Wij zijn uit elkaar, en nu?

Discussie in 'De lounge' gestart door Essenhout, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Goedenavond dames,

Mijn ex en ik zijn uit elkaar. Lang verhaal, maar om het kort te maken, hadden we een huis gekocht. Weliswaar op zijn loon, dus dat scheelt al een hoop. Alleen nu de vraag; Ik ben toendertijd bij hem ingetrokken in de flat. Sta hier ook ingeschreven.
    Hij gaat dus verhuizen, naar de koopwoning. Kan ik hier nu blijven wonen? Omdat ik hier ingeschreven sta? Is er iemand die dit weet.
    Ik kan op het moment de woningstichting niet bellen en op internet kan ik het ook niet vinden. Vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt!

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nee, ik denk niet dat dat zomaar kan. Hij zal waarschijnlijk als hoofdbewoner staan ingeschreven. Ik weet het niet zeker natuurlijk, maar dit is wat bij mij opkomt.

Voor wat betreft de koopwoning. Ik begrijp dat de hyp is verstrekt op alleen zijn inkomen. Maar ben jij niet ook eigenaar van de woning en schuldenaar bij de bank. Of is alles alleen op zijn naam, dus het eigendomsbewijs (de akte van levering) en de hypotheekakte.

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Als de flat op zijn naam staat, moet het op jouw naam gezet worden. Ik weet niet of ze daar moeilijk over doen omdat je er tenslotte toch al woont

4. Essenhout

Alles wat het koophuis betreft staat op zijn naam. Daar heb ik gelukkig geen omkijken naar.

Hmm, oke. Ik moet morgen werken dus kan het dan helaas maandag pas regelen. Hoop niet dat ze hier al te moeilijk over doen en dat ik dan hier kan blijven. Anders heb ik een probleem.

5. Rono

Rono Niet meer actief

Hoe lang heb je daar gewoond? Als je er 2 jaar hebt gewoont ben je automatisch medebewoner.

6. Essenhout

Sinds 27 juli, dus helaas gaat dat niet op.

7. Rono

Rono Niet meer actief

Dan denk ik toch echt dat je er uit moet. Vrij logisch ook.

8. Essenhout

Ergens wel, ergens ook niet.
    Als hij zich uitschrijft, wil toch niet zeggen dat ik me ook uitschrijf. Magoed, zal mijn kromme denkwijze wel zijn. Ik bel morgen wel even op en dan hoor ik wel van hoe of wat.

9. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Hier is dat na 1 jaar.

10. Rono

Rono Niet meer actief

Idd, het is heel lullig voor jou maar er wordt helaas veel misbruik van gemaakt dat bijvoorbeeld een vriend bij je intrekt.. maand later ga jij verhuizen en dat dan die vriend mag blijven wonen terwijl bijv. iemand al 5 jaar op zo'n huisje wacht.

11. Essenhout

Ik snap het ook wel. Nouja, even afwachten dus. Sta hier ook niet ingeschreven bij de woningstichting op de wachtlijst voor een huis, dus dat gaan we ook gelijk maar regelen morgen.

12. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dat ligt er aan hoe lang je daar ingeschreven staat als medebewoner. Ik dacht dat je 2 jaar ingeschreven moet staan wil je de woning over kunnen nemen.

13. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Bij ons in Delft moest je medebewoner zijn op papier bij de woningbouw.Voor de rest heb je anders geen recht op het huis als je uit elkaar gaat/bent.
    Maar hoe dat bij jou daar werkt dat weet ik niet.

14. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Oh ik ben een beetje spuit 11

15. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Weet de woningstichting dat jij daar woont? Als medehuurder zeg maar? Zijn er kinderen in het spel? Vaak is het ook nog wel zo (althans hier) dat de hoofdhuurder aan kan geven bij de woningstichting dat hij/zij weg gaat, en dat de expartner er blijft. Dan word jij de hoofdhuurder.

Veel succes! En sterkte natuurlijk!

16. Essenhout

Ik sta bij hem ingeschreven ja, in deze woning. Als medehuurder dan denk ik? Ik weet niet precies hoe ze dat doen, heb gewoon zo'n formulier in moeten vullen en toen stond ik ingeschreven bij hem.
    Ik hoop dat het aangegeven kan worden en dat het dan goed is. Zit momenteel niet te wachten op de stress van een ander onderkomen zoeken, maar goed. Dat zien we morgen dan wel.

Dankjewel, jij ook! (ik las je topic)

17. tulip

tulip Niet meer actief

veel suc6 met alles regelen, ik kan je alleen niet van advies voorzien, want ik heb er geen verstand van.

18. Essenhout

Dankje Tulip :)

En de rest ook natuurlijk!

19. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Medehuurder ben je als je daarvoor getekend hebt bij de woningbouw en niet bij gemeente.
    Als je dus formulier hebt ingevult en getekend heb je best kans dat je medehuurder bent.Gewoon even navragen bij woningbouw.Kan zo omgezet worden dan.

20. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier in lelystad is het zo dat je minimaal 1 jaar ingeschreven moet staan anders moet je er dus uit

Deel Deze Pagina