Wie helpt ons de knoop door te hakken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tijdelijkanonie, 20 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Je hebt niet alleen verantwoordelijkheid voor je 2 kinderen. Maar je hebt duidelijk boven je stand geleefd. Doordat jij nu niet of te laat betaald hebben de bedrijven waar jij schuld hebt misschien wel schulden bij andere bedrijven. Als dat bijvoorbeeld een klein bedrijf is, met meer klanten zoals jij, moeten ze misschien wel personeel ontslaan vanwege de slechte betalers.

Dus los het op. Jij vind het misschien maar een paar duizend euro. Maar door dit soort gedrag gaan er genoeg bedrijven kapot.

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Denk niet dat we TS nog terug zullen zien.

3. bengaaltje

bengaaltje Actief lid

19 apr 2012
    214
    1
    0
    NULL
    NULL
    Denk ik ook niet

4. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Eigenlijk hoop ik wel dat ts nog gaat reageren want ik ben toch wel (oprecht) benieuwd hoe ze met haar gezin nu verder gaat.

In het begin dacht ik dat ze 5000 schuld had.Ik denk:ik geef haar tips en steek haar een hart onder de riem.
    Maar toen de schuld 23000 bleek te zijn,schrok ik me het leplazerus!
    En dat met een gezin met een kleine op komst.
    Maar ts,laat ff weten wat je gaat ondernemen,ik hoop dat je alle (vele) tips en adviezen gaat opvolgen.
    Ik heb er vandaag een aantal keren aan gedacht en het blijft door mn hoofd spoken,waarschijnlijk omdat ik net zelf een schuld van 5000 heb weggewerkt.
    Welliswaar op eigen kracht,maar ik heb het daar toch wel af en toe heel moeilijk mee gehad.

5. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Misschien dat ze wil dat we het allemaal zo erg vinden en allemaal even een paar euro storten op haar rekening.. Dan hebben ze alweer een deel van de schuld afgelost misschien iemand die spulletjes voor de baby wil doneren en dan hoeft ze zelf niet te gaan werken

6. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Het is nooit te laat om het roer om te gooien. Ik geloof dat ts hier oprecht om advies vraagt, ondanks de fouten die er waarschijnlijk gemaakt zijn. Sommige antwoorden vind ik hier wel erg hoor!

Ook wij hebben in zo´n situatie gezeten en zijn er wel door hard werken er weer uit gekomen(na 3 jaar stress en bikkelen), dan krijg je opeens zo´n drang om er weer uit te willen komen en geloof me, daarna maak je nooit meer dezelfde fout.

7. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    Vanwegen bovenstaande zette ik ook mijn verhaal hier neer. Niks leuke dingen, schulden betalen niks extra's doen en snel oplossen brieven sturen en eventueel bellen. Geen abbo's en luxe meer dus

8. glimworm

glimworm Niet meer actief

Ben tot pagina 13 gekomen...

Ik geef je absoluut respect dat je nog overal netjes op reageert.
    Ik zal je geen verwend nest noemen maar heb wel eng kritiek op je instelling.

Van de hele waslijst aan al die goede oplossingen die hier genoemd worden lijk je wel overal een excuus op te hebben, behalve dat van het vakantiegeld. Bij jou is het glas al helemaal leeg ipv halfvol. Zo jammer want als je het eens wat positiever bekijkt zie je ook de creatieve oplossingen.

Leven van toeslagen dat zou je niet moeten willen als het helemaal niet nodig is.Hoe lang wil je daar nog op blijven teren? Met al die bezuinigingen die de regering voorstelt zou ik liever eieren voor mijn geld kiezen. ik zou na je zwangerschap gelijk op zoek gaan naar een baan! niet alleen vanwege het financiele gedeelte want je gaat er echt wel op vooruit en al is het misschien 100 euro, daar kun je weer wat mondjes van voeden, maar ook voor jezelf voor je hele human being! en als je later weer in de werkende samenleving terecht wil komen is een groot gapend gat op je cv niet echt handig.

Ik heb ook nog wel 2 tips maar heel eerlijk gezegd vraag ik me af of er dan niet weer excuses voor gezocht gaan worden, sorry :)

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0

10. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland

11. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Je kunt ook excuses blijven zoeken, voor elke oplossing een nieuw probleem aandragen, kop in t zand steken en op je luie reet blijven zitten en afwachten.... T komt vast vanzelf goed! Dan zit je straks zo diep in de shit dat je er echt niet meer zo makkelijk uitkomt, en echt geen keuze meer hebt! Al ben ik van mening dat je die nu al niet meer hebt!
    genoeg oplossingen aangedragen, maar je gaat er toch niets mee doen, je wilt medelijden, dat is duidelijk! Sorry, maar kan hier echt boos om worden!!

Wij hebben het ook elke maand krap, genoeg inkomen, maar je leeft naar wat je hebt, en ik werk sinds de bevaling 2 dagen minder, dus moeten nog even wennen, maar wij hebben geen schulden! Spaargeld was op, masr vakantiegeld is binnen, dus dat is meteen naar spaarrekening gegaan! Geloof me, aan het einde van de maand ben ik heel creatief met boodschappen doen! En dan hoeven we niet eens minder lekker te eten!

Ik hoop dat je iets gaat doen met de tips, de dames steken er allemaal tijd en energie in om je die te geven, ga jij dan eens tijd en energie stoppen in de oplossingen!!!

Deel Deze Pagina