info vinden.
    Er is ook een natuurlijk kruid, Vitex Agnus Castus, wat ook in etos zwanger worden zit, dat je luteale fase zou kunnen verlengen. Succes!

4. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi Anja,

Ik zie dat je deze vraag ook elders gesteld hebt. Dubbel posten is niet toegestaan. Daarom doe ik deze voor je op slot.

Groetjes,
    Josien

Share This Page