wie helpt? oplossing peuter in stoel?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tijdvoormezelf, 4 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik zou toch een gesprek aanvragen met de directie om zo tot een oplossing te komen.

Buiten het feit dat hij uit die stoel is gedonderd, hij was duidelijk "alleen" toen dat gebeurde.
    In die tijd dat hij alleen was had hij dus ook van alles naar binnen kunnen schuiven wat hij niet mag hebben. Met alle gevolgen van dien.

2. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Nou inderdaad! Hij zat toen dus zonder tafelblad aan de tafel bij de rest van de kinderen en er was geen leidster bij... Zeker even een goed gesprek aangaan!

Wat betreft de stoel: kinderen van 2 kan je prima leren zelf de stoel op en af te komen, ik zou vooral wel veel blijven oefenen thuis. Maar het allergie-probleem lijkt me erger, ik weet niet hoe ernstig zijn reacties zijn (alleen slijmvliezen, braken of zelfs shock), maar hij kan dus nooit alleen gelaten worden tijdens het eten.

3. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    En een "sack en seat"? Dat dient eigenlijk om van een normale stoel een kinderstoel te maken. Lijkt mij dus voorzien op veiligheid en houdt het kind ook op de stoel.
    Mijn 2,5-jarige kan ook nog niet zelf op en van een gewone stoel af, hij is nog te klein hiervoor (kledingmaat 92, in sommige dingen nog 86); bij een kinderstoeltje (Ikea met die "dikke pootjes") lukt het al wel.

4. Sjaccie

Sjaccie Actief lid

9 jun 2012
    182
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hier een kleine meid van bijna 2 en die zit ook op een stokke met riempje en een tabletray. Ook niet los hoor, ze gaat elke keer staan en kan niet zelf van die stoel af dus ja.. dan valt ze ook elke keer naar beneden en dat vind ik het niet waard...

5. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Buiten het feit dat een passende kinderstoel erg handig zou zijn in dit geval, wil ik er wel even op wijzen dat niet alles voorkomen kan worden natuurlijk. Je kindje zit nu eenmaal op een kdv waar hij alles samen doet met andere kindjes en tjah...dan geven ze ook wel eens een stukje brood aan elkaar. Natuurlijk moet en kan er extra op gelet worden maar jou kindje is natuurlijk niet de enige daar, dus ik ben toch wel benieuwd hoe je zou reageren als het een keertje fout gaat? Aangezien je nu al behoorlijk boos bent...

6. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Qua allergieen vind ik.je zorgen wel terecht.
    Maar wat het stoelprobleem betreft...ik weet het niet. Dat er een kind va de stoel valt wil niet per se zeggen dat ze alleen waren. De leidsters hebben maar 1 paar handen en ogen en dus kan het voorkomen dat ze iets net niet zien gebeuren.
    Dat hoort erbij.
    Maar kan je hem idd niet leren er zelf op en af te klimmen. Kan mijn zoon van 19 mnd nu ook zelf. Met die tabletray kan hij er ook nog uitklimmen dus dat is ook niet veilig.

Moet dit topic trouwens niet verplaatst worden naar peuters of verzorging/veligheid?

7. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Ik ben vooral boos omdat ze ons toegezegd hebben bij de overgang van baby naar peuter zijn kinderstoel mee te krijgen. Dit hebben ze dus ook een mand gedaan en nu opeen veranderd zonder ons in te lichten. We komen er nu dus achter.
    Ik snap heel hoe dat t niet altijd te voorkomen is, is al eens misgegaan bij de baby 's . Dan ben ik niet boos omdat ze zich aan de gemaakte afspraken houden.

8. tijdvoormezelf

Ben er vandaag geweest. Zeggen ze dat t prima is gegaan en dat ze er met eten wel altijd bijzitten.
    Kom ik thuis zegt mijn man dat ze vanmorgen bij de overdracht juist hadden gezegd dat ze m apart aan een kleine tafel zetten omdat ze niet altijd erbij kunnen zitten.
    Wordt beetje gek van die tegenstrijdigheden. Gaat altijd zo.
    Heb t idee van de play tray voorgesteld en ja dat wilden zE eigenlijk niet want de andere kindjes hebben dat ook niet. Maar ze gaan t overleggen.
    Thuis gekomen geprobeerd op de Stokke te oefenen. Maar hij weigert echt. Wil alleen in zijn rode ikeastoel zitten

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    vind ik niet zo raar want zo'n stokke betekend voor hem nu een zeer hoofd ;)

10. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Tijdens eten op het kdv zijn de leidsters er toch bij?? Dan kan toch een leidster naast hem zitten??

