@Hilly Het CB vond t ook heel vreemd dat t met KV juist beter werd maar ik had ook een sterk toeschietreflex en t was echt een drama. Ook groeide ze niet meer goed waardoor ik snel moest overstappen (in 1,5 week ongv afgebouwd) Ik heb een draagzak maar die is niet goed, hij trekt ook enorm aan mn nek waardoor k maar een stukje kan lopen en ze zit r niet lekker in waardoor ze t niet echt prettig vind. Een draagdoek vind ze denk k wel fijn en ik ook maar ik zie door de bomen het bos niet meer welke ik dan zou moeten hebben. Wil niet weer een miskoop. Financieel gezien kan ik er niet veel aan uitgeven en ben bang dat ik niet snap hoe ik zoiets veilig moet knopen. Maar misschien toch me er wat in verdiepen
Ik had ook een draagzak die enorm aan mijn nek trok (van Chicco). Ik heb toch maar een draagzak van ByKay gekocht. Ik was ook bang dat dat knopen niet ging lukken. Maar het is eigenlijk best makkelijk. Gewoon oefenen. Ik gebruik hem niet heel vaak, maar afgelopen week was DL erg onrustig en we moesten steeds met haar rondlopen, maar dat is een aanslag op mijn rug, dus heb ik haar in de doek gedaan en ze sliep vrijwel meteen.
Zit daar verschil in ten opzichte van Tommy ? Of Diilfrax? Daar staat ook bij van anti-koliek en heb Speen 1 met langzaamste melkstroom. Maar t helpt niet echt bij mij.. Ik las wel goede ervaringen over dr Brown idd
Dr. Brown was hier dé fles. @draagdoek Ik kan de vipcarrier bamboo aanraden om mee te beginnen. Rekbaar, dus makkelijker te knopen. Wel warm, dat wel. Qua geweven heb ik niet superveel ervaring.. Ik heb nu net mn eerste geweven doek binnen, de callin bleu. Ga ik op echt warme dagen gebruiken
Hoeveel was je daar aan kwijt als ik mag vragen? Er zit ook altijd iets van een instructievideo bij toch
Ten eerste; wat ontzettend vervelend, al dat gehuil. Als je het idee hebt dat ze echt pijn heeft dan zou ik je aanraden toch naar de dokter te gaan. Mijn ervaring is dat het best lang duurt voordat iemand serieus naar je luistert dus hoe eerder je melding maakt hoe eerder je uiteindelijk geholpen wordt. Wat betreft de draagdoek; het is inderdaad vaak een hele aanschaf. Je kunt sowieso marktplaats in de gaten houden. Of misschien op dit forum bij vraag en aanbod kijken of er iets te regelen valt met één van de andere forummers. De meesten zijn wel behulpzaam! Misschien dat je tegen een kleine vergoeding de draagdoek van iemand mag lenen o.i.d. Veel sterkte ermee!
Herkenbaar je verhaal! Hier hebben wij wat aan gehad: - dr Brown flessen - sab simplex ( tegen krampjes, uit Duitsland) - pepti voeding ( uiteindelijk voorgeschreven door kinderarts om te proberen) zou je altijd zelf een pak van kunnen halen en eens koken of het verschil geeft - draagzak Bondolino. Fijne draagzak die makkelijk is! Deze heeft me echt wel de dagen door geholpen. Verder de leefregels Reflux hanteren. En je proberen bij de situatie neer te leggen. Ik merkte dat ik juist heel erg verdrietig en onzeker werd door allemaal mensen in m'n omgeving die geen ervaring hadden met een onrustig kindje en vonden dat ze maar een poosje moest huilen omdat het blijkbaar een temperamentvol kindje zou zijn. En neem eens een middag voor jezelf. Misschien kan je partner een dagdeel bij jullie kindje zijn of kunnen opa/oma hier iets in betekenen. Dan kom je zelf even tot rust en kun je even ontspannen en weer opladen.
Wat betreft draagdoek: ik wilde er ook 1, en op advies van mijn medeforummers heb ik er eerst 1 gehuurd op Babybij : draagdoeken en draagzakken | Doekenbieb Vond dat wel ideaal. Heb nu via een FB groep een tweedehands Bondolino aangeschaft. Dat is combi van draagzak, met 1 keer knopen, ideaal!
Ik zou niet meteen aan reflux denken. Het is vrij normaal dat kindjes mondjes voeding teruggeven toch? Als het zuur is, dan merk/ruik je dat meteen dus daar zou je niet over kunnen twijfelen. Dr. Brown werkte hier niet, net als sab simplex. Draagdoek werkte wel goed, net als douchen, babymassage en wandelen...wandelen... en nog eens wandelen. Ik weet niet hoeveel kilometers ik heb afgelopen... En als ik het nog eens over mocht doen, zou ik niet vanalles zijn gaan uitproberen. Ik denk dat vooral dat voor onrust zorgt. Zo heeft het ook veel impact op de darmpjes van een kind als je van bv naar kv overgaat, of van voeding veranderd, of dan weer sab simplex...dan weer infacol..vsm...nutriton en noem maar op. .. Mijn zoon sliep de eerste maanden nauwelijks. Hier en daar een uurtje. En wakker betekende huilen. Ik krijg er nog de kriebels van als ik eraan denk. Hoeveel slaapt jouw kindje per dag?
