Het lijkt wel alsof ik continu vanalles vergeet. Een collega was naar de dokter geweest en ik vergat te vragen hoe het met haar ging. Ze liep met verband om haar vinger, maar het drong gewoon niet tot me door. Toen ze aan het eind van de dag er zelf toevallig over vertelde schaamde ik me dood. Mijn schoonmoeder belde of ik iets door wilde geven aan mijn man wat hij uiteindelijk weer van haar hoorde, want ik was het vergeten En het ergste is dat mijn man door de telefoon zei dat het niet goed ging op zijn werk en ik er daarna nooit meer naar heb gevraagd. Nu dagen later kreeg ik een boze reactie zo van je bent alleen maar met jezelf en de baby bezig... Aan de andere kant heb ik het gevoel bijna geen energie te hebben voor al die andere zaken dan mezelf...
Oh zo herkenbaar! Ik vergeet ALLES..echt, ik met alles opschrijven en ergens neerleggen dat ik het ook meteen zie, want anders gaat het mis. Kon deze week al 3x terug naar de winkel omdat ik steeds wat vergat...
jups. ik reed vandaag op de snelweg de afslag die ik moest hebben straal voorbij! terwijl ik die weg goed ken. en ik vergat een afspraak van de week (gelukig niet erg, ingehaald). normaal kan ik wel eens iets vergeten (boodschapje in AH ofzo), maar niet dit soort dingen. vrees dat het het begin van mijn zwangerschapsdementie is...
ik heb er ook last van...heel vervelend...maar ja...maak er soms ook wel gebruik van hoor ...als ik op m'n werk iets vergeten ben te doen zeg ik gewoon: ja...sorry...zwangerschapsdementie ...hahahahahahahaha
Hahaha ik zal dat onthouden van zwangerschapsdementie. Ik heb het ook hoor. Alleen dat is bij mijn laatste zwangerschap hiervoor niet meer weggegaan geloof ik. DIe dementie is blijven hangen.
haha, regelmatig last van. Kon op een gegeven moment zelfs niet meer voor de klas staan (ben docent) omdat ik mn kennis gewoon niet paraat had. Ik ben zelfs vergeten op te komen dagen bij het kennismakingsgepsrek met onze nieuwe teammanager. Zwanger of niet. Ik heb dus al een heel goede indruk achter gelaten. Ik hoop dat ik hier na de zomervakantie minder last van heb, want ze maakte me tijdens ons uiteindelijke gesprek nog wel even duidelijk dat de eerste klap een daalder waard is.
o ja en verder ook nog verward en verstrooid. Kan vaak niet op simpele woorden komen en gooi er met regelmaat de vreemdste zinsconstructies uit. Mijn zoon van 10 en ik kunnen hier de grootste lol om hebben.
ja dames ik heb het ook. Bij mijn eerste ook heel erg en had het nog steeds na de bevalling nu wordt het veel erger. IKmoet echt alles opschrijven . het liefst plak ik alles op deuren en zo om het niet et vergeten. Vandaag ook weer we zijn wezen zwemmen,stap ik de deur uit met manlief en terence in de buggy. ben ik bijna straat uit shit ik ben mijn jasje vergeten,maar dat was niet alles het jasje zat in de zwemtas nog. dus eigenlijk tas en al vergeten, mijn vriend jeetje jij vergeet ook alles en dan schuift hij het op mij af. terwijl als je met z'n 2en bent hij ook dingen kan onthouden zeker nu ik de dementie heb.ihihihhihhi tis wat maar goed ik proeer zoveel mogelijk opte schrijven.<<<<KIJK DIT DAN HEB IK OOK VEEL LAST VAN) spraak gebrek. liefs loesmari
Daar heb ik ook wel last van. Als ik er niet uit kom dan word het bijv: We gaan naar lblublelbvlblb dan zeg ik het maar zo hihi
Ja dat spraakgebrek komt me ook bekend voor. Laatst had ik het over batterijen in plaats van aardbeien Ik ben blij dat ik in elk geval niet de enige ben en hopelijk is het na de zwangerschap weer snel over.
Ik heb er ook veel last van .. Ging naar de winkel, denk bij mezelf ik schrijf een lijstje of ik vergeet de helft.. Vergeet ik natuurlijk men lijstje thuis! Uiteraard nog de helft vergeten. Al overloop ik het nog 10x thuis dan nog heb ik niet alles bij.. Moet zeggen dat ik ervoor ook al heel verstrooid en vergeetachtig was maar het is toch duidelijk erger geworden hoor. Maar als ik dan tegen mijn vriend zegt tis te zwangerschap, gelooft ie me ni
haha grappig heb er ook last van,terwijl ik normaal een goed geheugen heb en vaak weet waar de dingen liggen als mijn vriend ze weer eens ergens heeft laten slingeren maar nu,... ik vergeet alles,.moet goed nadenken waar ik het bv over heb gehad,.en niet uit de woorden komen ! mijn vriend ligt altijd dubbel en heb het zelf vaak niet door
Ik heb ook ERG veel last van vergeetachtigheid... had dit voor de zwangerschap al, maar nu slaat het ECHT alles.. vergeet werkelijk alles, op het irritante af En wat je zei van geen energie voor andere zaken dan jezelf.. ook DAT herken ik ZO erg.. ik heb nergens zin in, wil nergens heen, niet afspreken (ben op het moment zo'n waardeloze vriendin ) maar kan er echt niks aandoen...
Hm dat van die energie (of beter géén) hebben merk ik ook heel erg. Ik zit maar de hele tijd achter de pc of op de bank te zitten en geraak er maar niet uit, gewoon geen fut om iets te doen! Zou zo graag wat opruimen of eender wat, maar (vaak) lukt het gewoon niet. Ik zit hier de hele dag alleen met 2 hondjes, waaronder een pup van 13 weken.. Ik heb niet de energie om ermee te spelen en ik word van het minste geirriteerd en ambetant!
Hahaha wat een opluchting om dit allemaal te lezen zeg... Op mijn werk zeg ik de meest vreemde dingen ("loop even mee", tegen iemand in een rolstoel) en ook vanmiddag te shoppen met mn moeder... ik wist niet eens meer welke broek ik nou eigenlijk gepast had en ik had mn tas in de kleedkamer laten staan. Normaal heb ik dit dus allemaal absoluut niet, maar nu ben ik af en toe zo verward en het is best frustrerend dat ik er dan gewoon echt niet meer op kom hoe lang ik ook denk. Mijn collega vond al dat ik zoveel aan hem vroeg, maar ik vind het zo stom klinken om dat op de zwangerschap af te schuiven. Hele simpele dingen weet ik niet meer! Ik hoop echt dat dit niet nog erger ga worden, dan ben ik bang dat ik ook echt fouten ga maken op mijn werk. 'Gelukkig' ben ik zo te zien niet de enige, dat is een hele troost.
Handig archiefje dit, voor als je omgeving zich niet kan voorstellen dat dit echt allemaal door de zwangerschap komt. Je bent echt niet de enige en nee je stelt je niet aan en ja het kan al vanaf de eerste week.