Mijn man kan uren achter elkaar FIFA 20 spelen. Maar hij is ook graag in de tuin bezig, lekker wandelen met de hond, voetballen met de kinderen of een biertje drinken in de pub met zijn vrienden.
Mijn man verveelt zich ook heel snel, en hij puzzelt veel, heeft een ps4, doet hardlopen en gaat af en toe naar de sportschool. Ook in de tuin werken doet ie graag
Druk hem een stofdoek en stofzuiger in zijn handen.... en wees voorzichtig met wat je wenst.... mijn man is nu helemaal into vissen.... ben al een halve kast kwijt voor zijn kunstaas en toebehoren en elk plastic bakje waar ik spullen netjes in opgeborgen had heeft hij geconfisqueerd om zijn zooi in op te bergen...
Vandaar ook mijn vraag. Het is namelijk echt een ding. Heeft ook al wel begeleiding... Maar ik hoop hier gewoon op leuke ideeën waar hij iets mee kan!
Haha ik moet echt lachen om je reactie. Zeker niet zijn activiteitenbegeleidster...! Maar een goed huwelijk waarin we elkaar steunen waar we kunnen, dus ook hierin!
Nou hij neemt mijn hele huishouden op zich als ik niet oppas. Super fijn uiteraard, maar ik gun het hem dat hij ook lekker een ontspannende hobby heeft!
Mijn man maakt muziek op de computer (via een programma), hij sleutelt aan de motoren, kijkt series of domme dingen op youtube & hij gamed wel eens. Maar naast zijn werk gaat hij ook nog een opleiding doen. Iets met gemotiveerd en bezig blijven
Koken? Het is, vind ik, heel rustgevend en je hebt ook nog eens resultaat als iedereen lekker zit te eten. Win/win toch?
Wat steunen is wat anders dan (geforceerd?) voor je man gaan bedenken wat voor leuks hij in zijn vrije tijd mag gaan doen. Stel je voor dat je man op een mannenforum gaat informeren naar wat een leuke hobby voor jou zou zijn
Mijn man heeft sinds kort lego technic ontdekt (en dan wel de moeilijkere ) Verder kijkt hij series op tv, volgt hij dingen op YouTube, spelletjes spelen op de PlayStation of computer. Hij werkt heel veel dus veel tijd voor zijn hobby's heeft hij niet.
Mocht hij dat doen, zou ik dat totaal niet raar vinden. Hij weet overigens ook dat ik deze vraag hier gesteld heb en vindt het juist leuk dat ik mee denk. Jij mag er van vinden wat je vindt, commentaar leveren en het afkeuren, maar ik ben blij met alle tips die gegeven worden! En als je niks zinnigs te melden hebt verder: bedankt voor je commentaar en wat mij betreft ga je je energie lekker ergens anders insteken.
Ik vind een gitaar wel erg makkelijk om erbij te pakken. Het kost even een minuutje om hem te stemmen. Zodra ik er geen zin meer in heb dan zet ik hem zo weg in zijn standaard. Ik vind het ook leuk staan, daardoor nodigt hij ook uit tot spelen. Heb ik zelf geen zin om actief te doen dan kan ik er ook filmjes over kijken. Met andere hobby's ben ik gelijk verplicht zo lang bezig, moet ik de boel nog opruimen. Dan heb ik er soms bij voorbaat al geen zin meer in.
In welke richting is hij creatief? Met hout enz...? Dan zou je misschien leuke projecten kunnen bedenken. Zoals een nieuw kastje/meubilair oid.
De man van een vriendin doet aan metaalbewerking. Hij heeft een prachtig prieel, wandborden en vuurplaats gemaakt. En ook van steigerhout maakt hij van alles. Jeugdtrainer of scheidsrechter bij een voetbalclub,turn vereniging of wat dan ook. Schaken/dammen, klaverjassen/bridgen.
Koken of bakken, houtbewerking (of houtbranden/graveren), haken of breien (nee, dat is écht niet alleen voor vrouwen!), schilderen, tekenen, zentangle, fotoalbums maken.