Even lekker opscheppen

Discussion in 'De lounge' started by DN2017, Dec 19, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DN2017

DN2017 Fanatiek lid

Jun 1, 2017
    1,352
    1,926
    113
    Female
    Ik sprak gisteren met een collega die begon te fluisteren toen ze vertelde over haar nieuwe auto, omdat ze niet wilde dat iedereen wist dat die van haar was, want ze niet wilde opscheppen. En toen bedacht ik me dat iedereen er weleens tegenaan loopt dat ze iets inslikken omdat ze niet opschepperig willen overkomen. Nou online kan dat dus wel, want we kennen elkaar toch niet! En ik ben erg benieuwd wat nou het gene is waar jij super trots op bent maar wat je vaak voor je houdt.:)

Is je kind briljant? Heb jij de mooiste billen van de stad? Rij jij in een dikke bak, woon je in een villa of heb je een supervet salaris?

Shoot!:D

baby90, EdN, flipflop and 7 others like this.
  2. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,873
    7,936
    113
    Waar moet ik beginnen ;):p

3. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

Jul 18, 2018
    2,957
    3,836
    113
    Female
    Ik ben super trots op onze zoon.
    Dit jaar naar speciaal basisonderwijs gegaan en hij zit daar zo op zijn plek. Kreeg de eerste dag al tranen van geluk toen hij met een enorme lach de school uit kwam gelopen.
    Die school is zo goed en zoveel rustiger dan zijn vorige school.
    Hij heeft in die 3 maanden meer geleerd op school dan in de vorige 2,5 jaar bij elkaar.
    De vorige school wou hem weer in groep 2 zetten terwijl hij 7 wordt. Njah fuck you oude school! Hij zit op zijn plek in groep 3. Doet het heel goed en doet niks liever dan lezen. Komt dagelijks met een lach die school uitgehuppeld.

Ik ben trots op hem en ik ben ook trots op zijn school en geweldige leerkrachten.
    Zoals deze school is zou elke school moeten zijn. Ze halen het beste uit elk kind naar boven.
    Ook zijn klasgenoten zijn echt lieverds. Ze helpen elkaar en zijn 1 groep. De juffrouwen begeleiden die kinderen echt super.

Dus ik wil even stoefen over mijn kind en zijn school. Voorheen hoopte ik dat hij na 2 jaar terug zou mogen gaan naar het reguliere onderwijs. Nu hoop ik dat hij daar kan blijven tot groep 8. De beste beslissing ooit. Alle vooroordelen zijn op de eerste schooldag verdwenen.

Ben wel een beetje benieuwd naar het rapport straks. Maar dat hij daar gelukkig is zegt mij veel meer dan punten of lachmannetjes.

Whiteflower, Shendari, Mop81 and 44 others like this.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,181
    16,515
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben supertrots op mijn dochter van 14 jaar die zo ontzettend hard werkt in de tweede klas van het VWO. Wat een inzet en motivatie heeft die meid op deze jonge leeftijd, kunnen velen een voorbeeld aan nemen.

Youtan, Shendari, Indire and 20 others like this.
  5. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,262
    25,719
    113
    Hier een hele troste moeder van een 16 jarige puber, die op de middelbare niet vooruit te branden was. Met flink wat (spreekwoordelijke) schoppen onder haar kont heeft ze vorig jaar haar diploma gehaald.

En nu doet ze mbo onderwijsassistent en herkennen we haar niet meer terug. Ze is heel serieus en verantwoordelijk, haalt hoge cijfers, doet het goed in zowel haar mbo-klas als haar stageklas, toont initiatief. Ik heb er geen omkijken meer naar. Zo fijn dat ze zo goed op haar plek zit!

Youtan, Shendari, Indire and 30 others like this.
  6. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

May 13, 2019
    1,934
    2,777
    113
    Female
    Dat lijkt me zo tof om bij je kinderen te zien, dat ze iets gevonden hebben wat ze graag doen en daar ook echt serieus voor gaan.

Opscheppen.. ik ben gewoon goed in mn werk. Al mn klanten zijn heel tevreden en ik vind dat ik hoge kwaliteit lever die boven het gemiddelde uitgaat. Ik kan en wil nog een heleboel leren en verbeteren, maar als ik een project aflever voor een klant ben ik trots op het resultaat.

Youtan, Indire, Schuurpapier and 8 others like this.
  7. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Mijn billen beginnen vorm te krijgen.
    Straks lekker verder trainen!

