Wij proberen om zwanger te worden. Afgelopen woensdag ovulatie en dus nog ff wachten totdat ik kan testen of dat ongi komt. Nu hebben we zondag pinksterfeest waar we met een groep heen gaan. We gaan op de fiets dus excuus om te bob-pen kan niet. Wat zouden jullie doen? Wel of niet drinken? Kan het kwaad als ik paar wijntjes drink? Heb geen idee of ik zwanger ben hoor maar vind het zo lastig.....
Ik zou het gewoon doen. Ik drink,rook, eet rauw vlees en vis gewoon tot ik een positieve test in handen hebt. De eerste weken is er nog geen directe bloedband, dus kan het ook helemaal geen kwaad.
Dank je! Ik ben tijdje geleden wel gestopt met roken dus daar hoef ik me niet meer druk om te maken !
Lekker genieten van je weekend suus! Als je er niet zo bewust mee bezig was geweest en je was zwanger had je alsnog je drankje gehad! Veel plezier!
Alleen bestaat wel de kans dat als je een wijntje drinkt je ook weer trek krijgt in een sigaret Tenminste da is bij mij altijd, zodra ik drink rook ik weer
Blijf je roken tot je een positieve test hebt Rataplan? Is roken eigenlijk ook niet slecht voor de vrouwelijke vruchtbaarheid? Ik ben al even gestopt, maar zoooo ontzettend moeilijk!
Ja Dora, klopt Ook als je weet dat je moet stoppen, kun je het maar net zo goed nu al doen. Waarom ochtendmisselijkheid EN stoppen met roken frustraties EN hormonen..
Wel of geen bloedband maakt niets uit: het alcoholpromillage van de foetus wordt even hoog als dat van de moeder. De kans op een mk of foetale sterfte wordt groter. Ook de kans op andere 'aanlegfouten' neemt flink toe. Ik zou het niet doen dus. Alcohol en Zwangerschap - Hoe beïnvloedt alcohol de zwangerschap?
Dank je wel, dit wist ik niet.... roken doe ik gelukkig al tijdje niet meer, vorige week net na ongi paar wijjntjes gehad maar zal nog ff goed nadenken over wat ik dit weekend ga doen!
Ik wist het niet... Was al sinds sept 2013 gestopt met de pil, maar de eerste 10 maanden überhaupt geen menstruatie gehad en de drie cyclussen die daarop volgenden waren erg onregelmatig (18-77-47). We waren dus niet echt 'bezig' zwanger te raken maar wilden het wel graag... Heb met kerst en oud en nieuw toch wel aardig wat gedronken, en dat was dus even een klap in m'n gezicht toen ik 6 januari een positieve test in mijn handen had... Achteraf was ik toen 4 weken zwanger, dus met kerst en oud en nieuw 2/3 weken. Volgens mijn vk geen enkele reden om me zorgen te maken, idd omdat er nog geen bloedband is. Ik zou (wetende dat de kans aanwezig is) niet veel meer drinken maar 1 of 2 wijntjes, misschien 3 zou denk ik niet veel kwaad kunnen... De andere optie is een andere 'smoes' uit voren verzinnen zodat je niet met je mond vol tanden staat als het iemand opvalt dat je niet drinkt... Anti-biotica kuurtje voor iets kleins? (Mag je ook niet mee drinken) of gewoon niet zo fit?
Ik drink de laatste tijd wel vaker niet omdat ik me dan ook niet heel erg lekker voel. ... Door drukte op het werk etc... Misschien dat maar even weer 'gebruiken' dit weekend. .... zou het mezelf niet kunnen vergeven als het wel zo is en het gaat hierdoor mis...
Spannend hoor.... Zelf eet en drink ik gewoon waar ik zin in heb, totdat ik een positieve test heb. Maar wel met mate hoor!
Dat is ook een goede maar zo heeft een andere vriendin het voor geheim weten te houden dus als iemand daar over begint wordt iedereen gelijk achterdochtig haha ik heb nog even om iets te verzinnen!
Nou ik heb het overleefd pffff..en zonder wijn en ook niet gerookt! Ben stiekem best wel beetje trots.... had buikpijn door het eten (was niet helemaal gelogen trouwens ), dus daarom geen wijn! Leuk om iedereen zo te zien met drank op haha.... kwam thuis en toen drupje (echt heel klein beetje ) in inlegkruisje. .? Hoop dat dat goed nieuws is! Nog weekje wachten en dan nod en testen!