Mijn zoontje had meerdere voedselallergieen. Tijdens eetmomenten zorgden de leidsters ervoor dat hij niks van andere kindjes kon pakken. Hij heeft nooit appart gezeten. Ik vind dat ook zielig als ze dat doen.
    Ik zou een goed gesprek aan gaan met de leidsters!

11. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ze zetten je kind apart ?! Nou lekker gezellig eetmomentje met zijn allen dan, arme ziel :( vind dit echt niet kunnen!

Ik zou kantoor bellen en de situatie uitleggen. Turkije kan een ongeluk gebeuren, maar dat ze moeilijk doen om een zitje te regelen wat veiliger is vind ik van de zotte... Kom op zeg , als het kind niet zelfstandig kan afstappen dan moeten ze er wat voor verzinnen.

Ik zou echt even contact hogerop zoeken en uitleggen en zeggen dat je bij t Kdv zo geen goed gevoel meer hebt bij het achterlaten van je kind en dat de overdrachten verschillen.

G er achteraan meid, gaat om je kindje ;) ongelukjes ok kan gebeuren, maar ff een stoel regelen met blad of riempjes of gewoon een Ikea stoel en dan maar in en uit tillen .... 14 kilo moet lukken, ze tillen toch ook wel kindjes op andere momenten die zich voordoen?

Succes met alles !

12. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik snap dat sommige zeggen dat je altijd bij de kindjes aan tafel moet zitten en geloof me, dat gebeurd bij de meeste dagverblijven ook gewoon. Als ik met de kinderen aan tafel zit (en dat zijn er op een peutergroep soms 13 tegelijk!) zorg ik ervoor dat inderdaad de kinderen met allergieën naast mij zitten. Dit is bij ons dan ook op een tripp trapp stoel maar, op het moment dat een ander kindje links je aandacht ook nodig heeft KAN er aan de rechterkant wat gebeuren. En ja dus ook dat een kindje valt.
    Als ik puur naar mezelf kijk zou ik proberen om je kindje zo lang mogelijk in de kinderstoel te tillen maar dat heeft wel gevolgen voor mijn rug. En de afgelopen maanden zou het niet eens hebben gekund.
    Al die regels over het tillen en op hoogte werken zijn niet voor niks doorgevoerd. Kinderen zitten aan tafel in stoelen of op banken waar ze zelf op kunnen klimmen (vanaf dreumes/peutergroep) juist om de rug van de medewerkers te ontzien. Er waren te veel mensen met rug klachten in de kinderopvang. Sommige organisaties gaan daar makkelijker mee om maar als wij controle krijgen en ze zien dat wij te veel "onnodig" tillen dan krijgt de stichting een waarschuwing.

De meeste leidsters zullen echt wel hun best willen doen maar zijn nou eenmaal aan regels en grenzen gebonden. En natuurlijk laat je een kind dat wat groter is niet liggen als het valt maar, dat betekend niet dat je dan maar gewoon meerdere keren per dag moet kunnen tillen.

Een gesprek buiten de haal en breng tijden aanvragen lijkt mij de beste oplossing. Dan kun je rustig over het onderwerp praten zonder dat er kinderen omheen springen die afleiden. Succes.

13. tijdvoormezelf

Bedankt voor alle reacties. Vandaag gevraagd of Ze t blad van de Stokke willen gebruiken. Leodster Wil Dat niet en zegt dat een kind van twee gewoon zelf op en af een Stokke moet kunnen klimmen. Mijn zoontje is groot maar niet motorisch de snelste en kan t dus nog niet. En qua eten zitten ze er idd naast maar kun je de garantie niet geven want ze moeten ook wel eens weg van tafel wat ik me zo kan voorstellen. Ze gaan nu in t unit overleg bespreken. De leidster zei; dat is zo'n gedoe allemaal. Hij krijgt ook al zijn aparte eten.
    Tja dat is ons leven en een fractie daarvan krijgen ze mee te maken maar goed. Dat overleg is over twee weken. We hebben aangegeven graag ook een gesprek te willen buiten de haaltijd en daar werd niet op gereageerd. Eerst maar t unitoverleg en er waren ook collega's die er wel voor open stonden.
    We geven aan dat als ze zijn eigen stoel uitdr babygroep niet meer mogen gebruiken en dus iets anders doen dan we hebben afgesproken we daar graag van op de hoogte gesteld worden. Snapte ze ook niet want voor hun was dat allemaal logisch. Mijn man brengt m normaal en zegt dat t echt die ene leidster is die zo vreemd reageert en waar geen gesprek mee te voeren valt. Maarja die is er altijd.

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ts, wat vervelend zeg. hopelijk kan er wat geregeld worden met het KDV.

