Hebben jullie misschien aanraders qua speelgoed voor een meisje van anderhalf? Ik merk namelijk dat ze uitgekeken is op haar huidige speelgoed en wil wat nieuwe dingen voor haar aanschaffen. Waar spelen of speelden jullie meisjes mee rond die leeftijd?
Bal, hamerbank, duplo, treinbaantje, voelboekjes, schuifboekjes, plaatjesboeken, trek/loopbeestje, kiepwagen, stapeltoren, houten knop-, blok- en chunkypuzzels, rijgkralen, tekenen, verfen, kleien, step. Daarnaast haalt ze graag voorraadkasten leeg, om alle potjes/zakjes/flesjes te gaan uitproberen/sorteren. (Dl is nu 21 maanden, maar bovenstaande speelgoed hebben we al half jaar en speelt ze nog steeds mee, wisselt beetje af. Momenteel is treinbaan populair want kan ze zelf inmiddels in elkaar zetten).
Boekjes (met flapjes) Mega blocks Klei Toet toet auto's Veger en blik (voor kinderen) Balletjes Loopfietsje Puky Wutsch Stapeldozen van Jankd Wasco Zand(bak)
-Memory (Bert & Ernie) & Domino (Dora). (nog) niet om het spel zelf te spelen, maar wel om alle kaartjes/steentjes uit de doos te halen, te benoemen, en weer in/uit/enz - zelfde met vloerpuzzels van Bert & Ernie, ze kan ze (nog) niet maken, maar bekijkt alle puzzelstukken met grote aandacht welke figuurtjes erop staan - trekhondje blijft favoriet - tekenen met dikke kleurpotloden, wasco, en stempeltjes (action) - toet toet over de baan heen rijden en wegdelen los en vast maken. Alle anderen soorten auto's rijden ook over de baan - zelf voorleesboeken 'lezen' (Floddertje, Barbapapa, Dora, dieren), luikjesboeken, boeken met geluid - schoenen passen (tweedehands op de groei gekocht liggen in een la) - Nijntje verstoppertje spel met de kaartjes spelen - koprollen oefenen op grote bed of zo'n zelfopblaasbaar kampeermatje - fisher price theeservies met geluid, en haar gewone keukentje onderdelen - muziekinstrumenten (trommel, xylofoon, fluit, keyboardje) - super / magisch zand (zandbak ook) Met name de memory/domino/grote puzzels zijn hier momenteel favoriet met voor haar herkenbare figuren. Meeste speelgoed koop ik overigens bij de kringloop voor een paar euro (of anders marktplaats). Eigenlijk bijna alles wat ik meeneem vindt ze leuk.
Mijn dochter vindt veel verschillende dingen leuk: bal, duplo, boekjes, pop, tekenen/kleuren, loopfiets, (houten) puzzels met grote stukken, keukenspulletjes (pannetjes, theeservies), trekkers met poppetjes en sinds kort heeft ze ook het magnetische tekenbord ontdekt. En buiten speelt ze graag met haar harkje en bezempje en natuurlijk is de zandbak erg favoriet.
Al het andere is hierboven al genoemd.. Maar wat pas echt leuk is.. Mama's schoenen Wc papier trekken De laden van de kast open doen Aan de gordijnen trekken Wegrennen als ze iets gepakt heeft van mij De pannen uit de kast De opladers uit stopcontact trekken Hihi zo kan ik nog wel even doorgaan... Kleine boef! Van haar echte speelgoed vind ze puzzels leuk en een stok met wieltjes die ze over de grond kan rijden en herrie maakt.. En ook boekjes we hebben er eentje met een badeend erin en ze zegt continu waar is kwakkwak net als ik doe (zogenaamd eend niet zien). En badeendjes! Alle soorten en maten Dochter van 17 mnd