Wie wil mij meehelpen brainstormen? Nu bijna 3 maanden geleden ben ik bevallen van een meisje, Imee Sophie. Voorlopig zijn we daar nog even zoet mee (lees: genieten! ), maar manlief en ik vinden het al wel leuk om op zoek te gaan naar namen voor een eventuele volgende spruit. Als Imee een jongetje was geweest had ie Jeremia Ties geheten, roepnaam Ties. Daar waren we al een paar jaar over uit. Maar ineens hoor ik die naam toch behoorlijk veel, en dat vind ik maar niks! Voor een meisje hadden we ook nog een naam op de plank, Josha. Daar is manlief nog steeds helemaal weg van, maar ik dus niet meer...kortom: opnieuw op zoek! Wat vinden we leuk: - 1 of 2 lettergrepen - niet al te vaak voorkomend, dus niet in de top 10 of 20 - graag net even anders, zonder dat het gekunsteld wordt - hollands is leuk, maar namen als Pien of Fien vind manlief niks - geen engelse namen, internationaal mag wel - een mooie betekenis - het liefst zonder de letter S, omdat manlief een beetje slist... Onze achternaam is behoorlijk hollands en heeft 2 lettergrepen. Lang niet alle namen staan er mooi bij, dat is dus een complicerende factor. Ik ben benieuwd!
Imee & Juul Imee & Loek Imee & Giel Imee & Dion Imee & Merle Imee & Veerle Imee & Romée Imee & Danique
Bedankt voor jullie reacties! Imee & Juul vind ik erg leuk, maar onze achternaam begint met een L en Juul L.... klinkt niet lekker helaas. Veerle vind ik ook grappig, maar is iets te vlaams voor mijn gevoel. Dan vind ik Vera beter passen. Maties doet me denken aan een auto , dat wordt m dus niet. Maar hij is wel creatief! Iemand anders nog leuke ideeen?
Imee en Jula Imee en Milou Imee en Vere Imee en Ayla Imee en Fenne Imee en Jonah Imee en Micha Imee en Samuel Imee en Nathan Imee en Pepijn Imee en Jules Imee en Quinn Imee en Ward Imee en Jort
Jula vind ik leuk! Heb je enig idee wat die naam betekent? Milou vind ik ook leuk, maar manlief helaas niet. Lastig he, dat je het ook samen nog eens moet worden! Wat de jongensnamen betreft vind ik Jules super, maar dat heeft niet echt een mooie betekenis. Jonah is ook leuk, maar Pepijn, Quinn en Nathan dan weer niet. Nathan omdat die door de t vrij 'hard' klinkt, en Pepijn en Quinn zijn me iets te kak...
Voornaam : Jula Oorsprong: Pools Betekenis: afgeleid van Julius (De jongeling/Gewijd aan Jupiter) Er is niet zoveel te vinden over deze naam, maar ik denk dat de betekenis wel klopt als je naar andere namen die er op lijken kijkt, Julia heeft ongeveer dezelfde betekenis.