dilemma betreft geslachtsbepaling

Discussion in 'Zwangerschap' started by kimberly22, Nov 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,039
    0
    0
    wij hebben eind deze maand de 20 weken echo.
    nu sta ik voor een dilemma, vanaf het begin was ik overtuigd om deze keer te willen weten wat het geslacht is.
    helaas wil manlief het echt niet weten. ik begrijp hem heel goed alleen had ik het deze zwangerschap zo graag willen weten.
    wat zouden jullie doen?

2. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Kunnen jullie het niet laten opschrijven, zodat jij kan kijken wat het word en het voor hem een verassing blijft.

Zo zou ik het ook doen als mijn vriend het niet had willen weten, ben zelf namelijk veelste nieuwsgierig en zou het niet leuk vinden om te wachten tot de bevalling.

3. beccie

beccie Niet meer actief

ik zou het ook laten opschrijven dan.

ik ken ook iemand die twijfelde of ze het wilde weten en liet het ook opschrijven. en paar weken later heeft ze toch gekeken wat het word :)
    alleen als je het zelf wel weet en je man niet is het wel lastig, omdat als je wel iets koopt hij het niet kan zien

4. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,253
    1,893
    113
    Female
    Wij hebben ook even dat dilemma gehad (uiteindelijk ging vriend toch overstag)

Ik heb toen gezegt: Als jij het niet wilt weten, wil ik het ook niet weten...
    Vind het nl heerlijk om het over "hem" (in ons geval) te hebben als we het over ons kindje hebben. Dat was ook de reden dat we het wilden weten, niet vanwege praktische redenen ofzo.
    We noemen hem ook weleens bij zn toekomstige naam.;) Zou het echt helemaal niet tof vinden als ik dat niet kan, omdat ik t geheim moet houden...

Je kunt evt ook een geslachtsecho laten doen, wanneer jullie het wel beide willen weten.

Je moet doen wat je zelf prettig vindt natuurlijk, maar ik zou het nit leuk vinden om het niet te kunnen delen.

5. Jomy

Jomy Niet meer actief

Hmmm bekende discussie! :(

Mijn vriend wil het echt absoluut niet weten en ik wil het zooo graag weten! Maar als ik het weet wil ik ook het kamertje met roze en blauw enzo dus ik vind dat we het of allebei moeten willen en anders niet. En zowiezo kan ik mn mond toch niet houden denk :D

Maar ik ben bang dat hij niet van gedachten veranderd :( en iedereen in onze omgeving zegt ook: je hebt gelijk hoor... Pfff... Maar jullie zouden het wel alleen willen weten dus?

6. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Wisten jullie het bij de vorige 2 zwangerschappen ook niet? Dan zou ik eens goed met je man hierover praten en kijken of je hem kan 'overhalen' om het nu wel te weten. Als hij het al 2 keer niet wist, kan hij je misschien nu jou zin geven en het wel weten. Het is een beetje geven en nemen in een relatie, toch?!

7. Koon

Koon Niet meer actief

Ik zou het ook echt niet willen weten als mijn vriend het niet zou willen.
    Een van beide, dat lijkt mij geen doen. Ik zou mezelf 100x verspreken.

8. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

Nov 18, 2011
    2,497
    2
    38
    Ik zou zeggen: lekker wel weten. Vind ik sowieso leuker, maar los daarvan zou ik niet zwichten voor m'n vriend. Klinkt niet zo aardig, maar ik draag wel dat kind, ik moet ervan bevallen en alles, en dan kan hij wel eigenwijs zijn, maar ik zou het heel raar vinden om wel te kijken naar hartje, maagje, blaasje, lipje en ruggetje, maar het geslacht te negeren. Dan ben je zo selectief modern, dat snap ik niet goed.

9. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,039
    0
    0
    wij wisten het idd bij de andere 2 ook niet, hij ging ook toen echt niet overstag. het is juist zijn mening dat ik alles al zo intens meemaak en dat hij van een afstand toe moet kijken. vandaar dat hij het leuk vind om dan verrast te worden met de bevalling.
    ik vind het idd ook vreemd als ik het wel weet en hij niet.
    ik zou wel mijn mond kunnen houden en wat betreft kleding en kamertje, wij hebben alles neutraal nog van de andere kids.
    ik ga er nog even over nadenken. misschien is idd laten opschrijven een mooie optie, kan ik nog altijd kiezen.

dank jullie voor het meedenken

10. BEEBIE1601

Nov 6, 2011
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij waren het er gelukkig over eens dat we het wilde weten. voor mijn vriend hoefde het niet persé maar ik wou het heel graag dus hij vond het ok. wij krijgen een jongen!
    maar ik zou het niet leuk vinden als 1 van ons het zou weten en de ander niet. maargoed, dat is persoonlijk. succes met alles!

