Hoi allemaal, Vandaag is mijn menstruatie begonnen, drie rondes achter de rug nu na het stoppen met de pil (29-24-27). Een vriendin adviseerde mij met ovulatietesten te starten. Maar dat lijkt me zo'n gestress. Wat is jullie ervaringen? Raak je daardoor wellicht sneller zwanger? En op welke dag in cyclus zou ik dan moeten beginnen met testen? En welk merk test is het fijnst? Bedankt alvast!
Hoi hoi, Ik vind het zelf wel prettig om ze te gebruiken. Je weet dan iig zeker of je op het goede moment hebt geklust. Ik start meestal op dag 10 van mijn cyclus.. Einde van de middag, iedere dag eentje. Sommigen gebruiken er meerdere per dag om echt exact te weten wanneer de piek het hoogst is. Maar voor mijn gevoel maakt dat niet mega veel uit. Zodra je test het meest positief is springt je ei binnen 48 uur. De dag na mijn knaltest (teststreep is bij mij dan echt donkerder en sneller zichtbaar dan controle streep) test ik nog 1x om te zien of het mijn piek was. Dus ja.. Ik vind het testen zelf niet echt een gestress, ik denk niet dat je er sneller zwanger van wordt (was t maar zo) en soms maakt het het klussen wel een klein beetje een 'moet-je'. Ik denk dat als je in je vruchtbare periode om de dag klust je evenveel kans maakt 😉 Ik vind t alleen wel fijn om te zien dat er idd een piek is en daarna weer afloopt en ik dus ws wel een eisprong heb gehad en alles dus gewoon werkt. Om dat echt zeker te weten moet je temperaturen, dat doe ik zelf niet. Vind ik dan weer een gestress 😉 Ik gebruik overigens de dipsticks van Sensitest en zwanger en kids.. Erg fijn en duidelijke knallers. Succes!!
Ovulatietesten kunnen helpen om sneller zwanger te rakrn omdat sommige mensen op de verkeerde dagen sex hebben. Als je elke dag , om de dag of om de 2 dagen sex hebt kan je je eisprong bijna niet missen. Het kan zijn dat het gebruik van ovulatietesten ervoor zorgt dat je er meer mee bezig bent maar het kan ook een hulpmiddel voor je zijn. Mijn eisprong varieerde van dag 11 tot en met dag 19. De periode na mijn eisprong was atandaard 14 dagen. Omdat mijn vriend en ik soms qua werkuren totaal langs elkaar heen leven, was ovulati testen voor mij een mooie uitkomst. Als ik wist dat mijn ei eraan kwam dan vroeg ik hem om mij bijvoorbeeld wakker te maken als hij snachts uit zn werk kwam. We hadden zovaak mogelijk sex omdat we hier beiden erg voor in zijn, maar soms kwam het net even uit dat we elkaar misliepen en dan wilde ik niet mijn eisprong mislopen. Omdat voor ons sex geen moetje is en het hiermee nog steeds geen druk opleverde was het geen probleem. Er zijn koppels waardoor het averechts werkt maar je kan daar alleen achterkomen door te proberen. Wanneer je het beste kan beginnen wordt vaak uitgelegd in de bijsluiter. Ik begon meestal op dag 10 omdat het hier nogal varieerde wanneer die kon komen. De eerste maand gebruikte ik de testen van CB maar die zijn duur. De tweede maand heb ik die van action gebruikt icm CB. Zodra ik dacht dat de action test positief was checkte ik dit met de CB test. Zo kwam ik erachter dat die van action niet extreem knalden terwil CB wel een gaf.
Nou t wordt hierboven top uitgelegd! Ik gebruik t inderdaad ook om m'n eisprong te zoeken zodat we weten wanneer we in ieder geval aan de bak moeten Inmiddels heb ik m'n cyclus vrij goed in de smiezen en heb ik telkens op dezelfde dag m'n positieve Ovutesten. Ik ben begonnen met inderdaad vanaf dag 10 maar inmiddels doe ik t drie dagen lang en zie ik m oplopen/knallen. Ik moet zeggen dat ik t meestal niet zo aan m'n partner laat weten hoor. Hij weet wel dat ik t doe maar niet persee wanneer en ook niet wanneer t is. Ik merk dat m'n libido ook echt hoger is in de juiste week dus dat is sowieso feestweek hier thuis haha. Dat we t er niet expliciet over hebben helpt hier dat t niet als moetje voelt. Misschien heb je daar nog wat aan! Veel succes!