En dit vind ik dus gewoon dikke flauwekul. Je zal gewoon een fulltime baan moeten accepteren (1700 euro bruto plus) en de kindjes naar KDV/familie/vrienden/combinatie daarvan moeten brengen. Als je werkt krijg je gewoon opvangtoeslag van de belastingdienst. Je komt op mij wel een beetje onwelwillend over maar ik ken je verder niet dus ik zal mijn mening verder maar voor me houden... Hier ook geen enkele toeslagen en onze vaste lasten (inclusief auto en een koophuis) zijn zelfs lager dan die van jullie... Ik denk toch dat jullie ergens iets heel erg verkeerd doen..
Ben ik het ook mee eens! En zoek voor al die schulden HULP want zelf oplossen gaat je nooit lukken op deze manier...
Best grappig eigenlijk... Altijd zoveel mensen hier die mensen met weinig geld die ongepland zwanger Zijn ofzo altijd te helpen en zowat dwingen geen abortus te doen want tsjaa waar er 1 kan eten kunnen 2 dat ook... En nu is er zoon situatie.. En had ts maar geen kind 'mogen/kunnen/moeten nemen....
Ik ben ook ´per ongeluk´ zwanger geraakt dwars door het (keurig elke dag) slikken van de pil. Het hoeft geen bewuste keuze te zijn dus. Ik heb alle posts en reacties van TS gelezen, ze is erg selectief in het antwoorden en moeilijke vragen komt ook geen antwoord op. TS ik wens je sterkte en succes. Ik vind dat je een hoop kapsones hebt voor iemand die zichzelf zo in de shit heeft geholpen ... Snap je topic niet zo goed aangezien je toch al je eigen plan hebt getrokken en ook te beroerd bent om daar ook maar enige moeite in te steken. Als je niks lichamelijk mankeert dan ga je jezelf niet onder de toeslagen verstoppen om niet hoeven werken. Maakt me eigenlijk ook wel een een beetje pissed want die toeslagen zijn bedoeld voor mensen die het echt buiten hun eigen wil niet redden en jij blijft omwillen van deze toeslagen dus bewust op je luie kont zitten en dat vind ik dus heel erg krom.
Ts, je schrijft dat je al eens bij je schoonouders hebt gezeten met een kindje. Dat wil dus zeggen dat je in korte tijd tot zo'n schuld bent gekomen. Dat laat wel zien hoe slecht jullie met geld om kunnen gaan. Het is onredelijk dat er gezegd wordt dat je niet aan een tweede kindje had moeten beginnen, maar eerlijk gezegd is dat wel het eerste wat ik dacht. Wij hebben 3 kindjes en een 4e zou ik absoluut niet willen, daarom passen we dubbel zo goed op. Mocht je bewust voor een kindje hebben gekozen, vind ik hetvin deze situatie persoonlijk onverantwoord. Is het een ongelukje dan snap ik dat er niks aan te doen is en dat je het wil houden. Maar we leven in Nederland, hier hoef je niet zwanger te worden. Ik wil hier trouwens niet mee zeggen dat mensen die niet veel te besteden hebben of schulden hebben maar niet aan kinderen moeten/mogen beginnen. Het gaat er om hoe je met de situatie omgaat en wat je er aan doet om er weer uit te komen, naar mijn idee is bij ouders inwonen niet de ideale situatie. Ts heeft dit al eens gedaan en heeft nu een eigen huis. Door de problemen gaat ze straks weer bij ouders inwonen dus kindje hup uit vertrouwde omgeving weer naar oma en straks ooit weer naar een eigen huis. Door de reakties die ze geeft komt het op mij niet volwassen en verstandig over. In dit geval vind ik het dan ook echt een slechte zaak dat er straks weer een kindje op de wereld gezet wordt. Maargoed, dat is mijn mening. Wat ik zou zeggen, zoek hulp, blijf in je huis wonen (anders krijg je straks nooit meer wat). En ga werken. Ook zwangere vrouwen kunnen werken. Misschien krijg je wel niet zo snel een contract maar er is een hoop werk dat je als zwangere wel kunt doen. Na je zwangerschap kun je altijd verder zoeken. Je hebt het over ik hou maar 300 meer over of verdien maar 100 euro als ik ga werken. Meid alles is mooi mee genomen. Ja je moet werken, ja dat kost moeite. Maar je kunt wel 100 euro extra aflossen(als het echt maar 100 euro zou zijn). Nu betaal je de schulden van de toeslagen. Maar meid zelfs als je kinderopvang moet betalen hou je geld over en echt....dat is meer dan 100 euro. Dus zoek hulp bij het regelen van de shulden en het betalen er van. Zoek werk en zorg dat je uit de problemen komt, desnoods met schuldsanering.
