BV na stopweek?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Sincerity, Apr 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sincerity

Sincerity Actief lid

Oct 14, 2010
    105
    0
    0
    Enschede
    Heeft er iemand ervaring met opnieuw borstvoeding geven na een week van stoppen (voor wat voor een reden dan ook).

Ik heb mijn meid een week lang +2 dagen KV moeten geven omdat ik anti biotika nodig had die NIET met borstvoeding samenging (Ik had voor de tijd al een kuur gehad die wel mocht maar die sloeg niet aan dus moest ik een sterkere)

Toen heb ik onder tussen geprobeerd te kolven, met veel moeite lukte dit de eerste 2-3 dagen goed in combinatie met syntocinon neuspray, alleen de laatste paar dagen lukte het maar 4-5x per dag.

Mijn productie is gigantisch omlaag gegaan terwijl mijn meid alleen is aangekomen. Ze weegt nu 4330gram, en ze moet ongeveer 90-120cc per fles op 7 voedingen zitten van de CB. Ik ben vandaag begonnen met borstvoeding en laatste keer dat ik kolfde leek dat ik niet meer dan 300 kolfde.

Dus 700cc-300cc=400cc over om te regelen.

Mijn meid krijgt nu 2 nachtvoedingen, 3 middagvoedingen, en 1 avondvoeding. Ik leg haar VOOR iedere voeding minimaal 15 minuten aan iedere kant aan. Vandaag heb ik een doorverwijzing gekregen voor een lactatiekundige dus morgenochtend bellen voor een afspraak zsm.. Alleen ik ben heel bang dat ik mijn borstvoeding niet op gang krijg.

Ik probeer ieder uur aan te leggen, maar ze hapt maar niet aan als ze eenmaal slaapt, maar als ik haar niet genoeg FV geeft blijft ze brullen maar dan blijft ze ook slapen voor een paar uur..

Ik ben bang dat de borstvoeding niet meer op gang gaat komen. Ook al helpt de lactatiekundige..

Ervaringen??!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Regeldagen inlassen, elke 2 uur aanleggen en/of kolven en in overleg met je lactatiekundige kijken of inzet van domperidon een optie is.
    Je moet wel heftig ziek geweest zijn als je AB moest die niet samenkon met bv (die heb je nl. nauwelijks)! Gaat het nu wel weer een beetje beter met je?

Overigens, je hoeft niet te wachten met bellen met een lactatiekundige (je hebt er toch wel eentje die IBCLC is he???), vaak kan dat zelfs in de avond wel!

Share This Page