Zo gaat t hier dus ook je zegt de eerste maanden, was t op een gegeven moment over? Of geleidelijk? Ik ben zo blij als k eindelijk een vrolijk kindje heb ipv een huilend kindje. Ze slaapt hier ongeveer 7u per nacht denk ik en overdag af en toe een uurtje, dan weer een kwartiertje, heel wisselend. Als ze wakker is huilt ze meestal, soms is ze ook gewoon 3u achter mekaar wakker
De nachten waren bij ons ook een ramp en niet anders als overdag... ik zou echt blij zijn geweest met alleen al 3 uur slaap per nacht hahah ik weet niet hoe vaak ik daarvoor gebeden heb Maar hier werd het pas bij 9 maanden langzamerhand minder... Ik wil niet al te negatief zijn want het hoeft voor jou natuurlijk niet zo te zijn! De ergste krampjes zijn meestal met 3 maanden over. Kijk eens op YouTube naar babymassage (voor krampjes) daar hebben wij w wat aan gehad. En draagdoek zou ik ook echt aanschaffen. Volgens mij kun je ze ook heel makkelijk zelf maken, google maar eens. Het is gewoon een lap stof. Eigenlijk belachelijk om daar 50 euro voor uit te moeten geven!
Veel flessen zeggen "anti koliek" te zijn, echter er zit wel een groot verschil in. Een dr brown fles kan je helemaal strak draaien en toch kan je kindje goed drinken zonder vacuum te zuigen. De lucht die in de fles binnen komt gaat niet door de melk heen, maar door dat blauwe binnending. Hierdoor komt er geen extra lucht in de melk. He is lastig uit te leggen Tomme en difrax gingen hier in 5 minuten leeg en zo niet dan stonden ze vacuum en kon er niets uit. De dr brown zorgde voor 15 minuten. Van veel krampen naar geen krampen. Speen s van difrax gaat sneller dan level 1 van difrax Ik geef altijd het advies om een dr brownsfles te proberen. Mijn voorkeur gaat uit naar de smalle variant. Als level 1 nog te snel gaat heeft deze fles nog een 'prematuurspeen'. Deze speen gaat nog langzamer en is juist bedoelt voor te snelle drinkers en niet alleen voor prematuurkindjes.
Hier was het een vicieuze circel van krampjes, reflux, huilen en niet slapen. Want als ze huilt hapt ze extra lucht binnen waardoor de reflux en de krampjes erger werden en ze niet goed kon slapen waardoor ze ging huilen etc. Toen we er voor zorgden dat ze een aantal dagen koste wat kost kon slapen konden we ook beginnen de andere problemen op te lossen. Ben je al eens op deze website geweest? Onrustigebaby.nl | Type onrustige baby Hierdoor kwam ik erachter dat al die mensen die tegen ons zeiden dat we gewoon een wakkere baby hadden die minder slaap nodig had het toch behoorlijk mis hadden en kon ik een diagnose stellen voor dochter en daar naar handelen.
Ts. Bijna elke baby heeft reflux, maar veel babys hebben er geen tot weinig last van. Als jij denkt dat dit mogelijk speelt kan je zonder enige probleem al de leefregels voor reflux toepassen. Dit kan nl geen kwaad, hooguit niet helpen. Hierboven heb ik al uitleg over de dr brownsfles gegeven, ook voor jou kan dit helpen. Schud je de fles, zoals op de verpakking staat? Nooit doen! Dmv schudden zorg je voor extra lucht in de voeding, dus in de maag en darmen. En dat is de veroorzaker van de meeste krampen. Hieronder nog wat leefregels van reflux; - zorg voor rust en regelmaat (niet per definitie op de klok, maar een vast ritme zoals: verschonen-fles-boeren-knuffelen-'spelen'-naar bed bij eerste vermoeidheids signalen-slapen-verschonen etc). - zorg voor niet te veel prikkels. - geef je kindje vaker kleine porties per dag. - maak de flesvoeding op de juiste manier klaar, koud water opwarmen, poeder erbij en roeren. (Warm kraanwater wordt voor elk kindje afgeraden, schudden zorgt voor extra lucht en extra lucht zorgt voor druk op de maag waardoor er meer voeding in de slokdarm komt en voor extra krampen). - zorg dat de voeding minimaal 20 minuten duurt. - houd je kindje zo rechtop mogelijk, waarbij de fles zo horizontaal mogelijk is zonder (!) dat er lucht in de speen komt. - zorg dat je kindje goed boert. - houd je kindje na elke voeding een half uur rechtop. - zorg dat alles waar je kindje in ligt schuin staat. - til bij het verschonen niet de beentjes te hoog op, maar draai je kindje. - een ergonomische draagzak/doek kan wonderen verrichten. - sommige kindjes slapen liever op hun buik.
Bij ons was t ook zo. Na 3-4 maanden werd het beter. Ook bleek uiteindelijk (nadat ik was uitgemaakt voor overbezorgde moeder enz enz) reflux en heeft toch ook maar pepti gehad. Ik heb nu de vrolijkste jongen die er is. Ik dacht ook zoiets van 'wordt t nog wat haha', maar ja, het wordt heel veel! Hou vol!
Hier ook dr. Brown fles. En fv met spa blauw omdat we een hoge waterhardheid hier hebben. Let wel even op na het openen van de fles maximaal 24 uur in de koelkast bewaren. ( in het begin kleine flesjes spa blauw en later zaten we op een literfles per 24 uur )