Kunnen we dit maken?

Discussie in 'Babynamen' gestart door , 19 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi,
    Wij zitten met een klein dilemma.
    Eigenlijk vinden we een bepaalde meisjes naam heel erg mooi máár ik weet dat mijn zus heel lang geleden al eens aan mij verteld heeft dat mocht ze ooit een meisje krijgen ze het ook graag zo wil noemen.
    Nu heeft zuslief al 3 jongens en zien wij geen meid meer komen, maar toch.. kunnen we het maken om deze naam te gebruiken?

Ik had er totaal niet bij stil gestaan en toen las ik de naam in een boekje. Wauw, dacht ik.. Die vinden we mooi! Maar toen ineens schoot het me te binnen :(

Wat vinden jullie?

2. Lelie28

Lelie28 Actief lid

19 apr 2008
    228
    0
    0
    Persoonlijk zou ik dan voor een andere naam kiezen, het is wel je zus! Hoe zou je het andersom vinden?

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Er is er maar 1 die die vraag kan beantwoorden...
    Vraag het eens aan je zus.
    Zo weet je het antwoord direct en kan er ook geen ruzie over komen wanneer zij ja zegt.

Ik herken het wel trouwens, maar dan van de andere kant af.
    Mijn man riep al vanaf heel jong hoe hij zijn zoon zou willen noemen. Toen zijn zusje zwanger was en een zoon kreeg heeft zij hem dus die naam gegeven (alleen anders geschreven, maar uitspraak is hetzelfde)
    Mn man vond dat echt niet leuk, want nu kan hij die naam niet meer als eerste naam nemen.
    Maar mochten we zwanger raken en een zoontje krijgen, dan krijgt hij die naam als 2e naam.
    Heeft ie toch nog een zoon met zijn gewilde naam ;)

Maar echt, vraag het eens aan je zus.
    Misschien wil ze geen kinderen meer en vind ze het juist leuk als ze een nichtje krijgt met die naam!

4. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Hoi,
    ik zou het probleem aan je zus voorleggen.
    Hoe zij er tegenaan kijkt en of zij eventueel nog meer kinderen zou willen hebben. Samen kom je er vast wel uit, misschien vind ze het juist wel hardstikke leuk of heeft zij inmiddels allang een andere naam in gedachten mocht ze ooit nog een meid krijgen. Succes!

5. Niet meer actief

Hey, ja we denken er hier eigenlijk precies zo over als jullie zeggen. Ik zou het verschrikkelijk vinden als zij (indien ze wist dat ik de naam wilde geven..) haar kindje mijn favoriete naam zou geven. We hebben ook een erg goede band met elkaar, dus dat wil ik haar absoluut niet aandoen.
    We zullen het er binnenkort toch maar met haar over hebben. :)

6. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Ik zou echt overleggen!
    Anders kun je het niet maken..

Bekijk het inderdaad eens van de andere kant.. Had je waarschijnlijk niet gewaardeerd.

En wie weet.. Willen zij geen gezinsuitbreiding meer en vind het hartstikke leuk als er straks een nichtje zo heet!

Succes! ;)

7. Moie

Moie Lid

12 mrt 2008
    12
    0
    0
    Ik zou het idd zeker aankaarten met je zus..en als je het nog een beetje geheim wilt houden (kan me voorstellen dat je de naam nog tegen niemand wilt verklappen) zou ik er een beetje omheen draaien..zo van; moeilijk hè al die namen, jij had toen toch een mooie meisjesnaam? En dan kun je bijv. onder het mom van een grapje zeggen...hmmm die wil ik ook wel overwegen en dan zie je snel genoeg wat haar reactie is. Misschien is die naam van toen wel helemaal niet meer haar favoriete naam of misschien zou ze het wel ontzettend gaaf vinden dat haar nichtje die naam krijgt die zij heeft bedacht (kan ik me nl. ook wel iets bij voorstellen).

succes!

groetjes
    Moie

8. Wannabemommie

Wannabemommie Niet meer actief

Ik zou de naam niet nemen. Omdat hij 'gereserveerd' is voor je zus. Kijk als het nou een collega was of iemand die verder van je afstaat, dan zou het gewoon kunnen. Ikzelf zou het niet leuk vinden als mijn zus een van 'onze' namen zou gebruiken.

9. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Namen reserveren vind ik een beetje raar hoor. Smaken veranderen zo gedurende de tijd en het zou zo maar kunnen dat die naam het niet meer zou worden bij je zus, mocht er nog een meisje geboren worden.
    Ik ben toch wel een beetje van mening: wie het eerst komt die het eerst maalt!

10. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Als mijn zus mijn favoriete naam zou kiezen zonder dat aan mij voor te leggen, zou ik daar wel kwaad over zijn. Dus ik zou dat niet zonder overleg met haar doen.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Gewoon vragen aan je zus, wie weet vindt zij het wel geen probleem. Zou het niet zonder te vragen doen, denk dat je zus dat niet echt kan waarderen.

12. unner

unner Bekend lid

17 dec 2006
    663
    0
    0
    juffrouw
    Zuid-Limburg
    Ik zou eens met je zus praten, misschien vindt ze het hartstikke leuk om een nichtje te hebben met ´haar´ naam. Is ze het er nou niet mee eens, zou ik inderdaad ook voor een andere naam gaan. Succes!

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als je het niet van elkaar weet, dan kan je het wel maken. (niet leuk voor de ander, maar dan kan je er niks aan doen. Mijn nichtje heeft haar dochter de naam gegeven die wij eigenlijk bedacht hadden, maar we wisten het niet van elkaar)
    Maar aangezien je het wel van haar weet, zou ik idd aan haar vragen of ze het erg zou vinden als jullie die naam nemen. Lijkt me wel een lastig onderwerp om over te beginnen, want eigenlijk ga je er dan vanuit dat hun geen kindje meer gaan krijgen.

14. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    wat betekend:

Jag tycker att du är rar

?

15. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Ik denk dat jij lief bent ("jij bent lief")? Hoe kom je daar zo ineens bij?

TS: zou het idd even aan je zus voorleggen. Weet je of zij plannen hebben voor een 4e?

16. Niet meer actief

Ja het betekent ik vind je lief en het is inderdaad Zweeds. Hoezo?

Ik denk wel dat ze plannen hebben voor een 4e.(nu niet maar over een paar jaar wel..) We gaan het er over een paar week even met ze over hebben. Maar we vinden het eigenlijk zelf niet gepast om deze naam te nemen, dus denk dat we even verder gaan kijken naar een andere naam.

17. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Staat in je onderschrift! ;) Misschien gewoon nieuwsgierig.... :D

18. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38

het staat in je onderschrift en idd nieuwsgierig,
    misschien scheld je ons wel verrot met dat zinnetje! ;)

19. Niet meer actief

haha ;)
    Misschien wel ja en lieg ik wel wat het werkelijk betekent ;)
    Nee hoor!

20. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik zou het er met mijn zus over hebben. Je wilt de naam van je kindje natuurlijk voor je houden totdat de geboorte een feit is, maar in dit geval zou ik als ik echt heel graag die naam zou willen gebruiken mijn zus toch om haar mening vragen...

Deel Deze Pagina