Iemand nog tips voor zwangeren die nr 2 verwachten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kid2009, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kid2009

kid2009 Actief lid

6 okt 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Hallo Dames,
    Ik vroeg me af of er zaken zijn die ik / wij over het hoofd zien. Bij het eerste kindje wordt je doodgegooid met allerlei tips en trucs, wat wel en wat niet etc.

Wat viel echt tegen en wat viel mee toen kind nummer 2 er eenmaal was?
    en waar had je voor gewaarschuwd willen worden? :))

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Gr,
    Kid

2. happymama

happymama Niet meer actief

daar kom ik hoop ik vandaag of morgen achter hahaha t zal iig druk zijn , maar ben blij als de pijn weg is en weer normaal kan lopen enzo

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik ben ook benieuwd, lees even mee.
    Het eerste verschil heb ik in ieder geval al gemerkt, bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik kaartjes met juichende teksten erop, nu heb ik één kaartje gehad, van een vriendin. Niet eens van mijn eigen ouders.

4. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees ook even mee. Op het moment kan ik me echt niet voorstellen in wat voor mate het drukker zal zijn. Ik weet wel dat vrijwel iedereen die het nieuws hoorde erg enthousiast reageerden maar ook melden dat het erg druk zal gaan worden...

Het is denk ik afhankelijk van zoveel factoren. Hoe de baby zal slapen, hoe is de gezondheid, wanneer gaan ze doorslapen en hoeveel slapen ze?Mijn dochtertje heeft erg lang krampen gehad waardoor we vaak na avondeten continue met haar zaten. Nu hebben we tijd voor onszelf als ze op bed ligt, maar straks hebben we nog een reeks aan voedingen te gaan. Verder sliep mijn dochtertje de eerste periode van voeding naar voeding en deed het super goed! Op de krampen na dan.

En je hebt nog meer was en strijk, meer boodschappen, meer eten op een gegeven moment.

Oh ja hoeveel je werkt maakt uiteraard ook uit in hoeverre je iets als erg druk ervaart.

Het schijnt vooral het eerste jaar een tropenjaar te zijn, is mij verteld. Ach ja en we weten allemaal hoe snel dat eerste jaar voorbij zal gaan, dus kom maar op! Ik heb er zin in.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.331
    36.188
    113
    Ik vond het wel drukker, maar niet veel drukker dan 1. Nou was mijn oudste een huilbaby en was zijn kraamperiode heel zwaar. Mijn jongste was echt heel makkelijk toen ze zo jong was en sliep gewoon lekker veel. Maar ik vond het niet tegenvallen in elk geval. Anders zou ik natuurlijk ook geen 3e aandurven haha.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier idem. Ook bij de eerste een huilbaby gehad. Eerste periode is natuurlijk wel even wennen een aanpoten, daarna ging het al snel goed.

7. Natas85

Natas85 Actief lid

23 mrt 2009
    156
    0
    0
    kapster
    Rotterdam
    Hier had de oudste ook veel last van krampen, waardoor hij vooral 's avonds soms ontroostbaar was.
    Nu bij de 2e al heel snel begonnen met infacol en die heeft nergens last van!
    Hij lacht alleen maar en is super tevreden.
    Ook ging hij al heel snel mee in het ritme van de oudste.
    Vond het lastigste om alleen op te starten als de oudste naar school moest, nu we het ritme zo hebben kunnen draaien dat het allemaal soepel loopt, lukt dat ook alleen.
    Soms zelfs nog beter dan als pappa avonddienst heeft en mee helpt.
    Verder vond ik het reuze meevallen!
    Iedereen waarschuwde voor jaloerse buien van een peuter, maar onze bink die nu bijna 2,5 is, was super trots op z'n broertje!
    Onze uk is nu 7 weken en het loopt op alle fronten goed en ik vind het juist alleen maar meevallen.

8. kid2009

kid2009 Actief lid

6 okt 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    #8 kid2009, 21 nov 2011
    Laatst bewerkt: 21 nov 2011
    Mij werd verteld 1 kind is 1 kind en 2 kinderen zijn 3 kinderen qua drukte tijd tekort etc. Maar ik hoor ook veel dat ze veel makkelijker zijn met kind 2 (waarschijnlijk door de ervaringen met 1)

En hebben jullie als ervaringsdeskundigen ook tips/ trucs hoe om te gaan met kind nummer 1 in deze situatie?
    :)
    Gr,
    Kid

9. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Omgaan met andere 1e kind.. overal bij terekken, bij het wassen de voeding... evt zelf een popje geven om de fles te geven, .. lekker ook op het bed laten liggen naast de kleine... Dit deden mijn zoontjes altijd.. Heerlijk knuffelen en ze waren nooit jaloers.

10. Ninoos

Ninoos Lid

16 aug 2011
    97
    0
    0
    Financieel planner
    O ik voelde me echt belazerd met de tweede. De eerste bevalling was volgens het boekje. De tweede was vreselijk! Zo veel pijn. Zegt de verloskundige later dat ze dat wel vaker hoort, dat de bevalling van de tweede zwaarder is. Nou hier had ik dus totaal niet op gerekend! Dacht waarom had niemand me de gewaarschuwd?