8. Anan

Anan Fanatiek lid

May 10, 2013
    3,005
    2,371
    113
    Mijn dochter van 5 is dit jaar begonnen in groep 2 en leest! En niet alleen woordjes, nee hele boeken verslindt ze. Uiteraard nog wel de avi reeks maar ze vliegt er door heen. Ontzettend trotse moeder hier :)

Youtan, Indire, baby90 and 15 others like this.
  9. DN2017

DN2017 Fanatiek lid

Jun 1, 2017
    1,352
    1,926
    113
    Female
    Ik ben zo trots op ons mooie huis. Mijn man verdient heel goed als zzp'er en ik heb een goedbetaalde vaste baan en daarom hebben we een prachtig huis kunnen kopen dit jaar. Het is een vrijstaande villa, ontworpen door Jan des Bouvrie, met een enorm balkon en een mooie grote tuin. En ik ben super trots op hoe we het hebben ingericht, a la Eric Kuster stijl. Iedereen die bij ons langs komt is ervan onder de indruk. En we zijn pas 27 en 28 jaar oud:cool:

10. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Durf soms niet te vertellen over de reizen die wij maken.
    Vaak wordt gezegd...gaan jullie nu alweer....gaan jullie zover.
    Dus uit mijzelf zeg ik niks meer erover alleen als mensen er specifiek naar vragen.

In de meivakantie ga ik lekker een weekje met mijn dochter naar New York.
    En in de zomervakantie gaan we 5 weken naar Australië.

Youtan, Whiteflower, Indire and 30 others like this.
  11. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

In materieel opzicht ben ik heel trots op het schattige, vrijstaande huis met ruime woonkeuken, tuin en speelkamer wat we dit jaar hebben kunnen kopen, terwijl we beiden nog maar 27 zijn. Al besef ik ook wel heel goed (na allerlei vage, enge lichamelijke klachten de afgelopen tijd) dat gezondheid en liefde 100 x meer waard zijn.

Sowieso ben ik trots op mijn beide kinderen maar gisteren wel een momentje wat eruit sprong. Dochter van 1,5 mocht mee naar de kerstviering op de psz van zoon van 3,5. Ze deed nog beter mee met liedjes zingen, luisteren naar het verhaal en spelletjes dan het gros van de kinderen die daar wekelijks komen:D De juf merkte ook al op dat ze er wel klaar voor was om ook te komen:)

12. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,289
    10,260
    113
    Onze zoon van 5 zit in groep 3 en leest. Hij kent nu ook de tafels van 1,2,5 en 10. Hij snapt ook de structuur.

Ook super leuk dat hij met zijn vader schaakt en hele mooie denk sprongen heeft.
    (Dat zegt mijn man want ik kan totaal niet schaken:oops:)

Leuk topic eindelijk eens kunnen zeggen zonder rare blikken. Mensen denken dan dat je een kind dwingt.

Indire, baby90, Schuurpapier and 15 others like this.
  13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Spullen zeggen me niks, dus daar kan ik niet echt over opscheppen.
    Maar ik ben wel trots op dat ik 4 kinderen kan grootbrengen en dat ik geen betaald werk hoef te doen, dus nu rustig kan kijken naar wat ik leuk vind.
    Dat voelt als echte luxe. Daar kan geen vrijstaand huis of dure auto tegenop :p

Indire, Diazz, baby90 and 12 others like this.
  14. DN2017

DN2017 Fanatiek lid

Jun 1, 2017
    1,352
    1,926
    113
    Female
    Zó leuk dit!:):thumup:

Adje likes this.
  15. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

Jul 18, 2018
    2,957
    3,836
    113
    Female
    Nog even opscheppen over zoon zijn klasgenoten.
    Voor de schoolbel mogen ze een werkje naar keuze maken. Zoon is helemaal gek van strijkkralen en had een werkje af. De hele week had hij eraan gewerkt. Wou hij het werkje wegzetten, viel alles de grond op. Zoon beetje verdrietig.

De dag erna bracht ik hem naar school. We liepen de gang binnen en de hele klas riep zoon dat hij moest komen.
    Hadden de kinderen van zijn klas zoon zijn strijkkralen werkje voor hem gemaakt zodat hij niet opnieuw moest beginnen.
    Het idee kwam van zoon zijn vriendinnetje en andere kinderen wouden meehelpen.

Zoon helemaal gelukkig.

Iets mooiers dan dit bestaat toch niet hè. ❤️

Youtan, Whiteflower, Lynx and 45 others like this.
  16. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

Jul 18, 2018
    2,957
    3,836
    113
    Female
    En trouwens, een leuk topic.

Leuk om het jaar af te sluiten met allemaal leuke verhalen. Zoiets lees ik graag. o_O

Schuurpapier and DN2017 like this.
  17. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

Aug 6, 2016
    2,768
    2,184
    113
    Ik ben zo trots op mijn kleine meisje. Ze heeft best een drukke periode, veel verhuizen, familie minder zien, maar ze blijft haar lieve vrolijke zelf en ik zie haar nu echt groeien naar een kleuter. Ze kan ook echt niet wachten tot ze in feb naar groep 1 mag!

18. DN2017

DN2017 Fanatiek lid

Jun 1, 2017
    1,352
    1,926
    113
    Female
    Gooi alles maar op tafel!

19. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Ik heb even niks om over op te scheppen hihi maar ik geniet van jullie berichten hier! Heerlijk om te lezen!

Syane, owly and DN2017 like this.
  20. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Hier trots op mezelf, ons huwelijk en ons gezin. We hebben zware klappen te verduren gekregen. Maar we staan er nog steeds samen. Ook nog verhuisd en flink zelf verbouwd en aan een nieuwe baan begonnen.

Share This Page