Namen van je kinderen die op elkaar lijken

Discussie in 'Babynamen' gestart door Thunder, 11 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vinden jullie er van als de namen van je kinderen op elkaar lijken?

Wij hebben nu een drie lettergrepige naam die eindigt op -ijn, kun je dan de tweede naam daar ook op laten eindigen of is dat maf?

Dus bijvoorbeeld (ik verzin even wat) je hebt een zoon constantijn en je noemt vervolgens je dochter annemijn.

2. gusto

gusto Niet meer actief

Het hangt echt van de namen af maar ik vind het al snel een kwik, kwek en kwak combinatie...

3. Noah04

Noah04 Actief lid

9 mei 2014
    354
    0
    0
    Het hangt van de namen af, denk ik.

4. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

Hmm ligt inderdaad wel aan de namen, maar meestal vind ik het teveel op elkaar lijken. Zo hebben wij een Féline en vinden we Sabine een mooie naam maar lijkt het wel heel veel op elkaar door de -ine uitgang.

5. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Je raakt al snel in de war dat je je verkeerde kind roept en denk dat dit het dan in de hand zou werken.... Maar het leuke is... Je mag het zelf weten:)

6. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Zou ik niet doen.

7. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    ik zou het ook niet doen.
    Wij vonden Elin heel mooi voor als we een dochter zouden krijgen, maar dan zou het 'lin' gehalte wel erg hoog worden

8. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik zou het ook niet doen.

9. Amethist

Amethist Niet meer actief

#9 Amethist, 11 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 sep 2014
    Nee, ik zou dat niet doen. Ons zoontje heet T.obin. Ik vind voor een meisje Julin en Marin leuke namen, maar die zouden om deze reden dus toch afvallen.

10. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Hangt erg van de naam af zoals hier al werd gezegd. Mijn dochter en zoon hebben beiden een naam van vier letters, de eerste twee letters zijn hetzelfde. Als het mijn eerste kinderen waren geweest had ik het waarschijnlijk niet gedaan, wegens het Pim en Pom effect. Maar hoe meer kinderen, hoe minder dit speelt heb ik gemerkt.

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Nee ik vind het niet mooi.

12. MamaMoes

MamaMoes Niet meer actief

Kan leuk zijn! Hangt een beetje van de namen af. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ze zijn. ;)

13. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Ik vind het zelf idd ook erg van de naam afhangen! Zit zelf ook met dit geval voor sommige namen. We hebben nu een lijstje waarop ook een paar namen staan die kwa klank erg lijken op die van ons dochter. Maar dan is de afweging, is het storend? En weegt het op tegen hoe mooi we die naam vinden... Dat verschilt dus erg per naam of het voor ons te storend is. Maar bij mij geeft denk ik toch de doorslag of ik de naam mooi vind!

14. MamaMoes

MamaMoes Niet meer actief

Dat zou ik ook doen hoor. Uiteindelijk lijkt dat me het belangrijkst!

15. Sifra

Sifra Niet meer actief

Toch vind ik de naam van jullie zoontje i.c.m. de namen die jij leuk vindt voor een dochtertje wel heel erg leuk klinken hoor.

Ik denk dat het dus een beetje afhankelijk is van de namen of het een jut en jul effect geeft, hoeft denk ik niet altijd.

16. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hangt van de namen af. Maar ik zou er ook goed over nadenken als je eventueel nog een derde (en vierde, en vijfde?) kindje wil later. Geef je die dan ook een naam met dezelfde klank, of een heel andere. En dan rijst te vraag: is het dan niet of het derde kind 'buiten de boot' valt... Toevallig loopt hierover net een ander topic op dit forum...

17. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Bij ons is het wel zo, en ik vind het dus ook niet storend. Onze derde naam heeft deze twee letters niet aan het eind, wij hebben alle namen dus ook puur gekozen omdat we het op zichzelf staand mooie namen vinden.

En eerlijk gezegd vind ik het ook echt niet uitmaken hoe goed of minder goed namen bij elkaar passen. Als je de namen mooi vindt, gewoon doen. De kinderen groeien op als individuen en ik heb er verder echt nooit bij stilgestaan hoe de namen van mijn broers bij de mijne passen, bijvoorbeeld. Zo ook mijn ouders niet.

Deel Deze Pagina