Tip voor omgaan met eerste kindje. Ik deed met een piepstem net alsof de baby tegen mijn toen 2,5 jaar oude zoontje aan het praten was, geweldig vond ie dat. Hij zag natuurlijk best dat ik dat deed maar het werd een heel spel. Als ik bijvoorbeeld met een normale stem antwoord gaf als hij iets aan de baby vroeg, zei die, nee mam, ik vraag het de baby! De baby gaf zo ook veel complimentjes aan haar grote broer, ben er nog steeds van overtuigd dat het bijgedragen heeft aan de vriendelijke band die ze met elkaar hebben.....

11. kid2009

kid2009 Actief lid

6 okt 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Bedankt dames ik zie een paar supertrucs! Mijn eerste was een keizersnee, dus als de 2e normaal komt heb ik sowieso pijn:((

12. impjeofelfje

18 nov 2011
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk topic dit. Mijn dochter is nu 8 maanden en beebje 2 komt in juli 2012. Zal wel erg druk worden met 2 kindjes in de luiers. Weet niet of ik vlak na mijn kraamtijd energie heb voor een zindelijkheidstraining :(

Mijn 1e bevalling was ook volgens het boekje, dus ik schrik van het berichtje dat nr2 vervelender kan zijn... :$ Nou ja, elke bevalling is weer anders. Ik klim gewoon op mijn wolkje en droom over een net zo ontspannen bevalling :D

13. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Heb zelf geen ervaring met keizersnede, maar weet van vriendinnen die beide hebben ervaren dat het herstel van een natuurlijke bevalling veel sneller en minder pijnlijk is, dus als ik jou was zou ik met nog een rondlopende dreumes op een natuurlijke bevalling hopen..
    Enne, kan nl alleen voor mezelf spreken, maar vond die pijn wel meevallen..

14. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Bij mij was de tweede bevalling juist super snel en goed gegaan in tegenstelling tot de eerste, dat was een nachtmerrie.

Zo met 2 kids in huis vind ik het verschil niet mega groot, alleen soms lastig met het iedere avond een kindje in bad doen, dat staat me soms wel tegen, wil ook wel eens een avondje rust zonder te douchen, maar dan moet ik ze samen in bad doen en daar is geen plek voor.

15. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    = minder kaartjes/kraamvisite
    = vind de drukte echt gigantisch meevallen! Soms is het savonds wel pittig als ze allebei niet willen slapen.
    = wel meer was, maar wen je snel aan
    = kind 1: gaat gewoon zn eigen gangetje, net als ervoor. Hij is alleen wel jaloers dan lydia fles krijgt en hij niet en dat lydia nu in de stuurhut in ZIJN!!! box mag liggen dus als lydia op bed ligt kruipt hij er weer snel in:D\
    = doe ze vaak tegelijk in bad. Heb babybadje op standaard op het bad, heel stabiel dus daniel kan blijven zitten terwijl ik lydia uit/aankleed (is ook in de badkamer)
    = bevalling: eerste was ks, 2de ging super!
    = kid2009: hoeft niet hoor! ik had nu veel minder pijn dan bij daniel!

16. kid2009

kid2009 Actief lid

6 okt 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Guppekop hoop zoo dat ik achteraf kan zeggen dat jij gelijk had mbt pijn:p

17. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ik lees ook mee. We zijn net zwanger van ons tweede wonder. Onze grote meid werd te vroeg geboren. Hoop wel dat dit kindje later komt, zodat we niet weken alleen maar naar het ziekenhuis hoeven te rijden. Lijkt me voor mijn dochter heel vervelend allemaal. En voor dit kindje wens ik natuurlijk een normale start.

18. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Tjah, vond het allemaal wel meevallen, het hele euvel van drukheid ect. M'n eerste was drama met slapen (uch, nog steeds) de tweede echt easy going (ook nog steeds).

Je bent zelf waarschijnljik een stuk relaxer, dat scheelt de helft. Ik heb ze vanaf het begin samen in bad gedaan, we hebben een groot bad en daar deed ik dan een baby-badhouder (echt geen idee hoe dat ding heet) in en m'n oudste zat gewoon in bad. Laagje water en klaar!
    Nu komt de derde en hopelijk gaat het net zo als de vorige keer.

Succes, loopt vast allemaal wel los.

19. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    owh ja, de eerste bevalling ging snel, maar de tweede bevalling nog veel sneller.
    en dat betekend niet gelijk makkelijker, zoals velen dan denken....
    ik hoop voor jou een bevalling met een rustige opbouw en een geleidelijk verloop.

20. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    (vreemde eend in de bijt)

iig... ligt het eraan welke "maatstaaf" je aan een bevalling hangt...
    Qua tijd, en "schade" was het beter als nummer 1, maar in nummer 1 zat veel meer "opbouw"...
    ikzelf heb mijn tweede bevalling (en hoor het meer) ervaren als: kort en (te?) krachtig.... :)

Wat ik hier het verschil vond tussen zwangeren tussen 1 en 2....
    nummer 2 wordt als "gewoner" ervaren...
    mensen vragen niet meer zo snel "hoe het gaat"... etc. en idd kraamvisite en kaartjes is minder...

ook felicitaties mbt tot het zwanger zijn is minder.....

ook hier IN huis trouwens... mocht bij ik bij nummer 1 verschillende dingen niet doen... bij nummer 2, wel hoor.....

De eerste idd overal bij betrekken.... en in dr kraamweek (en daarna) ook!

Deel Deze Pagina