Geen LH-piek! Hoe kan dat?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lalaatje90, 11 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Hallo allemaal,

    Ik ben al een aantal maanden bezig met ovulatietesten. Iedere maand sinds het stoppen met de pil mijn ei gevonden door middel van testen en ovulatiepijn. Twee weken later werd ik altijd ongesteld.

    Een half jaar lang altijd een eisprong gehad, maar in januari en deze maand geen LH piek kunnen meten. De testen blijven licht...
    in januari wel ongesteld geworden, maar die heb ik niet zo heftig ervaren als anders.
    Deze ronde kan ik weer geen LH piek vinden. Hoe kan dat toch?

    Ik ben sinds twee maanden ook bezig met afvallen, maar niet zo extreem dat het daarom van slag kan zijn.
    Nu ben ik ook wel af en aan verkouden, lage weerstand dus, zou het daaraan liggen?

    Ik snap er niks van...

    Wie kan me helpen wat meer duidelijkheid te geven?

    Huisarts wil ik eigenlijk nog even mee wachten...
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  2. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Hm. Je cyclus is wel regelmatig. Vanaf welke dag test je en tot hoelang? Soms heb je 2 testjes per dag nodig. Ik heb in 1 jaar tijd ook maar 5x mijn piek gevonden omdat het steeds op een andere dag was. Heel irritant.
    Tis echt lastig soms. Welke testen gebruik je?
     
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.977
    17.016
    113
    Vrouw
    Hoe vaak per dag test je en met welke testjes? Had je in andere cyclussen een lange/ korte piek en was er iets van een oploop naar de positieve test toe?
    Ik zelf heb namelijk een erg korte piek ben ik achter waardoor ik hem vaak mis als ik niet 2x per dag test.
     
  4. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Ik ben vanaf dag 12 begonnen met testen deze ronde. 5 dagen lang 1 keer per dag en daarna overgegaan op 2 x per dag. Heb getest met die van Zwanger en Kids en ik ben nu weer overgestapt op die van de Action. Met die van Action vond ik altijd mijn piek.
    En een dag daarna de laatste groeipijn van het eitje. Heb ik nu ook niet dus.
     
  5. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Ik had met die van Action altijd een oploop naar mijn piek een paar dagen. Mijn piek was meestal in de ochtend en avond en de dag erna was ie alweer wat lichter, die dag had ik dan ook altijd ovulatiepijn en als de pijn weg was wist ik dat m’n ei gesprongen was m. Twee weken later werd ik dan ongesteld.
    Als de testen wat donkerder werden dan ging ik over op 2x per dag.
     
  6. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Oké! Ik denk dat je langer moet doortesten. En misschien vanaf cyclusdag 16 2x per dag. Smorgens vroeg niet doen maar liever tegen een uur of 11 ofzo en savonds tussen 7 en 8.
    Waarschijnlijk is je eisprong later en heb je een lf die iets gekrompen is van 14 naar 12 dagen ofzo.
    Probeer maar eens. Waar zit je nu in je cyclus?
    Dit ging bij mij toen steeds fout in ieder geval.. mijn eisprong was op den duur pas tussen cyclusdag 18 en 21 toen ik al gestopt was met testen.
    En de ovulatietesten van 2besure zijn ook heel goed! Die dipsticks. Daarvoor maakt het niet zoveel uit of je teveel hebt gedronken of niet.
    Het kan soms zijn dat je cyclus ineens veranderd. Het hoeft niet elke maand hetzelfde te zijn.
    Ik snap heel goed dat het frustrerend is als je je piek niet kunt vinden. :oops:
    Hoop dat je hier iets aan hebt :)
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Tot welke dag test je??

    Misschien is temperaturen iets voor jou ;);)
     
  8. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Ik test nog steeds :roflmao: iedere dag totdat ik eigenlijk ongesteld word.

    Ik ben niet echt regelmatig ‘s ochtends. :p
     
  9. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Is ook frustrerend indd!
    Ik test vanaf dag 12 totdat ik eigenlijk weer ongesteld wordt. Vanaf een uur of 10 ‘s ochtends en ‘s avonds rond 19.00 uur.
     
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Dat laatste is jammer.
    Ik denk dat dat meer duidelijk gaat maken dan de ovutesten nu doen.
     
  11. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Dat ben ik met je eens!
    Ik wacht deze maand even af, ik gok dat ik rond 22 februari m'n NOD, word ik ongesteld begin ik wel met temperaturen.
    Hoe begin je? Wat is handig?
     
  12. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.260
    1.090
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Ik heb zelf na een vroege miskraam en bij slechtere weerstand ook 3 keer een anovulatoire cyclus gehad. Geen lh-piek gevonden, en/of zichtbaar geen voldoende rijping van het ei/de eitjes op een echo. Maar wel iets lichter ongesteld na een normale cyclustijd (of 2 à 3 dagen meer).
    Ik denk dat mijn lichaam dan zichzelf beschermde tegen verminderd goede omstandigheden om een zwangerschap te dragen. De maand erna ging weer normaal.

    Ik vind ovulatie-testen zeer handig, maar temperaturen is de enige manier om te bevestigen of een ei ook echt gesprongen is. Tenzij je zaken bij een gynaecoloog met echo kunt bevestigen ;).
    Temperaturen liefst op een vast tijdstip, voordat je opstaat in de ochtend. Er zijn speciale ovulatiethermometers, die met twee cijfers achter de komma meten. Bijvoorbeeld van sensitest online.
     
  13. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Ow echt?
    Wist niet dat er speciale waren hihi. Bedankt voor de tip :D

    Echt balen dat ik geen groeipijn van het eitje voel, dat was mijn lichamelijke bevestiging.
     
  14. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Gisteren ben ik weer ongesteld geworden... nou ja, echt ongesteld kan ik het niet noemen, want het is lang niet zo erg als wanneer ik wel een eisprong heb gehad, dan ervaar ik kramp en menstruatiepijn en voel ik het vloeien. Nu al voor de tweede keer dat ik dat niet ervaar.

    @RoGiJuLi
    zou ik moeten gaan temperaturen of kan ik hiermee toch naar de huisarts gaan?
    Ik hoorde iets over bloedprikken op progesteron?
    Zullen ze mij Primolut voorschrijven o.i.d.?
     
  15. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Of je wil temperaturen is aan jezelf ;);)
    Ik vond het wel altijd heel fijn, zodat je dan zeker weet dat je een eisprong hebt gehad of niet. Dus het is wel een advies wat ik je wil geven.

    Waarom wil je naar de huisarts? Het is slechts 1-2x voorgekomen toch dat je je ei niet kon vinden met testen en zo gek onregelmatig is jouw cyclus niet.
    Als je op progesteron wil laten prikken, zal je toch moeten weten wanneer je ei is geweest. Anders kan de waarde heel verkeerd worden afgelezen.
    Waarom primolut oid laten voorschrijven? Ik zie daar geen reden toe :)
     
  16. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Oké! Heel duidelijk! Ik kan me heel snel zorgen maken, daarom juist de vraag hihi. Het is denk ik wel nodig om te bellen als het vaker voorkomt?

    Ik denk dat ik wel ga temperaturen.
    Rond 7.15 ‘s ochtends is het ideaalst voor mij. Registreren doe je dan in de FF app?
     
  17. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Klopt. Elke dag dan om 7.15 uur rectaal opmeten (direct als je je ogen open doet) en noteren in FF :)

    En als je dan nog vragen hebt, dan weet je me te vinden :)
     
    Lalaatje90 vindt dit leuk.
  18. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Dankje ! :thumup:
     

Deel Deze Pagina