Hmm, ik vind het wel een verantwoordelijkheid om als je zulke grote schulden hebt toch voor een tweede kindje te gaan, zeker als blijkt dat je de problemen het liefst oplost door de ene toeslag aan de andere te knopen en niet zelf gewoon een baan te zoeken. Gezien de kostenposten van het tweede kindje ook als deel van de uitgaven worden genoemd (flesvoeding en inrichting kamertje/kleertjes voor andere geslacht) snap ik reacties hier op wel, daar hou je toch van tevoren rekening mee? Goedkoper gaat het niet worden met twee kinderen, als je niks structureels verandert aan de situatie. Dat ik het zelf niet gekozen zou hebben betekent niet dat ik andermans keuze veroordeel of denk dat het kindje echt iets te kort zal komen. Het maakt alleen dat ik de keuze (als die er was) zelf anders gemaakt zou hebben.
Vraag me erg af wat de waarheid nu echt is in dit verhaal.... 2300 dan 23000 auto nodig voor het werk en dan als bij moeder gaan wonen weer niet voedselbank totaal geen reactie schuldhulp wil ze niet bedje was er en toen opeens weer niet Nee echt... ik vraag me serieus af wat waarheid is en wat niet! Idd zeker omdat ze op bepaalde vragen of dingen totaal geen antwoord geeft. Ze wil hulp.... maar in welke zin wil ze hulp...??? Dat we haar zielig vinden? Ze wil niet werken. Ze wil bepaalde adviezen niet. Ze wil geen schuldhulp. Ze is verwent zoals ze zelf eerder zei..... Sorry maar echt ik heb heel sterk het gevoel dat er maar de helft van waar is. En wat betreft kindje betreft... Tja als het een bewuste keuze is geweest vind ik het zielig voor het kindje die in de ellende komt, maar aan de andere kant.... Ze moeten dat natuurlijk helemaal zelf weten. Hun keuze!
overigens is mijn reactie niet zo bot bedoeld als dat het er staat maar ja dat is het niet horen van een stem achter het verhaal
mensen die niet willen werken hoeven ook niet geholpen te worden! jammer/erg voor de kinderen, zij vragen niet voor deze omstandigheden
Hallo, mijn. Man en ik hebben ook schulden. Totaal 8000 euro waarvan 4500 bij belasting. Wij betalen alles maandelijks af hebben inkomen van 2000 euro ongv. Wij kwamen niet in aanmerking voor schuldhulp wel geprobeerd maar t is te weinig en we kunnen wel goed omgaan met geld klinkt dom maar we hebben papieren verkeerd ingevuld vandaar belasting terug betalen. Andere schuld is lening om t huis aan te kleden. Betalen we ook netjes elke maand. Ik kan ke vertellen dat wij binnen 1 jaar overal vanaf zijn. Man heeft vorig jaar vast gezeten toen hadden we het dubbele aan schuld en dat hebben we al afbetaald. We hadden toen een half jaar 700 euro te besteden per maand. T is heel krab een gezin van 5 personen met weinig geld maar ik kan je vertellen ik ben er trots op dat ik t zelf kan betalen zo leren wij van onze fouten. en dat wij over een jaar overal vanaf zijn en t dan breder hebben. Lekker vooruit zicht toch. Alle rekeningen worden betaald. Heb ik een keer geen eten ga ik naar me moeder om te eten dat is in 1 jaar tijd nog maar 2 keer gebeurd. Succes met een oplossing zoeken
Ik heb meer het idee dat ts geen oplossing wil vinden om de problemen op te lossen. Er is nu al zoveel aangereikt en er is haar niks naar de zin als het op bezuinigen aan komt. Soms heb je gewoon echt geen keuze om te leven zoals je zelf zou willen, dat komt later wel weer als de schulden zijn opgelost lijkt mij. Maar ja wie ben ik.
TO er is maar 1 oplossing de schuldhulp verlening ga als de sodemieter naar de stadsbank oid en met de billen bloot. Denk aan je kinderen en niet aan jezelf! 23000 euro heb je niet terug betaald door bij je moeder te gaan wonen. En dat je niet kan/wil werken vanwege alle potjes is flauwekul, jouw oplossing is met zn beide een aantal jaren full-time te werken en je schouders er onder te zetten. Ja je ziet je kinderen dan minder maar je kunt ze dan wel een mooie toekomst zonder geld zorgen bieden. Jouw keus!
Tja als je zulke schulden hebt, zou je wel moeten werken en heb je in mijn ogen "niks te willen". Je hebt de verantwoordlijkheid over straks 2 kinderen!
Ach ja 2e kindje is wel weer 200 euro extra kinderbijslag, weer extra geld waar ze niet voor hoeft te werken!