Zoals meerdere hier komen wij maar niet uit de namen. En aangezien wij een grotere kans hebben dat ons meisje te vroeg gaat komen wil ik eigenlijk wel graag de knoop doorhakken. Vandaar dat ik toch maar eens een topic hierover start. Mijn man houdt van Hollandse namen en vind bijvoorbeeld Amber, Anouk of Lana leuk. Ik vind zelf iets minder Hollands leuk als Luna, Mila of Elin. Luna (als Loena) vonden we beiden leuk, maar deze naam komt als Luuna al in de familie voor en is daardoor afgevallen. Ik hoop dat jullie nog leuke ideeën hebben!
De onze gaat Mila heten! Vind dit echt een geweldige naam.. Verder vind ik Nina ook heel mooi en Luna ook erg gaaf idd!
Wat in elk geval wel duidelijk is (of is het toeval?) is dat jullie beide van namen met 2 lettergrepen houden Oh en namen die vorig jaar behoorlijk populair waren! (allemaal top-50) Uit jullie namen vind ik Lana en Elin het leukst. Amber, Anouk en Lana vind ik trouwens niet super Hollands maar goed! Misschien nog leuk om te weten: In 2011, hoe vaak de namen die jullie noemen gegeven zijn en op welke plek ze dan staan. Elin 424x - plek 24 Mila 398x - plek 27 Amber 342x - plek 32 Anouk 331x - plek 34 Luna 322x - plek 38 Lana 279x - plek 46 Hier wat ideetjes... Abby / Ebbi Amy Aniek / Anniek Bente Britt Carmen Chloë Daisy Dana Demi, Dewi Donna Elise / Elize, Elisa / Eliza Ella Enora, Elora Fay Fenna Flore Gwen Indy Iris Irsa Isa / Iza, Ise / Ize Isis Jade Jana, Jara Jenna Jinte, Jente Lara Lauren Lilly Lina, Liene Lisa / Liza, Lise / Lieze / Lize Liv Liva, Livia Liz Loïs, Loïse Lola Lora, Lore, Lori Lucy Lynn Mara, Maren Maya Merle Mia Milou Mira Mirte Nika, Nieke Nina, Niene Ninthe Noa Noëlle Nora, Nore, Nori Rana Romee / Romée Romy Rosa, Rose / Roos Sara, Sare, Sari Sylvie Tara Tess Tirza Veerle Viënne, Viënna, Vianne Ziva Zoë
Fenna Eline Faye Eva Evy Ayla Britney Caya Caylin Dahnee Dana Fenna Gia Gina Hannah Isa Ivana Ilja Ina Juliska Jalissa jenisa Juna Julia Jonne Kaylie Kyra Kirstin Livia Lucia Larissa Kimberley Mandy Marissa Marisja Naomi Olivia Priscilla Quinty Rachella Romina Serena Sylvana Tara Ziva
super! Ik ga de lijstjes vanavond even doornemen met hem. Maar klopt inderdaad dat we van namen met 2 lettergrepen houden. dat hebben we dan wel weer gemeen! De populariteit is nog wel een punt om over na te denken, dus bedankt voor het lijstje van hoe vaak ze voorkomen. En nog meer tips zijn altijd welkom!