Jullie mening is het storend om een naam te laten eindigen met een beginletter van de voorzetsel? Voorbeeld Liv van Dijk, storend of niet?
Ligt aan de naam/letter. Wanneer ik Liv van Dijk hardop uitspreek lijkt het meer op 'liffan dijk'. Noud de Jong vind ik weer heel anders. Nou spreek ik wel met een dialect waardoor de eindklank -v sneller een -f wordt, dus ik weet alleen niet of dat persoonlijk voor mij zo is of dat je daar echt iets aan hebt
Het hangt echt van de naam af. Het hoeft van mij niet fantastisch te klinken, maar het moet wel verstaanbaar zijn. Liv van Dijk vind ik wel gaan, omdat van Dijk zo'n bekende achternaam is dat het wel makkelijk van de voornaam te onderscheiden is.
Dat ligt er voor mij aan wat de namen zijn. Cas Schipper vind ik bijv echt geen goede combinatie. Maar zoals eerder benoemd, Noud de Jong is helemaal niet storend.
Nee, geen problemen mee! Onze zoon heeft dat ook... Eindigd op een M en onze achternaam begint met een M. Kan prima!
Ik vind het niet altijd storend. Als je hem een paar keer achter elkaar hardop uitspreekt en er niet over struikelt denk ik dat anderen dat ook niet zullen doen
Ik vind het niet storend, maar ik zeg ook nooit voor- en achternaam heel snel achter elkaar op, er zit bij mij altijd iets tussen