Storend?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Amarens, 25 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Jullie mening is het storend om een naam te laten eindigen met een beginletter van de voorzetsel? Voorbeeld Liv van Dijk, storend of niet?

2. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ligt aan de naam/letter. Wanneer ik Liv van Dijk hardop uitspreek lijkt het meer op 'liffan dijk'. Noud de Jong vind ik weer heel anders.

Nou spreek ik wel met een dialect waardoor de eindklank -v sneller een -f wordt, dus ik weet alleen niet of dat persoonlijk voor mij zo is of dat je daar echt iets aan hebt ;)

3. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ik vind het wel een beetje storend en zou er zelf niet voor kiezen.

4. Aries

Aries Niet meer actief

Het hangt echt van de naam af. Het hoeft van mij niet fantastisch te klinken, maar het moet wel verstaanbaar zijn. Liv van Dijk vind ik wel gaan, omdat van Dijk zo'n bekende achternaam is dat het wel makkelijk van de voornaam te onderscheiden is.

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Dat ligt er voor mij aan wat de namen zijn. Cas Schipper vind ik bijv echt geen goede combinatie. Maar zoals eerder benoemd, Noud de Jong is helemaal niet storend.

6. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Nee, geen problemen mee! Onze zoon heeft dat ook... Eindigd op een M en onze achternaam begint met een M. Kan prima!

7. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik vind het niet altijd storend.
    Als je hem een paar keer achter elkaar hardop uitspreekt en er niet over struikelt denk ik dat anderen dat ook niet zullen doen

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik vind het niet storend, maar ik zeg ook nooit voor- en achternaam heel snel achter elkaar op, er zit bij mij altijd iets tussen ;)

Deel Deze Pagina