11. Koon

Koon Niet meer actief

Omdat jij het kind draagt heb jij niet meer 'rechten' hoor.
    Ik vind dat altijd zo'n rare gedachtengang. Het is net zo goed zijn kind en hij mag dus ook een menig hebben over het wel of niet willen weten van het geslacht. En die mening telt m.i. even zwaar.
    Nee, ik vind dit inderdaad niet aardig klinken....

12. Wen84

Wen84 Niet meer actief

+1:)

13. moppie1992

moppie1992 Actief lid

Jan 21, 2012
    369
    112
    43
    Female
    Mijn vriend wou het eerst ook niet weten maar hij zij al als jij het wel weet en.je komt bijv met iets roze of blauw thuis en ik zie het dan weet ik het ook omdat ik het wel heel.graag wil weten zij hij nou maak.niet uit dat ik het dan ook weet is eigenlijk wel.fijn dat je dan weet wat je moet kopen enz dusja ik heb volgende week geslachtsbepaling ben erg benieuwd praat er anders nog over met je vriend miss idd op late schrijve wat het wordt dat alleen jij het weet succes meid

14. Dotty

Dotty Fanatiek lid

Jul 25, 2011
    1,882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vriend wilde het geslacht niet weten en ik wel. Bij nathan hebben we wel een geslachtsecho laten doen en ik heb beloofd dat, wanneer we voor een brusje gaan en dit lukt, we het niet willen weten. Wel zo eerlijk, dan hebben we het allebei een keer op de manier zoals we het willen.

15. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,039
    0
    0
    dank je voor de reacties, en de zeker bruikbare tips.

ik zou het ook niet kunnen denk ik, dat hij het niet weet en ik wel. ik ben ook van mening dat ik niet alleen die keuze kan maken, je moet wel beide achter de keuze staan.
    misschien draait hij idd nog bij als ik hem voorleg dat we het de vorige keren ook niet wisten, anders denk ik dat we ervoor kiezen om het dan toch maar niet weten. lijkt mij wel afzien dan hihihi.

16. tasha

tasha Actief lid

Jul 21, 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    hier het zelfde.. ik wil het wel weten mijn vriend wil het echt niet. zijn rede hij wil het als een verrassing. hij zei wel als jij het wil weten is dat niet erg zolang ik het maar niet weet. dat vind ik zelf dus helemaal niks. dus we gaan het pas zien bij de geboorte wel op 1 voorwaarde van mij dat mijn vriend mij verteld of we een zoon of een dochter hebben gekregen. dat vind ik ook heel erg bijzonder :)

17. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,847
    19,216
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik wilde het wel echt weten en mijn man niet. Dus hebben we afgesproken om het de ene zwangerschap wel de weten en de (hopelijk) volgende zwangerschap niet. Ik kreeg als eerst 'mijn zin' omdat de moeder de baby draagt. (Zijn eigen woorden! Niet de mijne.)

Toen ik opnieuw zwanger was van de tweeling** vond ik het erg moeilijk dat we het deze keer niet zouden weten. Maar zo hebben we het afgesproken dus zo gaan we het doen. Al is het wel zo dat als ik het toevallig toch op een echo zou zien, dat ik het dan niet voor me zou houden. (Bij de tweeling zouden we er erg veel krijgen, omdat ze eeneiig waren, dus die kans was er best geweest.)

18. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,039
    0
    0
    tasha: dat is idd ook bijzonder, leuke tip voor ons ook.

19. glimworm

glimworm Niet meer actief

je moet als je besluit zelf het wel te willen weten en je vriend niet, idd heel sterk in je schoenen staan om jezelf niet voorbij te praten, en dat gebeurt sneller dan je denkt!;)

20. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Zo hebben wij het idd ook gedaan, eerste keer wisten we het wel, tweede keer niet. Dat je man drie keer beslist vind ik niet eerlijk.

Share This Page