Wie helpt mij?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Channel, 29 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channel

Channel Lid

29 dec 2009
    62
    0
    0
    Hi allemaal,

Sorry maar ik begrijp het een en ander niet over vruchtbare dagen en zo. Bij de eerste was het een "ongelukje" maar dit keer snak ik er echt naar.

Maar goed mijn probleem:

Ik heb verschillende online testen gedaan om mijn vruchtbare dagen te berekenen maar wat moet ik nu invullen bij duur van je cyclus. Dat is bij mijn heel erg verschillende. Ik zou denken als financieel medewerker het gemiddelde maar stel dat ik het mis heb en dan zo mijn tijd mis loop.

De laatste cyclus duurde 28 dagen en die daarvoor 26 dagen en die daarvoor 29 dagen.

Hoe moet ik dit nou doen. Als ik nu mijn laatste situatie bekijken, 17 december was mijn eerste dag van mijn laatste ogi, mijn laatste cyclus duurde 28 dagen. Wanneer zijn dan mijn vruchtbare dagen?

Please help me!!!:(

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zo verschillend is je cyclusduur toch niet? het komt niet op een dag aan, je hebt meerdere vruchtbare dagen plus dat het zaad ook een paar dagen in leven kan blijven. Als je dus 17 december plus 14 dagen doet en dan rond die dagen in ieder geval zorgt dat je aan de slag gaat, is de kans het grootst.

Of je moet met ovulatietesten gaan werken, dan weet je het zeker. Maar als het gewoon zorgt dat er regelmatig actie is ;) kom je ook een heel eind

3. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Als je wilt weten wanneer je vruchtbaarste dagen zijn, kan je het beste ovulatietesten gebruiken. Die online schema's gaan uit van het standaard plaatje dat je 14 dagen vóór je ongi je eisprong is. Dat hield ik eerst ook een beetje aan i.v.m. klussen. Na een poosje ging ik de Persona gebruiken (een apparaatje dat helpt je vruchtbare dagen te 'vinden') en toen bleek dat mijn eisprong 2 dagen later was dan al die leuke schema's op internet me steeds vertelden.

Maar als je geen testen wil gebruiken, kan je je kortste en je langste cyclus invullen bij zo'n online test en vrolijk gaan klussen rond de periode die die testen aangeven :D
    Bij een cyclus van 26 dagen zullen ze dag 12 aangeven en bij die van 29 dagen dag 15, dus als je alle mogelijkheden mee wilt nemen (dagen vóór je eisprong ben je al vruchtbaar, maar je eisprong kan dus ook later zijn dan die online testen aangeven), kan je lekker een weekje geregeld aan de klus :p

4. Channel

Channel Lid

29 dec 2009
    62
    0
    0
    Dames,

Bedankt voor jullie reactie..... het heeft me inderdaad geholpen. Giisteren zijn we wel druk bezig geweest...en kan toch niet zijn dat we heel goed bezig zijn geweest? ;) (Toch?...als ik het goed het berekend?)

Nou..ik kijk het volgende maand wel...hopelijk is er goed geschoten. En anders gaan we gewoon door!

Nogmaals bedankt voor jullie reactie!

5. Zina

Zina Niet meer actief

Misschien een gekke vraag, maar voel jij niet je ei dan?
    Ik heb na ong 2 weken na mijn ongie echt een dikke steek in mijn zij. Want daaraan herken ik het beste mijn eiersprong!
    Groetjes Zina

6. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik voel mijn ei helaas ook niet.

Afgelopen maand pas erop gaan letten (heb een cyclus van 5 weken) en ik voelde 1 week na mijn NOD, 4 weken voor mijn volgende NOD een zogenaamd ei. Volgens de vk kan dat helemaal niet zo vroeg.

Dus nee ik voel hem helaas ook niet :(

7. Zina

Zina Niet meer actief

Ok dat is wel balen! Maar dan kan je altijd nog
    ovu testjes gaan doen rond de tijd dat het zou kunnen,
    dan weet je het cker!

succes ermee!

8. Channel

Channel Lid

29 dec 2009
    62
    0
    0
    Goedemorgen,

Ik vind het erg spannend ga vanaf het nwe jaar van die ovu testen halen en kan dan goed gaan klussen. Hahaha! Vind het echt heel erg spannend. Wanneer gaat het raakt zijn? Hoe zal de zwangerschap lopen?

Mijn onderbuik rommelt, doet pijn maar zwanger kan het niet zijn vast de zenuwen..haha....kinderachtig/zielig he?!

Maar goed! Iedereen veel geluk toegewenst en onthou een ding....als het niet lukt gewoon door blijven klussen want dat is ook heerlijk toch!

9. Eclipse

Eclipse Bekend lid

24 dec 2009
    544
    0
    0
    Is helemaal niet kinderachtig/zielig hoor ;). Hier rommelen de zenuwen ook vaak goed door.
    Jij ook veel succes met het klussen en het is inderdaad niet verkeerd om dat vaak genoeg te doen ;).

Deel Deze Pagina