Weet wel, toen mijn dochter er heen ging (was ze wel kleiner) zaten ze allemaal in een grote bank met riempjes....er waren geen losse stoelen. Dat deden ze dus echt niet. Maar misschien even met het management overleggen ivm de allergieen?

(even offtopic, eiwit allergie..hoe ben je daar achter gekomen en hoe uit zich dat bij je kindje?)

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat vervelend dat deze leidster zo wenig begrip toont. Dat lijkt mij -samen met het niet doorgeven wat ze nu eigenlijk met hem doen- misschien nog wel een groter probleem dan de hele stoelenkwesie. "Gedoe" WTF??! Alsof jullie het expres doen om hun het leven zuur te maken.
    Ik zou zeker het gesprek aangaan met één van de leidster van de groep en een locatiemanager, en daarbij duidelijk aangeven dat jullie aan het einde van het gesprek over drie dingen duidelijkheid willen
    1. Snappen ze wel wat voor zorg jullie zoon nodig heeft en kunnen en willen ze dit bieden? Duidelijk aangeven dat je dit wil bespreken, omdat ze dingen die blijkbaa eerst me jullie zijn afgesproken, zonder overleg niet meer gedaan worden en dat zijn allergie bovendien wordt bestempelt als 'gedoe'.
    2. Hoe gaan ze zoveel mogelijk voorkomen dat jullie zoon iets verkeerds eet, zonder dat hij nog meer wordt afgezonderd van de groep.
    3. Hoe wordt het stoelprobleem opgelost.

Zeker bij het laatste punt kunnen jullie natuurljk zelf een rol spelen. Je geeft al aan dat je wel iets voor hem wilt kopen, maar ik denk dat het daarnaast ook gewoon belangrijk is dat jullie dit thuis met hem gaan oefenen.

16. tijdvoormezelf

(even offtopic, eiwit allergie..hoe ben je daar achter gekomen en hoe uit zich dat bij je kindje?)[/QUOTE]

In eerste instantie door de klachten die bij koemelkallergie horen. Nanlang proce van niet serieus genomen worden in het zh eindelijk neocate en een heel verschil.Daarna reageerde hij ook op alle fruitsoorten, vervolgens op tarwe en zovoort. Dit uit zich in hevige diarree en uitslag vooral in het gezicht . Er zijn nu gelukkig ook eiwitten waar hij wel tegen kan zoals kip en spelt. Maar t is een kwestie van uitproberen.

17. tijdvoormezelf

Tupp; goed verwoord ga ik zeker meenemen. Hoop dat we snel een gesprek krijgen. Wilde ze pas na het unitoverleg dus duurt nog wel een week of drie.

18. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap echt niet hoe Kdv/leidsters nog durven om zo te doen tegen de ouders!!

Sowieso vind ik het de normaalste zaak vd wereld dat als een kindje nog niet zelf kan blijven zitten ze zorgen dat hij veilig kan zitten en dus bij de andere kindjes aangezien dit een gezamenlijk gezellig moment hoort te zijn en het echt niet fijn is voor een kindje om alleen te moeten zitten.

En daarbij, ik werk ook op het Kdv en je hoort niet alleen naar leeftijd te kijken van je hij is 2 dus bla bla, niet iedereen loopt motorisch gelijk sommige zijn wat sneller dan andere, dit hoort geen probleem te zijn

Het feit dat jullie niet gehoord worden, om na breng en haal tijden een gesprek aan te gaan vind ik echt slecht! En zeker dat er met die ene leidster niet te praten valt vind ik echt niet kunnen

Wat ik al zei ik werk ook op het Kdv en snap dit niet, iedere ouder en kind die je nu hebt in deze crisis tijd moet je houden!!

Wij doen juist zo veel mogelijk om ouders in hun wensen tegemoet te komen en er is altijd tijd voor een gesprek

Gek gebeuren...suc6

19. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Ik heb niet alles gelezen maar bij ons op het kdv hebben we trip-traps en wij hebben bij de kinderen die zonder beugel zitten maar er nog wel af zouden kunnen vallen een los tuigje vastgemaakt aan de rugleuning van de stoel. Zo kunnen ze niet ineens naar voren kukelen en er zomaar afvallen. Vooral xniet als ze aangeschoven zijn aan tafel. Deze tuigjes kun je gewoon bij de hema of prenatal kopen. [​IMG]

20. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Wat een reinste bullshit dit verhaal.
    Kom op zeg er moet heus wel een oplossing te vinden zijn vind niet dat ze echt met je mee denken. Zou bij ons op het werk echt niet voorkomen en werk ook op een Kdv.

Heb zo niet een twee drie een oplossing omdat ik hun beleid en ruimtes niet ken maar er moet zeker een oplossing te vinden zijn.

Deel Deze Pagina